Vidám csontváz ezer lóerővel

Corvette-alapokra épül az Innotech Aspiron

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 11.00

A cseh Innotech Chevy Corvette-tuningjaival szerzett nevet magának. Most egy lépéssel tovább mentek, és a felhúzott motorok köré egy radikális hobbi-versenyautót szerkesztettek.

Magyarázni sem kell, első pillantásra egyértelmű az Innotech Aspiron küldetése: az országút helyett hétvégénként, a versenypályán hivatott mosolyt csalni pilótája arcára. 

Hogy elégedett kacagásról, kéjes vigyorgásról, vagy eszelős röhögésről van-e szó, az gyakorlatilag csak a megrendelőn múlik: az Aspiron acélcső-térvázába a Chevrolet V8-asok széles választéka beköltöztethető, 6,2-től 7,0 literes lökettérfogatig. Ezek az igénybevételhez igazodva száraz karteres kenést kapnak, teljesítményük 500-800 lóerő – mindezt egy kiviteltől függően 760-860 kilós járműben.
Ez azonban még csak az alap: az igazán igényes (és pénzes) vásárlók ugyanis akár az előző Corvette ZR1 kompresszoros blokkjának E85-re hangolt versenyváltozatát is kérhetik, szerény 1000 lóerővel. 
Még egy pocakos sofőrrel együtt is bőven egy kiló alatt marad a tömeg/teljesítmény arány. 


Ami minden kivitelnél közös, az a hatfokozatú kézi váltó, valamint a Ford GT-ből átemelt, részleges önzáró differenciálmű. A negatív gyorsulásról 355-380 mm átmérőjű féktárcsákba versenybetétekkel harapó, hat- vagy nyolcdugattyús, kovácsolt féknyergek gondoskodnak, felárért a teljes egészében szénszálas anyagokból készített cockpitból állítható a tengelyek közötti fékegyensúly. 
Az Aspiron kecses, versenyautós megjelenése csalóka: az autó 4,85 méter hosszú, 2 méter széles, tengelytávja közel 2,75 méter. Nem csoda, hogy gyártója szerint kényelmesen elfér benne két felnőtt utas. Karbon-kompozit ülések (opcióként akár XL-es méretben), hatpontos versenyövek, adatrögzítő, versenypedálok határozzák meg a beltér hangulatát. 
Ennyi mókának persze megkérik az árát. Az 500 lóerős alapmodell nettó 114 000 euróba (34 millió Ft) kerül, a kútbenzinnel üzemeltethető, legdrágább verzióért 157 000 eurót (47 millió Ft) kérnek el. A versenybenzinnel táplálkozó, 900 lóerős kivitel, illetve az etanolos, ezer lóerős csúcsmodell áráról csak érdeklődésre nyilatkoznak. Ha pedig a kedves vevőnek egyik kész opció sem felel meg, gyakorlatilag bármit beépítenek neki, csak a General Motors valamely hátsókerék-hajtású, nyolchengeres blokkjáról legyen szó.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.