Visszatérhet a strandcirkáló Volkswagen

A Buggy Up! tanulmány formaterve szabadalmi jóváhagyást kapott

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 13.00

Már majdnem két éve, hogy a Volkswagen bemutatta az Up!-ból készült buggy-tanulmányt. Úgy tűnik, hogy a piacra dobással komolyan számol a gyártó.

A 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a Buggy Up! tanulmány, amelyet mindenki játékos dizájngyakorlatnak tartott a Volkswagen részéről. Úgy tűnik azonban, hogy a piacra dobás is opció a németeknél: a bemutató után öt hónappal beadták a formatervet jóváhagyásra az amerikai szabadalmi hivatalba, és a napokban meg is kapta a zöld utat az autó.

A Buggy formatervét Klaus Bischoff, a Volkswagen formatervezési igazgatója, illetve Peter Wouda és Thorben Kochs jegyzik, akik a berlini formatervezési stúdióban dolgoznak. Az amerikai szabadalmi oltalom 14 évig érvényes.

A buggyk a hatvanas évek elején voltak igazán népszerűek Amerika nyugati partján, a Volkswagennek is volt hasonló modellje a Bogárból. Az ötlet Bruce Meyersé volt, aki aztán továbbadta a terveket más vállalkozásoknak is. A buggyk egyedi építésben, kis helyi műhelyekben készültek, rengeteget tettek hozzá a márka népszerűségéhez.

A szabadalmi oltalom persze csak egy dolog, az új strandcirkáló piacra dobása előtt a Volkswagennek még alapos piackutatást kell végeznie, hogy érdemes-e egyáltalán sorozatban gyártani az autót. Ha mérget nem is mernénk rá venni, valószínű, hogy egy kisszériás gyártásra rábólintanak majd a fejesek.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.