Traffipaxok százai lepik el a magyar utakat

Az új eszközök nem csak a gyorshajtókra vadásznak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.04. 08.30

A közeljövőben 365 – sebességellenőrzésre is alkalmas – fix telepítésű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontot (KKEP) állítanak fel Magyarországon, valamint 160 mobil eszközt is üzembe helyeznek. Nem csak a gyorshajtást lesik a kamerák.

Traffipax-invázióra készül a rendőrség, az új beszerzésű kamerák ráadásul nem csak a gyorshajtókat szűrik majd. Összesen 525 új eszköz (365 fix és 160 mobil) vadászik majd a szabálytalankodókra, erősítette meg az erről szóló hírt az Országos Rendőr-főkapitányság.

Az Index még kedden számolt be a beszerzésről. A portál szerint a kamerák nem csupán a gyorshajtókat, hanem a záróvonalat átlépőket, a leállósávot használókat is szűrnék. Az ORFK közleményében az áll, hogy a KKEP-k tudása jóval túlmutat a sebességellenőrzésen, hiszen képesek adatokat lekérni a hatósági nyilvántartásokból az automatikus rendszámfelismeréssel, emellett alkalmasak arra, hogy videofelvétellel számos, menet közben elkövetett jogsértést rögzítsenek.

A hatósági nyilvántartásokra példaként az útdíj, útvonalengedély, behajtási engedély, bírságnyilvántartás rendszerét sorolták fel, azaz ezeket is ellenőrizhetnék a kamerákkal, a rögzíthető jogsértésekre pedig a buszsáv jogosulatlan használatát, a záróvonal átlépését, a kanyarodás, irányváltoztatás szabályainak megsértését említették példaként.

A rendőrség az ország közútjain jelenleg 154 sebességmérő készüléket üzemeltet, amelyből hét fix telepítésű. Ezek jelentős részét váltják majd fel a mobil ellenőrző pontok. Az ORFK szerint a 12,5 milliárd forintos beruházás célja, hogy Magyarország megfeleljen az Európai Unió közlekedéspolitikai célkitűzésének. Az eddigi eredmények, a 2008 óta töretlenül javuló közúti közlekedési mutatók javítása ugyanis “további erőfeszítéseket igényel.”

A 365 fix sebességmérő szerkezettel megvalósítható lenne a section control elnevelésű ellenőrzés, amely a két pont között – a rendszámot alapul véve –  az út hossza és az eltelt idő alapján átlagsebességet tudna számolni. Ha csak a gyorsforgalmi úthálózatra telepítenék a kamerákat nagyjából négy kilométerenként jutna belőlük.

Kommentek

  • keeperbk

    A 12,5milliárdos beruházásnak csakis két valódi célja van.
    Az egyik, hogy a 12,5 milliárdból magán, és/vagy pártzsebbe kerüljön vagy 6-8 milliárd.
    A másik, hogy az eszközök segítségével a világbajnok adóteher mellé további sarcot vethessenek ki. Hogy fél fizetéseket vehessenek el azoktól a “közveszélyes állatoktól” akik a soha sem volt útépítésből ottmaradt 30-as táblánál 50-el “száguldanak”.

    A szavazáshoz meg annyit, hogy aki kiírta, lehetne annyira igényes, hogy a fényképre tényleg egy luxus autót tesz. Ha nem tudná, akkor én most elmondom neki, hogy az 535i nem az!

  • keeperbk

    Ha a közlekedési mutatók 2008 óta “töretlenül javulnak” akkor biztos, hogy annak a 12,5 milliárdnak ebbe a projektben van a legjobb helye?????????

  • Guillotine

    Keep!
    Egyetértek!
    Jól írod!

  • DTF

    záróvonal pályán? hogy? leállósávban néha én is tartózkodom, mármint úgy,hogy ha éjszaka megyek a külsőben és jönnek mögöttem gyorsan, akkor inkább kicsit lemegyek a leállósávra, nehogy elkapjon bal-hátulról :) ezt is büntetnék? pl. Szerbiában is nagy a szigor, de a kamionok meg a lassú járművek félig ott mennek, ezzel gyorsítva és könnyítve a forgalmat…
    csak a gyorshajtás létezik nálunk? ez így baromi relatív mert egy olyan úton, ahol elvileg 90-110-zel lehetne mennie, de a minősége csapnivaló és korlátozva van pl. 50-re és te 60-nál szenvedsz balesetet, akkor az már gyorshajtás…

  • Albazo

    Újabb zsebbenyúlás még nincs??

