Vidám csontváz ezer lóerővel

Corvette-alapokra épül az Innotech Aspiron

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 11.00

A cseh Innotech Chevy Corvette-tuningjaival szerzett nevet magának. Most egy lépéssel tovább mentek, és a felhúzott motorok köré egy radikális hobbi-versenyautót szerkesztettek.

Magyarázni sem kell, első pillantásra egyértelmű az Innotech Aspiron küldetése: az országút helyett hétvégénként, a versenypályán hivatott mosolyt csalni pilótája arcára. 

Hogy elégedett kacagásról, kéjes vigyorgásról, vagy eszelős röhögésről van-e szó, az gyakorlatilag csak a megrendelőn múlik: az Aspiron acélcső-térvázába a Chevrolet V8-asok széles választéka beköltöztethető, 6,2-től 7,0 literes lökettérfogatig. Ezek az igénybevételhez igazodva száraz karteres kenést kapnak, teljesítményük 500-800 lóerő – mindezt egy kiviteltől függően 760-860 kilós járműben.
Ez azonban még csak az alap: az igazán igényes (és pénzes) vásárlók ugyanis akár az előző Corvette ZR1 kompresszoros blokkjának E85-re hangolt versenyváltozatát is kérhetik, szerény 1000 lóerővel. 
Még egy pocakos sofőrrel együtt is bőven egy kiló alatt marad a tömeg/teljesítmény arány. 


Ami minden kivitelnél közös, az a hatfokozatú kézi váltó, valamint a Ford GT-ből átemelt, részleges önzáró differenciálmű. A negatív gyorsulásról 355-380 mm átmérőjű féktárcsákba versenybetétekkel harapó, hat- vagy nyolcdugattyús, kovácsolt féknyergek gondoskodnak, felárért a teljes egészében szénszálas anyagokból készített cockpitból állítható a tengelyek közötti fékegyensúly. 
Az Aspiron kecses, versenyautós megjelenése csalóka: az autó 4,85 méter hosszú, 2 méter széles, tengelytávja közel 2,75 méter. Nem csoda, hogy gyártója szerint kényelmesen elfér benne két felnőtt utas. Karbon-kompozit ülések (opcióként akár XL-es méretben), hatpontos versenyövek, adatrögzítő, versenypedálok határozzák meg a beltér hangulatát. 
Ennyi mókának persze megkérik az árát. Az 500 lóerős alapmodell nettó 114 000 euróba (34 millió Ft) kerül, a kútbenzinnel üzemeltethető, legdrágább verzióért 157 000 eurót (47 millió Ft) kérnek el. A versenybenzinnel táplálkozó, 900 lóerős kivitel, illetve az etanolos, ezer lóerős csúcsmodell áráról csak érdeklődésre nyilatkoznak. Ha pedig a kedves vevőnek egyik kész opció sem felel meg, gyakorlatilag bármit beépítenek neki, csak a General Motors valamely hátsókerék-hajtású, nyolchengeres blokkjáról legyen szó.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.