Visszatérhet a strandcirkáló Volkswagen

A Buggy Up! tanulmány formaterve szabadalmi jóváhagyást kapott

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 13.00

Már majdnem két éve, hogy a Volkswagen bemutatta az Up!-ból készült buggy-tanulmányt. Úgy tűnik, hogy a piacra dobással komolyan számol a gyártó.

A 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a Buggy Up! tanulmány, amelyet mindenki játékos dizájngyakorlatnak tartott a Volkswagen részéről. Úgy tűnik azonban, hogy a piacra dobás is opció a németeknél: a bemutató után öt hónappal beadták a formatervet jóváhagyásra az amerikai szabadalmi hivatalba, és a napokban meg is kapta a zöld utat az autó.

A Buggy formatervét Klaus Bischoff, a Volkswagen formatervezési igazgatója, illetve Peter Wouda és Thorben Kochs jegyzik, akik a berlini formatervezési stúdióban dolgoznak. Az amerikai szabadalmi oltalom 14 évig érvényes.

A buggyk a hatvanas évek elején voltak igazán népszerűek Amerika nyugati partján, a Volkswagennek is volt hasonló modellje a Bogárból. Az ötlet Bruce Meyersé volt, aki aztán továbbadta a terveket más vállalkozásoknak is. A buggyk egyedi építésben, kis helyi műhelyekben készültek, rengeteget tettek hozzá a márka népszerűségéhez.

A szabadalmi oltalom persze csak egy dolog, az új strandcirkáló piacra dobása előtt a Volkswagennek még alapos piackutatást kell végeznie, hogy érdemes-e egyáltalán sorozatban gyártani az autót. Ha mérget nem is mernénk rá venni, valószínű, hogy egy kisszériás gyártásra rábólintanak majd a fejesek.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.