Nőknek drágább az autószerviz?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 15.00

Alkudozásban jobbak a nők, ennek ellenére többet fizetnek a szervizmunkákért – állítja egy frissen megjelent tanulmány.

Többet fizetnek ugyanazért az autójavítási munkáért a nők, mint a férfiak, amennyiben tájékozatlanok. Ez derül ki az Illinois állambeli Kellog Menedzserképző Intézet felmérésből. Az adatgyűjtésben résztvevőknek egy 2003-as Toyota Camry hűtőcseréjére kellett árajánlatot kérniük márkafüggetlen autószervizekben. Az érdeklődők egy része merőben tájékozatlan, a másik az árakat nagyjából ismerő vevőnek mutatkozott a telefonbeszélgetésben. Megint mások azt sejtették, hogy a ténylegesnél magasabb árra számítottak.

Megéri tájékozottnak tűnni!

Az eredmények tanulságosak. A leghasznosabbnak az bizonyult mindkét nem esetében, ha a vonal másik végén felkészültnek tűnő ügyfél volt. A tájékozottak hasonló árajánlatokat kaptak, nemtől függetlenül. Az alulinformált telefonálóknál viszont nyílt az olló, itt a nők magasabb javítási összegeket jegyeztek fel, mint hasonlóan amatőrnek tűnő férfitársaik. A tanulmány készítői szerint a munkafelvevők a férfiakról eleve feltételezik, hogy nagyjából ismerik az árakat, a nők azonban nincsenek tisztában a költségekkel. Akiről tehát leveszik, hogy nem ért a témához, annál vastagabban foghat a ceruza a megkérdezett amerikai szervizben.

Alkudozás: férfiak könnyebben lepattannak

Más a helyzet azonban az engedményekkel. A megajánlott árat sokallók zöme nem ért el eredményt, a sikeresen alkudozók körében viszont szignifikáns az eltérés a nők és a férfiak rátája között. A hölgyek 35 százaléka, míg az urak csupán negyede volt eredményes.

Nagy kérdés, hogy ez nálunk is így van-e? Aki volt már reklamálni szervizben, mert feleségére rámelegítettek méregdrága táltosolajat, nanotechnológiás ablakmosót vagy NASA-eredetű fékbetétet, írja meg tapasztalatait a kommentmezőben!

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.