Majdnem önjáró autót tervez a Volvo

Felismeri az állatot, az útpadkát, lát a sötétben, és kanyarodik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 10.30

Az emberi beavatkozás nélküli közlekedés néhány fontos építőkövét készül legyártani a Volvo. Az új technológiák a közelgő, új generációs XC90 fedélzetén mutatkoznak be először.

A néhány napja bemutatott automatikus parkolási rendszer csak egyike azoknak a modern, emberi közreműködést nem, vagy csak részben igénylő megoldásoknak, amelyekkel a Volvo a közeljövőben fel kívánja szerelni modelljeit. 

Ezekkel a megoldásokkal rövid távon kényelmesebbé és biztonságosabbá tehető a közlekedés, hosszú távon pedig az autóvezetés bizonyos fázisai teljes egészében átadhatók az önjáró rendszereknek. 
A svéd autonóm forradalom első hulláma 2014 végén fut be: ekkor hozza el a piacra a vadonatúj XC90 az alábbi megoldásokat. 
Éjszakai gyalogos-felismerés 
A Volvo már ismert, jól működő önfékező rendszerének infravörös észlelésre adaptált változata. Gyalogosok mellett járművek és kerékpárosok is aktiválják a rendszert. 
 
Állatfelismerés 
A fent ismertetett technológiákat felhasználva felismeri az állatokat, és megállítja az autót. Értelemszerűen nagytestű állatok (pl. jávorszarvas) esetében életmentő funkció. 
 
Útpadka-felismerés aktív kormányzással 
A jelenlegi, felfestéseket észlelő technológiák helyett a világon elsőként az aszfalt szélét észlelő, azt megközelítve a kormányra megfelelő irányú erőt gyakorló technológia. Felfestések nélküli, sokadrangú utakon nyújt támogatást a vezetőnek. 
 
Adaptív tempomat aktív kormányzással 
A jármű sebességét automatikusan az elöl haladó járműhöz igazító technológia, és a sávbantartó rendszer integrálása. Huzamos autonóm közlekedést tesz lehetővé egyenletes autópálya-forgalom mellett. 

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.