Csökken a használt autók ára

Opel és Suzuki a magyar kedvenc

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.04. 10.00

Egyre idősebb, egyre olcsóbb használt autókat vesznek Magyarországon. Az Opel Astra és a Suzuki Swift uralja a mezőnyt.

Egy év alatt 3 százalékkal, 1,45 millió forintra csökkent a használt autók átlagára Magyarországon, miközben az eladott autók átlagéletkora növekedett. A forgalom negyedét hat modell adás-vétele tette ki, közülük az Opel Astra és a Suzuki Swift kiemelkedően uralja a értékesítést – derül ki a hasznaltauto.hu elemzéséből.

Az árváltozás természetesen nem egységes, amire Szemes Árpád, a honlap ügyvezetője is rámutat:
“A kilenc évnél idősebb autók eladási száma több mint tíz százalékkal emelkedett, viszont a 3-5 éves korosztályban negyedével kevesebb jármű cserélt gazdát, mint egy évvel korábban.

Leginkább a közép- és felső középkategóriába tartozó autók, az egyterűek és a nagykocsik tudták megőrizni a tavalyi átlagárszintet, miközben az alsó középkategóriás járművek öt, míg a mini- és kisautók átlagosan kilenc százalékkal kerültek kevesebbe, mint egy éve ilyenkor.”

Csökken a használt autók ára 1

Az eladott használt autók toplistáját két modell, az Opel Astra (7,8%) és a Suzuki Swift (6,7%) vezeti idén: minden hetedik eladott jármű e két típus valamelyikét képviseli. Őket követi a Ford Focus (3,1%), a Volkswagen Golf (2,9%), az Opel Corsa (2,6%), valamint a Volkswagen Passat (2,5%). Darabszámban ez a hat típus összesen a hazai használtautó-piaci forgalom negyedét biztosította.

Miután hazánkban jelentősen lecsökkent az eladott új autók száma, továbbra is komoly mennyiségű használt autó érkezik külföldről. Az átlagosan tíz éves import járművek immár az összes használtautó-eladás 12 százalékát biztosították ebben az időszakban – két éve még csupán öt százalék volt ez az arány. Ennek a szegmensnek a legnépszerűbb modelljei  a BMW 3-as, a Volkswagen Passat, a Volkswagen Golf, az Audi A4, az Opel Astra és a BMW 5-ös.

Forrás: hasznaltauto.hu

Kommentek

  • v_johny

    Általánosságban lehet hogy csökken de itt azért komplexebb a kép. Eleve nem mindegy, hogy országon belül hol nézzük az autók árát. Elég komoly a szórás ua de azonos specifikációjú szgk esetébe. Továbbá az irányár és az alkupozíció is jelentősen eltér. Ahol az agglomeráció erős és van kereslet az autókra, ott az irányáréból nem sokat engednek (5-10%), ahol hónapokig állnak az autók ott ua irányárból (vagy alacsonyabból) 10-15% is kihozható.
    Ha már Suzuki, Opel, Ford és Skoda (ezeket keresik tapasztalat szerin), ezen autók irányára nem csökken (jelentősen) és alkudni is nehezebben lehet (egy bizonyos mértékig).

  • bubibeka1.6

    v_johny !

    Nagy valószínűséggel télen, vagy jövő tavasszal össze jön az autóvásárlás. Azt még nem tudom, hogy a Mazda6 megy-e vagy marad, de kelleni fog egy alig használt, vagy leértékelt új autó (csak garanciális kell).

    Mit gondolsz, vidéki kisvárásokban próbálkozzak, vagy menjen fel az olyan komoly szalonokba mint a Duna auto, Gablini csoport, Papas auto vagy Wallis ?

    Tapasztalataim szerint a következő márkáknál lehet komolyabb kedvezményt elérni, főleg ha már nem új a modell: Opel, Ford, Skoda, Audi.
    Ahol nehéz volt alkudni, az a BMW, de nem tudom, hogy miképp áll a dologhoz a Seat és a Merci ?

    VW és a koreai márkák a formájuk ( kivéve Passat CC) miatt kilőve.
    Alsó közép és középkategória, diesel a megcélzott méretosztály és üzemanyagfajta.
    Motor minimum 2 literes 1 vagy 2 turbós diesel.
    Váltó mindegy.
    Garancia fontos ( tudom, hogy a KIA 7 évet ad, de akkor sem kell :) )

    Eddig jó tapasztalataink voltak a következőkkel: BMW, OPEL, FORD, NISSAN, PEUGEOT

    Megtisztelnél már egy rövid válasszal is.

  • v_johny

    bubibeka1.6:

    szerintem nincs egyértelmű “recept”. Én sok autót megnéztem, sok-sok kilométert rááldoztam, végül 125km-re az otthonomtól találtunk egy értelmesnek (tűnő, majd idővel kiderül) autót.
    Márkakereskedés, nem nagyon engedtek de az irányár nem volt eleve olyan magas mint felénk (az ua idős roncsoké). Igaz, extra költség elmenni megnézni, lebeszélni majd visszavitetni magad érte és elhozni (csak ez a procedúra fél-fél napok illetve 15ezer csak a benzinköltség). Hogy megérte-e? Majd meglátjuk…
    Egyszóval menj be oda ahol látsz egy jónak tűnő autót, kérdezősködj. Sok minden percek alatt kiderül az autóról is és a kereskedőről/eladóról. Bizományos autót kereskedőtől kerülnék viszont.

  • Vérmacy

    Hali, Bubi!
    Írtad, hogy mivel volt jó tapasztalatod! Rossz is volt valamivel?

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.