Itt a Porsche új utcai versenyautója

Kémfotón a 911 GT2

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 11.20

A GT2 teljesítménye elérheti az 580 lóerőt, ára pedig szupersportkocsis magaslatokba emelkedhet.

Gyakorlatilag álca nélkül körözött a Nürburgringen a Porsche soron következő újdonsága, a jövő tavasszal színre lépő 911 GT2. 

A hátsókerék-hajtású, ám valószínűleg összkerék-kormányzású autó alapját az idén májusban bemutatott 911 Turbo adja. 
A korábbi értesülések arról szóltak, hogy a GT2 a Turbo S 560 lóerős motorját kaphatja meg, ám most úgy tűnik, még feljebb csavarták a teljesítményt: a könnyített autóhoz akár 580 lóerősre hangolhatják a 3,8 literes, hathengeres boxermotort. 
Ezzel a GT2 végsebessége meghaladhatja a 320 km/órát (911 Turbo: 317 km/óra). 
Ez önmagában nézve tekintélyes érték, ám közvetlen elődje 330-cal száguldott, ahol tudott, így ha valóban visszaveszi a gázt a Porsche, szembe kell néznie néhány elvakult hívő kritikájával – másfelől viszont egy versenyautó-közeli modell esetében a végsebességnek éppúgy nincs nagy jelentősége, mint a százas gyorsulásnak, amelyet jelen esetben 3,4 mp köré saccolnak, ami rosszabb az utcai lovagokat kiszolgáló Turbo vonatkozó értékénél. 
A megjelenés terén ellenben jók voltak a korai megérzések: masszív kerékív-toldatok, a turbókat tápláló, széles légbeömlő nyílások, agresszívabb első és hátsó lökhárítók, valamint (ami ebben a játékban már kötelező gyakorlat) még nagyobb hátsó légterelő alkotja majd a GT2 munkaruháját. 
A kis példányszámú GT2 szériák soha nem számítottak olcsó mulatságnak, és az előzetes becslések szerint ez most is így lesz: az AutoExpress szerint akár a McLaren 12C és a Ferrari 458 magaslatait ostromolhatja a vételár – ami nem gond, ha erre maga az autó is képes. 
Ha mégsem, akár már 2015-ben érkezhet a felmentő sereg: a pletykák szerint ismét lesz 911 GT2 RS, közelk 630 lóerős teljesítménnyel, 330 km/óra végsebességgel. 

Kommentek

  • CGT

    “AutoExpress szerint akár a McLaren 12C és a Ferrari 458 magaslatait ostromolhatja a vételár – ami nem gond, ha erre maga az autó is képes”
    Mi ez a hülyeség? eddig is ezekkel volt egy árban és tudásban is hasonlót nyújtott, nem tudom miért kell lehúzni.
    A GT2 RS pedig reggelire elfogyasztotta a fönt említett két autót.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.