Itt a Citroën hétszemélyes egyterűje

Egy mázsával könnyebb elődjénél

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.27. 09.00

A Citroën közzétette a három üléssoros C4 Grand Picasso első fényképeit. A modell az új, moduláris padlólemezre épül, könnyű és takarékos, és egy sor űrkorszaki megoldást vonultat fel

Alig néhány napja, hogy álcamentesen megmutatta magát a Grand Picasso egy példánya. Ma már azt is tudjuk, hogy nem prototípusról, hanem végleges autóról volt szó: az itt közzétett, hivatalos fotókon pontosan ugyanúgy néz ki az autó: az ötajtóstól eltérő az első nappali fény kialakítása, lemászott a tetőoszlopra a hátsó lámpatest. 

A legmarkánsabb stíluselem az a matt szürke keret, amely az első és hátsó tetőoszlopot, az övvonalat és a tetősínt fogja össze egyetlen véget nem érő keretbe. 
Egy buszlimuzinnál persze a helykínálat a legfontosabb, és ezen a téren komoly előrelépés történt: noha a 4,59 méteres hosszúság nem változott, az új, moduláris padlólemez révén a tengelytávon a kategóriában egyedülálló, 2,84 méterre nyújtották (elődmodell: 2,73 m). A 20 mm-rel alacsonyabb padló és az átlagosan 3 centivel növelt nyomtáv szintén nagyobb belteret eredményez. A legek sorát folytatva mindenhol osztályelső a lábtér (217, illetve 108 mm), a harmadik üléssor a kategóriában a legkönnyebben hozzáférhető, míg a második sor a hosszirányú tologatási tartomány terén viszi a pálmát. 
Utóbbi funkció révén az alaphelyzetben (öt üléssel) 645 literes csomagtartó (első generáció: 576 liter) több mint 700 literesre növelhető. Ha minden ülést lehajtunk, 2,75 méteres rakodófelületet kapunk. 
A nagyobb térhez kisebb fogyasztás társul: az új platform 60, míg a felépítmény 40 kilóval csökkenti az autó tömegét; erre bizonyos modellvariánsok további 10 kilót tesznek rá, így a nagy Picasso akár 110 kilóval könnyebb elődjénél. A CO2-emisszió átlagosan 30 g/km-rel csökkent – nem csoda, hiszen több dízelmotor is két számjeggyel méri a kilométerenkénti széndioxid mennyiségét. A 90, 110 és 150 lóerős dízelek kézi és automata váltóval társíthatók; a start-stop minden kivitelen alapáras.
A felszereltség a kisebbik C4 Picassóéval rokon: hétcolos érintőképernyő és gigantikus, egyedi módon konfigurálható, 12 colos monitor szolgál a kezelésre és tájékoztatásra. 
Aktív tempomat, online alkalmazások, motoros mozgatású csomagtérajtó és kulcs nélküli indítás kényezteti az utasokat, és hogy valami különleges is legyen a palettán, négy kamerával dolgozó, körkörös képet adó 360 Vision kitekintő rendszer, megelőző övelőfeszítés, önműködő távfény-vezérlés, valamint párhuzamos és merőleges beállásra egyaránt alkalmas parkolórobot is került rá. 
A bevezetés dátumával kapcsolatban egyelőre nincsenek információk, de mivel az ötajtósnak is csak most volt a nemzetközi menetpróbája, szeptembernél előbb nem számítunk a teljes méretű verzióra.

Kommentek

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.