Gyilkos kutya a kalaptartón

Kutyabaj

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 15.00

Ugyan ennek is bólogat a feje, mint az ízlésficamos, de ártalmatlan kalaptartó-kutyának, viszont ha úgy hozza a sors, még az utasokat is megölheti.

A kisállatszállítás nem annyira veszélytelen dolog, mint amilyennek elsőre tűnik. A KRESZ nem is nagyon foglalkozik a kutyák szállításával. Név szerint meg sem említi őket, viszont van benne egy ilyen kitétel: c) a rakomány a szállított személyeket nem veszélyezteti

A KRESZ idevágó része itt olvasható:

A rakományt a járművön – annak belsejében, illetőleg rakfelületén – úgy kell elhelyezni, hogy a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse. Gondoskodni kell különösen arról, hogy a rakomány:

a) a jármű vezetőjét a szabad kilátásban és a vezetésben, a forgalom többi résztvevőjét pedig a jármű fényjelző berendezéseinek észlelésében ne akadályozza;
b) a jármű ajtajainak, illetőleg a rakfelület oldalfalainak lezárását ne gátolja;
c) egyenletesen és úgy legyen elhelyezve, hogy a jármű stabilitását számottevően ne rontsa;
d) úgy legyen rögzítve, hogy el ne csússzék, le ne essék, ki ne ömöljék, továbbá olyan módon legyen lefedve (letakarva), hogy le ne szóródjék;
e) az elkerülhetetlennél nagyobb zajt, szennyeződést ne okozzon;
f) magassága – a jármű magasságával együtt – a négy métert ne haladja meg;
g)289 a járművön – a (3) és (7) bekezdésben foglalt eseteket kivéve -, illetőleg annak rakfelületén ne nyúljék túl.

Igen, a kis Fifike is anyucitündérmackójából rakománnyá degradálódik, ha az autóba ül. Persze szerszámos ládához hasonlóan spaniferrel a csomagtér padlójához kötözni nem éppen elegáns dolog, de valahogy mégis rögzíteni kell a jószágot, ha nem akarjuk, hogy egy balesetnél az elszabadult házi kedvenc mészárolja halomra a családot. Mert egy típustól, felszereltségtől függően 5-10-15 kilós jószág komoly pusztítást végezhet az utastérben, ha az autó ütközik. 

Nagytestű, vagy nagyon büdös kutyát így érdemes szállítani

Nagytestű, vagy nagyon büdös, neveletlen kutyát így érdemes szállítani

Megoldás?

A lábtérben, összegömbölyödve utazás nem egy kutyaálom, de talán mégis biztonságosabb, mint a kalaptartón szunyókálni. Emellett többféle kutyahordó táskát – főleg kisebb testű szőrgombócoknak -, kutyahámot is be lehet szerezni, amellyel a blöki a biztonsági övvel fixen rögzíthető, így csattanásnál, vagy egy nagyobb fékezésnél nem törik sem a kutyagerinc, sem a vezető nyakcsigolyája. Ha pedig tényleg szeretjük a kutyát, akkor leginkább kombiban utaztatjuk, biztonságos rács mögött, saját kis dobozában.

És ti hogy szállítjátok a  kutyát?

Szavazás

Ti autóban hogy szállítjátok a kutyát, macskát, aranyhalat?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Szerző:

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.