Vidám csontváz ezer lóerővel

Corvette-alapokra épül az Innotech Aspiron

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.03. 11.00

A cseh Innotech Chevy Corvette-tuningjaival szerzett nevet magának. Most egy lépéssel tovább mentek, és a felhúzott motorok köré egy radikális hobbi-versenyautót szerkesztettek.

Magyarázni sem kell, első pillantásra egyértelmű az Innotech Aspiron küldetése: az országút helyett hétvégénként, a versenypályán hivatott mosolyt csalni pilótája arcára. 

Hogy elégedett kacagásról, kéjes vigyorgásról, vagy eszelős röhögésről van-e szó, az gyakorlatilag csak a megrendelőn múlik: az Aspiron acélcső-térvázába a Chevrolet V8-asok széles választéka beköltöztethető, 6,2-től 7,0 literes lökettérfogatig. Ezek az igénybevételhez igazodva száraz karteres kenést kapnak, teljesítményük 500-800 lóerő – mindezt egy kiviteltől függően 760-860 kilós járműben.
Ez azonban még csak az alap: az igazán igényes (és pénzes) vásárlók ugyanis akár az előző Corvette ZR1 kompresszoros blokkjának E85-re hangolt versenyváltozatát is kérhetik, szerény 1000 lóerővel. 
Még egy pocakos sofőrrel együtt is bőven egy kiló alatt marad a tömeg/teljesítmény arány. 


Ami minden kivitelnél közös, az a hatfokozatú kézi váltó, valamint a Ford GT-ből átemelt, részleges önzáró differenciálmű. A negatív gyorsulásról 355-380 mm átmérőjű féktárcsákba versenybetétekkel harapó, hat- vagy nyolcdugattyús, kovácsolt féknyergek gondoskodnak, felárért a teljes egészében szénszálas anyagokból készített cockpitból állítható a tengelyek közötti fékegyensúly. 
Az Aspiron kecses, versenyautós megjelenése csalóka: az autó 4,85 méter hosszú, 2 méter széles, tengelytávja közel 2,75 méter. Nem csoda, hogy gyártója szerint kényelmesen elfér benne két felnőtt utas. Karbon-kompozit ülések (opcióként akár XL-es méretben), hatpontos versenyövek, adatrögzítő, versenypedálok határozzák meg a beltér hangulatát. 
Ennyi mókának persze megkérik az árát. Az 500 lóerős alapmodell nettó 114 000 euróba (34 millió Ft) kerül, a kútbenzinnel üzemeltethető, legdrágább verzióért 157 000 eurót (47 millió Ft) kérnek el. A versenybenzinnel táplálkozó, 900 lóerős kivitel, illetve az etanolos, ezer lóerős csúcsmodell áráról csak érdeklődésre nyilatkoznak. Ha pedig a kedves vevőnek egyik kész opció sem felel meg, gyakorlatilag bármit beépítenek neki, csak a General Motors valamely hátsókerék-hajtású, nyolchengeres blokkjáról legyen szó.

Kommentek

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.