Itt a Citroën hétszemélyes egyterűje

Egy mázsával könnyebb elődjénél

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.27. 09.00

A Citroën közzétette a három üléssoros C4 Grand Picasso első fényképeit. A modell az új, moduláris padlólemezre épül, könnyű és takarékos, és egy sor űrkorszaki megoldást vonultat fel

Alig néhány napja, hogy álcamentesen megmutatta magát a Grand Picasso egy példánya. Ma már azt is tudjuk, hogy nem prototípusról, hanem végleges autóról volt szó: az itt közzétett, hivatalos fotókon pontosan ugyanúgy néz ki az autó: az ötajtóstól eltérő az első nappali fény kialakítása, lemászott a tetőoszlopra a hátsó lámpatest. 

A legmarkánsabb stíluselem az a matt szürke keret, amely az első és hátsó tetőoszlopot, az övvonalat és a tetősínt fogja össze egyetlen véget nem érő keretbe. 
Egy buszlimuzinnál persze a helykínálat a legfontosabb, és ezen a téren komoly előrelépés történt: noha a 4,59 méteres hosszúság nem változott, az új, moduláris padlólemez révén a tengelytávon a kategóriában egyedülálló, 2,84 méterre nyújtották (elődmodell: 2,73 m). A 20 mm-rel alacsonyabb padló és az átlagosan 3 centivel növelt nyomtáv szintén nagyobb belteret eredményez. A legek sorát folytatva mindenhol osztályelső a lábtér (217, illetve 108 mm), a harmadik üléssor a kategóriában a legkönnyebben hozzáférhető, míg a második sor a hosszirányú tologatási tartomány terén viszi a pálmát. 
Utóbbi funkció révén az alaphelyzetben (öt üléssel) 645 literes csomagtartó (első generáció: 576 liter) több mint 700 literesre növelhető. Ha minden ülést lehajtunk, 2,75 méteres rakodófelületet kapunk. 
A nagyobb térhez kisebb fogyasztás társul: az új platform 60, míg a felépítmény 40 kilóval csökkenti az autó tömegét; erre bizonyos modellvariánsok további 10 kilót tesznek rá, így a nagy Picasso akár 110 kilóval könnyebb elődjénél. A CO2-emisszió átlagosan 30 g/km-rel csökkent – nem csoda, hiszen több dízelmotor is két számjeggyel méri a kilométerenkénti széndioxid mennyiségét. A 90, 110 és 150 lóerős dízelek kézi és automata váltóval társíthatók; a start-stop minden kivitelen alapáras.
A felszereltség a kisebbik C4 Picassóéval rokon: hétcolos érintőképernyő és gigantikus, egyedi módon konfigurálható, 12 colos monitor szolgál a kezelésre és tájékoztatásra. 
Aktív tempomat, online alkalmazások, motoros mozgatású csomagtérajtó és kulcs nélküli indítás kényezteti az utasokat, és hogy valami különleges is legyen a palettán, négy kamerával dolgozó, körkörös képet adó 360 Vision kitekintő rendszer, megelőző övelőfeszítés, önműködő távfény-vezérlés, valamint párhuzamos és merőleges beállásra egyaránt alkalmas parkolórobot is került rá. 
A bevezetés dátumával kapcsolatban egyelőre nincsenek információk, de mivel az ötajtósnak is csak most volt a nemzetközi menetpróbája, szeptembernél előbb nem számítunk a teljes méretű verzióra.

Kommentek

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.