Ugyan a MINI harmadik generációjának premierje még hónapokra van, leplezetlen kémfotókon már most látható az újdonság. A képeket nézegetve lehet, hogy sok rajongó felszisszen majd, mert a BMW irányítása alatt álló márka is beáll a trendkövetők közé: az új MINI hosszabb lesz elődjénél, és tengelytávja is megnyúlik.


Feltűnő az első túlnyúlás növekedése is, az autó eleje egyébként is sokat változik az aktuális modellhez képest. A 2011-es Rocketman tanulmányon látott stíluselemek köszönnek vissza, a fényszórók LED-gyűrűje a leghatározottabb utalás a koncepcióra. A hűtőrács magasabb és keskenyebb, az alsó légbeömlő hangsúlyosabb, összességében mégis lágyabb vonásai vannak az új MINI-nek.

A hátsó változtatások kevésbé jelentősek, de a lámpatestek itt is nagyobbá válnak, a lökhárítókat minden változaton átdolgozzák. Korábbi kémfotók már elárulták, hogy belül is komoly módosítások lesznek, a műszerek egyszerűbbé válnak, bár némi bonyolításként egy BMW-s iDrive-kapcsoló felbukkanására is lehet számítani. Bennfentesek szerint a minőségérzet rengeteget javul.

Az új MINI új fronthajtású padlólemezt is kap, amelynek belső kódjele UKL1. A nagyobb tengelytávolság a korábbinál jobb menetkomfortot és vezethetőséget ígér, a padlólemezhez fejlesztett motorokkal a kínálat is kibővül.

Az új MINI-ben mutatkozik be a BMW legfrissebb motorgenerációja, köztük a háromhengeres, 1,5 literes benzines és dízel egység. Marad ugyanakkor az 1,6-os turbó is a kínálatban, alapáron hatfokozatú kézi váltó jár majd. Felárért nyolcfokozatú automata rendelhető.