Az öthengeres turbómotor gyári 340 lóerős teljesítményét szerény negyven százalékkal emelte meg a német ABT tuningcég: optimalizált vezérlés és új turbó mellett saját fejlesztésű, levegős intercoolert építettek a motorra, amely így nehezen felfogható 470 lóerőt és 450 Nm helyett 630 Nm nyomatékot ad le. 

Ez a tűzijáték 3,9 másodperces százra gyorsulást (Audi TT: 4,6 mp) és 285 km/óra végsebességet tesz lehetővé. 
A szupersportkocsik osztályába ezzel fellépő Audi TT egyedi hátsó szárnyat, pimasz, 3 centiméteres ültetést, ABT fejlesztésű rozsdamentes acél kipufogórendszert és saját, hatdugattyús nyergekkel szerelt sportfékeket kapott. 
A keréktárcsát rábízzák a vásárlókra; a roadster kivitelben is megvásárolható ABT TT RS-hez 19 és 20 colos felnik közül válogathatunk. 
Aki egyébként túlzásnak érzi a 470 lóerőt, az aerodinamikai és futóműkészletet szelídebb motorokkal is megvásárolhatja – már amennyire 420 vagy 440 lóerő szelídnek tekinthető.