  • haenazttudnam

    Az ORFK szerint a 12,5 milliárd forintos beruházás célja, hogy Magyarország megfeleljen az Európai Unió közlekedéspolitikai célkitűzésének…….hmmm
    esetleg nem lehetne,hogy a bírságolási tételek is megfeleljenek !

  • Igazságosztó

    Nem baj, mert nem is olyan sokára Egyiptomot, vagy Törökországot csinál a nép, és akkor ezek a népnyúzók a 12 milliárdot érő traffipaxaikkal együtt lesznek eltemetve!

  • Igazságosztó

    Mocskos pénzbehajtó maffia az egész mai politikai garnitúra! Egy céljuk van, hogy a népet és az autósokat sarcolják, büntessék sz@rrá!

    Hamarosan ez a velejéig romlott és népellenes rendszer megbukik, és akkor minden a Népet fosztogató bűnös, elszámoltatás alá kerül. Ki, ki bűnei nagyságához mérten, DE FIZETNI FOG!

  • NaSándor

    Ezt a pénzt az utak javítására kell költeni, az utak 90%-a rosszabb, mint az ökörcsapás. Az 515 trafival elosztjuk az országban található összes út hosszát rájövünk,hogy semmi ez az egész cirkusz. Valakik megint jó üzletet csinálnak állami pénzből.

  • edison51

    Ezt a legkönnyebb büntetni orba szájba. Ha annyira meg akarnak felelni az uniónak az utak állapotát kellene először olyan szintre hozni. Mert lassan annyi a sebességkorlátozó tábla az úthibák miatt, hogy csak drótot kellene melé kifeszíteni és kerítésként is szolgálna. Másodsorba meg tisztességesen meg kellene fizetni ithon a dolgozókat, hogy ne keljen neki másod-harmad állást vállalnia a tisztességes megélhetésért. Ezért áll föl a szőr a hátamon mikor a statisztikusok kimutassák, hogy nyugaton mennyire más az autósmorál. Az a nyugati melós ledolgozza a munkaidejét kényelmesen hazahajt a családjához nem kel neki még 6-8 órát rohanni a megélhetésért.

  • magnum73

    Mindenkinek igaza van.
    DE!
    Autópályán nem kellene 200-as, lakott területen pedig 70-es, 80-as tempóval közlekedni.
    Ha egy jelzőlámpa pirosra vált, akkor nem kellene átmenni rajta.
    Sok bunkó, ha már látja, hogy sárgára vált a lámpa, nem a fékpedálra lép, hanem a gázra. Így talán egy perccel hamarabb ér a Tescóba. Én is vezetek minden nap. Viszont elég sokszor látok olyat, hogy egy kereszteződésben mennék át a zebrán, miután zöldre váltott a lámpa, de az esetek 50%-ában akad egy barom, aki még áthajt a kereszteződésen. Pedig neki már egy ideje piros a lámpa.
    Az ilyen autósok megérdemlik az, akár több százezer forintos büntetést is.
    A forgalmas kereszteződésekbe kellene kamerákat telepíteni. Egyébként, egyszerűen csak be kell tartani a szabályokat. Ha az autósok egyik fele ezt meg tudja tenni, akkor a másik fele miért nem?

    keeperbk!
    A képen szerintem egy 335i-s BMW látható, de lehet, hogy én látom rosszul.

  • troll

    minden csoda harom napig tart.

    aztan szinesfemes gazsi majd gondoskodni fog rola …

  • Prezenszki0591

    Szerintem a mérés nagyon unalmas lesz!Alig lehet menni a rossz utak miatt.Persze sok marha akkor is százzal megy,ha kitörik a kereke!

  • DTF

    a forgalmi lámpákat nem lehetne úgy beállítani, hogy a zöld villogjon, utána sárga, majd piros? Vagy ez annyira nehéz? Rohadt sokat segítene ám és még annyiba sem kerülne, mint a traffipaxozás. mondjuk az is igaz, hogy akkor nem jönne a magas bevétel…

  • kocogok

    edison51!
    ITTHON és KIMUTATJÁK…!
    Rettentő nagy parasztbunkó vagy a helyesírásod alapján!

  • Bárki

    Persze, hogy mindenkinek igaza van, de!!! A legnagyobb szabálytalanságot az idézi elő, aki az utakat séta kolopnak használja. (föltartja indokolatlanul a forgalmat) 50-es táblánál 40-en andalog és stb. a 2 sávos úton, elbambul és a zebrára rálépő gyalogost, elüti, mert nem figyel. A mellette lévő autós meg áll, Ő meg tovakocog. Valaha is büntettek meg már valakit a mazsolahajtás miatt???

