Elsőnek persze nem nevezhetjük, hiszen a Fabia kombi is hasonló recept szerint készült: viszonylag rövid nyújtás, és inkább gömbölyített, mint sarkosan elvitt farkialakítás. 

Nem csoda, hogy a képeken a kistestvérnek próbálta álcázni új modelljét a Škoda: elöl kissé esetlen, de jól működő rátét maszkolja el a Rapid letisztult, modern, szögletes orrkialakítását. Még az első generációs Fabia téglalap hűtőrácskerete is visszatért az álcázás kedvéért. Hátul még egyértelműbb a félrevezetés, Fabia felirat és a városi kisautó lámpatestei igyekeznek megtéveszteni az illetéktelen kíváncsiskodókat. 
Ha figyelmesen megnézzük, látható egy finom vonal, amely a leendő hátsó helyzetjelző pozícióját jelöli ki – az új modul a lépcsős hátú Rapid lámpatestére emlékeztet majd, némi áthallással az előző generációs Kia Cee’d kombi hátsó fényforrásától. 
Nem csak a lámpa, a D-oszlop vonalát is titkolják még a csehek – ahogy korábban felbukkant, vélhetően a gyárban készített fotókon már látható volt, a Škodánál eddig megszokott, egyszerű vonalvezetés helyett ferdén felfelé húzva indítják a leghátsó tetőoszlopot. 


Ezzel azonban vége az álcázásoknak, maga a hátsó ajtó már a végleges darab; a mögötte feltáruló üreg ha nem is lesz számottevően nagyobb, mint a Rapid 550/1490 literes csomagtere, kihasználhatóság terén mindenképpen felülmúlja azt. 
Motorkínálat és felszereltségi szintek terén nem várható eltérés a Rapid és a Rapid Spaceback között: 75-122 lóerős benzinmotorokra és egy 105 lovas TDI dízelre számíthatunk, a háromlépcsős felszereltségi struktúra alatt vélhetően ugyanúgy megmarad a kizárólag árpárbajra szánt, fapados Easy belépőmodell.