Gyilkos kutya a kalaptartón

Kutyabaj

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.07.01. 15.00

Ugyan ennek is bólogat a feje, mint az ízlésficamos, de ártalmatlan kalaptartó-kutyának, viszont ha úgy hozza a sors, még az utasokat is megölheti.

A kisállatszállítás nem annyira veszélytelen dolog, mint amilyennek elsőre tűnik. A KRESZ nem is nagyon foglalkozik a kutyák szállításával. Név szerint meg sem említi őket, viszont van benne egy ilyen kitétel: c) a rakomány a szállított személyeket nem veszélyezteti

A KRESZ idevágó része itt olvasható:

A rakományt a járművön – annak belsejében, illetőleg rakfelületén – úgy kell elhelyezni, hogy a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse. Gondoskodni kell különösen arról, hogy a rakomány:

a) a jármű vezetőjét a szabad kilátásban és a vezetésben, a forgalom többi résztvevőjét pedig a jármű fényjelző berendezéseinek észlelésében ne akadályozza;
b) a jármű ajtajainak, illetőleg a rakfelület oldalfalainak lezárását ne gátolja;
c) egyenletesen és úgy legyen elhelyezve, hogy a jármű stabilitását számottevően ne rontsa;
d) úgy legyen rögzítve, hogy el ne csússzék, le ne essék, ki ne ömöljék, továbbá olyan módon legyen lefedve (letakarva), hogy le ne szóródjék;
e) az elkerülhetetlennél nagyobb zajt, szennyeződést ne okozzon;
f) magassága – a jármű magasságával együtt – a négy métert ne haladja meg;
g)289 a járművön – a (3) és (7) bekezdésben foglalt eseteket kivéve -, illetőleg annak rakfelületén ne nyúljék túl.

Igen, a kis Fifike is anyucitündérmackójából rakománnyá degradálódik, ha az autóba ül. Persze szerszámos ládához hasonlóan spaniferrel a csomagtér padlójához kötözni nem éppen elegáns dolog, de valahogy mégis rögzíteni kell a jószágot, ha nem akarjuk, hogy egy balesetnél az elszabadult házi kedvenc mészárolja halomra a családot. Mert egy típustól, felszereltségtől függően 5-10-15 kilós jószág komoly pusztítást végezhet az utastérben, ha az autó ütközik. 

Nagytestű, vagy nagyon büdös kutyát így érdemes szállítani

Nagytestű, vagy nagyon büdös, neveletlen kutyát így érdemes szállítani

Megoldás?

A lábtérben, összegömbölyödve utazás nem egy kutyaálom, de talán mégis biztonságosabb, mint a kalaptartón szunyókálni. Emellett többféle kutyahordó táskát – főleg kisebb testű szőrgombócoknak -, kutyahámot is be lehet szerezni, amellyel a blöki a biztonsági övvel fixen rögzíthető, így csattanásnál, vagy egy nagyobb fékezésnél nem törik sem a kutyagerinc, sem a vezető nyakcsigolyája. Ha pedig tényleg szeretjük a kutyát, akkor leginkább kombiban utaztatjuk, biztonságos rács mögött, saját kis dobozában.

És ti hogy szállítjátok a  kutyát?

Szavazás

Ti autóban hogy szállítjátok a kutyát, macskát, aranyhalat?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Szerző:

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.