Itt a Citroën hétszemélyes egyterűje

Egy mázsával könnyebb elődjénél

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.27. 09.00

A Citroën közzétette a három üléssoros C4 Grand Picasso első fényképeit. A modell az új, moduláris padlólemezre épül, könnyű és takarékos, és egy sor űrkorszaki megoldást vonultat fel

Alig néhány napja, hogy álcamentesen megmutatta magát a Grand Picasso egy példánya. Ma már azt is tudjuk, hogy nem prototípusról, hanem végleges autóról volt szó: az itt közzétett, hivatalos fotókon pontosan ugyanúgy néz ki az autó: az ötajtóstól eltérő az első nappali fény kialakítása, lemászott a tetőoszlopra a hátsó lámpatest. 

A legmarkánsabb stíluselem az a matt szürke keret, amely az első és hátsó tetőoszlopot, az övvonalat és a tetősínt fogja össze egyetlen véget nem érő keretbe. 
Egy buszlimuzinnál persze a helykínálat a legfontosabb, és ezen a téren komoly előrelépés történt: noha a 4,59 méteres hosszúság nem változott, az új, moduláris padlólemez révén a tengelytávon a kategóriában egyedülálló, 2,84 méterre nyújtották (elődmodell: 2,73 m). A 20 mm-rel alacsonyabb padló és az átlagosan 3 centivel növelt nyomtáv szintén nagyobb belteret eredményez. A legek sorát folytatva mindenhol osztályelső a lábtér (217, illetve 108 mm), a harmadik üléssor a kategóriában a legkönnyebben hozzáférhető, míg a második sor a hosszirányú tologatási tartomány terén viszi a pálmát. 
Utóbbi funkció révén az alaphelyzetben (öt üléssel) 645 literes csomagtartó (első generáció: 576 liter) több mint 700 literesre növelhető. Ha minden ülést lehajtunk, 2,75 méteres rakodófelületet kapunk. 
A nagyobb térhez kisebb fogyasztás társul: az új platform 60, míg a felépítmény 40 kilóval csökkenti az autó tömegét; erre bizonyos modellvariánsok további 10 kilót tesznek rá, így a nagy Picasso akár 110 kilóval könnyebb elődjénél. A CO2-emisszió átlagosan 30 g/km-rel csökkent – nem csoda, hiszen több dízelmotor is két számjeggyel méri a kilométerenkénti széndioxid mennyiségét. A 90, 110 és 150 lóerős dízelek kézi és automata váltóval társíthatók; a start-stop minden kivitelen alapáras.
A felszereltség a kisebbik C4 Picassóéval rokon: hétcolos érintőképernyő és gigantikus, egyedi módon konfigurálható, 12 colos monitor szolgál a kezelésre és tájékoztatásra. 
Aktív tempomat, online alkalmazások, motoros mozgatású csomagtérajtó és kulcs nélküli indítás kényezteti az utasokat, és hogy valami különleges is legyen a palettán, négy kamerával dolgozó, körkörös képet adó 360 Vision kitekintő rendszer, megelőző övelőfeszítés, önműködő távfény-vezérlés, valamint párhuzamos és merőleges beállásra egyaránt alkalmas parkolórobot is került rá. 
A bevezetés dátumával kapcsolatban egyelőre nincsenek információk, de mivel az ötajtósnak is csak most volt a nemzetközi menetpróbája, szeptembernél előbb nem számítunk a teljes méretű verzióra.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.