Parkolás óránként hétezer forintért

Az első óra ingyen van, na de a második...

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.06. 09.00

Megdöbbentő árakat szabott egy ausztrál áruház autóval érkező vendégeinek. Azzal védekeznek: kevés a hely, és így akarják megelőzni, hogy egész napra beparkoljanak hozzájuk.

Sydney üzleti negyedében mindig is drága volt a parkolás, egy két évvel ezelőtti felmérés szerint a negyedik legdrágább a világon – akkor átlagosan 67,42 dollárt (14 000 Ft) kértek el egyetlen napijegyért.
Ez önmagában is nehezen lenyelhető összeg, a Woolworths élelmiszerüzlet új áruházának garázsában azonban egyetlen óráért kérnek el ennyit – igaz, csak a másodikért, az első ingyen van, így legjobb esetben csak hétezer forintot fizetünk egy óráért.
A boltlánc szóvivője szerint az üzlet egy rendkívül frekventált helyen van, és a magas árakkal a környékbeli irodákban dolgozókat akarták elriasztani attól, hogy az áruház vendégeinek szánt helyeket használják. 
Mivel az áruház most nyílt, a látogatók átmenetileg ingyenesen használhatják a parkolót, a megkérdezettek azonban azt mondták, amint aktiválják a fizetős rendszert, inkább búcsút intenek a boltnak. 
A botrányosan magas árak (a harmadik óra megkezdése esetén húszezer, száznyolcvan percen túl pedig már 26 ezer forintba kerül a parkolás) mellett egy további gonosz csapdát is rejt a sydney-i parkoló: a rendszer jegy nélkül, rendszámleolvasással működik, fizetni a rendszám beütése után lehet. A kilépőket megállító sorompó mellett elvileg ki lehet slisszolni, ám ekkor az üzemeltető levélben küldi ki a parkolási díjról szóló csekket, egy száz ausztrál dolláros (21 ezer Ft), ‘kezelési költségről’ szóló felszólítás kíséretében. 
Sydney belvárosában hatalmas az értéke a parkolóhelyeknek; ha egy ingatlanhoz autóbeálló is tartozik, az akár 70 ezer dollárral (14,6 millió Ft) is megnövelheti annak értékét. Akinek pedig ilyen nincs, az fizeti alkalmanként a csillagászati díjakat. Nem csoda, hogy a városvezetésnek hetente körülbelül 834 000 ausztrál dollár (174,4 millió Ft) bevétele származik a parkolásból. 
Lehet, hogy mégsem olyan rossz a sorunk Budapesten?

Kommentek

  • PluginHibrid

    “Lehet, hogy mégsem olyan rossz a sorunk Budapesten? ”

    Nyílt utca – áruházi magánterület.

    Nem érzitek a különbséget ?

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.