  • Bárki

    Úgy látom a felemás csizmás gátőrnek, nem jönnek be az uniós pénzek. A haveroknak munkád ad, az adókat meg beszedi!

  • mfg

    Így van, Bárki! A lassan hajtókat is büntetni kéne már, ahogy Németországban!
    A párhuzamosan közlekedni nem tudókat mikor fogják büntetni?
    Sokszor ez a kettő kéz a kézben jár! Hogy miről beszélek? 100-al autópályán a belső sávban, 70-nel autóúton belső sávban, etc…..
    És talán nem kéne 12 milliárdot beruházni az olyan köcsögök megbüntetésére, akik menetrend szerűen használják a mozgáskorlátozottak parkolóit!

  • csumi

    Van itt ebben a ciklusban minden de , szerintem ideje lenne elzavarni ezt a lenyúlós bagázst a jó qrvq anyjukba. Érvek vannak csak a baj az hogy a bírságra és az adókra építenek ,na ez a tetves megoldás amit tudnak.. Infrastruktúra munkahelyeket kellene ilyen hévvel megvalósítani elvtársak, Duna hordalék banda. Jaj ha demokráciát kiabálnak akkor legyen mindenkinek meg az elszámolás.!!! Visszamenőleg 20 évre. Szerintem volna mit tanulni a Román néptől,mert amikor nekik be telt a pohár akkor a falhoz kísérték a kedves nyúzót. Hajrá Egyiptom.. :)

  • Misi36

    Mindenre alkalmas ami pénzt hoz de bocsánat a Rendőrség feladata az autólopások megfékezése is erről még szó sincs,hogy erre használják,egyszerűen egy élhetetlen tetü ország lett ez.

  • ebédfuti

    Éppen a minap szállt el az agyam, mikor elegem lett abból, hogy bármerre járok, csak kátyú, meg gödör az utakon. Tiszta balkáni az úthálózatunk minősége. Nemegyszer kell satufékeznem, vagy bevállalni egy esetleges frontál találkozást, ha nem akarom hogy kiszakadjon a kocsi kereke. A lukak betömése nem szolgálná a balesetmegelőzést bakker!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????

  • DTF

    Balkán: nézd meg Szerbia és Montenegró úthálózatának minőségét. állítom, jobb már, mint a magyar…
    itthon betömik a lyukakat, csak az a baj, hogy 2-3 nap múlva már újból lyukas. hogy miért? mert csak beleszórják, oszt jónapot.
    ami engem még idegesít az a csatrónafedél: mi a jó életnek az út (vagy nyomvonal) közepére teszik és miért 50-100 méterenként? miért repedezik körülötte álladóan és 1-2 évente ki kell vágni, majd újból leaszfaltozni, de nem nem egy szintben van az úttal…

  • jómadár

    Több trafipax több-bevétel.Az igazi gyorshajtók kiszűrésével egyetértek (autópályán, autóúton 180-200), de az eldugott mérőhelyekkel nem. Egy kinn felejtett, vagy ellopott tábla miatti bírság több mint gusztustalan.Erős példa az egérút ahol éjszaka ellopták a táblát, reggel az illetékesek ahelyett, hogy jelentették volna a lopás tényét elkezdtek sebességet mérni és büntetni. Még egy adalék a balesetveszélyről: Az úthibák javítása az esetek döntő többségénél véget ér a sebességkorlátozó táblák kihelyeslésével.

  • titan36

    Több száz rendőr,több száz traffipax lepi el az utakat csak ott nincsenek soha ahol tényleg kellenének…:-)))

  • BR01TT

    Persze nem ártana ha egy kicsit a rendőrök a saját jogsértéseikkel is foglalkoznának!
    Mert igen cifra dolgokat tudnak művelni az egyenruha égisze alatt.
    És nincs nanu-nanu, meg kék villogó.

  • Norbi1

    Én minden nap motorral közlekedem. A Tököli-Hungária és Kerepesi-Hungária kereszteződésekben olyan az útburkolat, hogy a belem kirázza. Az aszfalt szó szerint egy hullámvasút. Nem beszélve sok helyen a buszok által kreált gyűrődésekre az útburkolaton. Ezek nagyon határozottan balesetveszélyesek még normál időjárási viszonyok között is. Ezekre kellene költeni azt a 12.5 milliárdot és minden autós, motoros boldogabb lenne.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.