Alig néhány napja, hogy álcamentesen megmutatta magát a Grand Picasso egy példánya. Ma már azt is tudjuk, hogy nem prototípusról, hanem végleges autóról volt szó: az itt közzétett, hivatalos fotókon pontosan ugyanúgy néz ki az autó: az ötajtóstól eltérő az első nappali fény kialakítása, lemászott a tetőoszlopra a hátsó lámpatest. 

A legmarkánsabb stíluselem az a matt szürke keret, amely az első és hátsó tetőoszlopot, az övvonalat és a tetősínt fogja össze egyetlen véget nem érő keretbe. 
Egy buszlimuzinnál persze a helykínálat a legfontosabb, és ezen a téren komoly előrelépés történt: noha a 4,59 méteres hosszúság nem változott, az új, moduláris padlólemez révén a tengelytávon a kategóriában egyedülálló, 2,84 méterre nyújtották (elődmodell: 2,73 m). A 20 mm-rel alacsonyabb padló és az átlagosan 3 centivel növelt nyomtáv szintén nagyobb belteret eredményez. A legek sorát folytatva mindenhol osztályelső a lábtér (217, illetve 108 mm), a harmadik üléssor a kategóriában a legkönnyebben hozzáférhető, míg a második sor a hosszirányú tologatási tartomány terén viszi a pálmát. 
Utóbbi funkció révén az alaphelyzetben (öt üléssel) 645 literes csomagtartó (első generáció: 576 liter) több mint 700 literesre növelhető. Ha minden ülést lehajtunk, 2,75 méteres rakodófelületet kapunk. 
A nagyobb térhez kisebb fogyasztás társul: az új platform 60, míg a felépítmény 40 kilóval csökkenti az autó tömegét; erre bizonyos modellvariánsok további 10 kilót tesznek rá, így a nagy Picasso akár 110 kilóval könnyebb elődjénél. A CO2-emisszió átlagosan 30 g/km-rel csökkent – nem csoda, hiszen több dízelmotor is két számjeggyel méri a kilométerenkénti széndioxid mennyiségét. A 90, 110 és 150 lóerős dízelek kézi és automata váltóval társíthatók; a start-stop minden kivitelen alapáras.
A felszereltség a kisebbik C4 Picassóéval rokon: hétcolos érintőképernyő és gigantikus, egyedi módon konfigurálható, 12 colos monitor szolgál a kezelésre és tájékoztatásra. 
Aktív tempomat, online alkalmazások, motoros mozgatású csomagtérajtó és kulcs nélküli indítás kényezteti az utasokat, és hogy valami különleges is legyen a palettán, négy kamerával dolgozó, körkörös képet adó 360 Vision kitekintő rendszer, megelőző övelőfeszítés, önműködő távfény-vezérlés, valamint párhuzamos és merőleges beállásra egyaránt alkalmas parkolórobot is került rá. 
A bevezetés dátumával kapcsolatban egyelőre nincsenek információk, de mivel az ötajtósnak is csak most volt a nemzetközi menetpróbája, szeptembernél előbb nem számítunk a teljes méretű verzióra.