Azt követően, hogy pár napja már láttunk egy részletet a Mazda3 szedán hátuljáról, itt vannak az első valódi fotók az autóról. Tekintve, hogy egy orosz honlap szivárogtatta ki a képeket, hivatalos adatok még nem társulnak a fotókhoz, csak a benyomásinakra hagyatkozhatunk.


Hasonlóan a ferdehátúhoz, a négyajtós formája is kiemelkedően sportos, ugyanakkor az elegancia sem áll távol tőle. A karosszéria pontos méreteit nem ismerjük, de ránézésre nyúlánkabb mint elődje. Az arányai BMW-sek, azaz a hosszabb motorháztető mögött az utastér a hátsó tengelyhez közel áll, amelyet rövid far követ. Jól néz ki.

Belül egy az egyben az ötajtós köszön vissza. A műszerfal és az utastér kialakításáról szintén a sportosság juthat eszükbe. A műszeregység a Volvo V40-esére hajaz, a középső kijelző viszont a Mercedes CLA-éra hasonlít. Természetesen nemcsak a ferdehátú, de a négyajtós Mazda3-ban is feltűnik a BMW iDrive rendszeréhez hasonló tekerőgomb a váltókar mögött.

Míg az utasok az ötajtósnál megismert helynek örülhetnek, a csomagoknak várhatóan több hely jut, a hosszabb hátsó túlnyúlásnak köszönhetően nagyjából 460 literes csomagtartóra lehet számítani.


A motorkínálatban várhatóan nem lesz különbség az ötajtóshoz képest, azaz 1,5-es (100 LE) és 2,0 literes (120 és 165 LE) benzinmotorokkal és 2,2-es (150 LE) dízelmotorral kerül piacra Európában. Az elsőkerék-hajtású kocsiba hatfokozatú kézi, illetve automata sebességváltó választható.

A Mazda3-ban számos különleges műszaki megoldás elérhető lesz: az akadályfelismerés, amely figyeli a jármű előtt forgalmat és figyelmeztet, ha túl közel kerülne a másik autóhoz. Az intelligens féktámogatás automatikusan lassít, vészfékez, ha elkerülhetetlen ráfutásos ütközést észlel. A radaros sebességtartó automata a gáz és a fék vezérlésével biztonságos követési távolságot tart 200-as tempóig.

A Mazda kompakt autója a jelenlegi információk szerint ősszel kerül a kereskedésekbe. Addigra vélhetően minden részlet a helyére kerül.