Ősszel a Frankfurti Autószalonon várható a Mercedes-Benz pillanatnyilag második legnépszerűbb (A-osztály 1.) modellje, a C-osztály új generációjának leleplezése. Az egyre másra megjelenő kémfotók tanulsága szerint az új modell elődjéhez képest egy kissé lágyabb ívekkel rajzolt karosszériát kap, amely sok tekintetben emlékeztet az új  S-osztályra, amelynek forgalmazás júliusban indul.


A negyedik generációs C-osztály a Mercedes új hátsókerék-hajtású padlólemezére épül, karosszériája nagyjából 12 centis növekedés nyomán a hossza 4,7 méteresre nő. Ezzel helyre is kerül a modell, hiszen az időközben bemutatott CLA méretben igen közel van a jelenlegi C-osztályhoz. A nagyobb méret ellenére ugyanakkor az új C-osztály elődjénél 60-70 kilóval könnyebbnek ígérkezik.

Köszönhetően a megnyúlt karosszériának, a hátsó utasok nagyobb lábhelynek örülhetnek, miközben a csomagtartó térfogata 25 literes bővülést követően eléri az 500 litert is, a szedán esetében. Ahogy korábban ezúttal is készül majd kombi is, illetve a Mercedes tervez kupét és kabriót is a C-osztályból. Míg a kombit már jövő ősszel megismerjük a kétajtós változatok 2015-ben mutatkoznak be.


Hasonlóan a legújabb modelljeihez, a C-osztály esetében is kiemelkedő aerodinamikai teljesítményre számíthatunk, de a kisebb légellenállás mellett továbbfejlesztett motorok dolgoznak majd a takarékosabb üzemért.

Dízelből az 1,8-as (136 LE), illetve 2,2 literes (170, 204, 231 LE) motorokra lehet számítani, benzinesből pedig 1,6 (156 LE), 2,0 (184, 211, 252 LE) és 3,0 (333 LE) liter hengerűrtartalmú változatok kerülhetnek a kocsiba.

Amellett, hogy alapvetően hátsókerék-hajtással kerül piacra a kocsi készül majd összkerékhajtású változat is, a hatfokozatú manuális sebességváltó mellett pedig hétfokozatú automata is választható lesz.

Úgy hírlik nemcsak méretében kerül majd a CLA fölé az új Mercedes C-osztály, de az ára tekintetében is hasonló folyamatra számíthatunk.