A jövő autóskártyájának mindenvivője

Elektromos sebességrekord Lolával

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.06.27. 11.00

1974-es sebességrekordot döntött meg egy 850 lóerős villanyautóval a Michelin és a Drayson.

Van egy-két generáció, amelynek megrögzött autóbuzi tagjait egész életében kísérti két rejtélyes kártyalap gyerekkora meghatározó kis paklijából:a Lola T-163 és az Apal Corsa. Előbbi 600 lóerős teljesítményével és a kártyán meg nem adott – bizonyára annyira hátborzongató – sebességadatával csak azért nem volt az abszolút mindenvivő, mert a piros Apal Corsánál egyetlen adatot sem adtak meg a szerkesztők, így ez még a 600 lóerőnél is többet ért.

Az elektromos forradalom hamarosan új mindenvivőket hoz a mai gyerekeknek

Most a jövő Lola T-je mutatkozott be: egy villanymotorral hajtott, 850 lóerős Lola B-12 versenyautó, mellyel új sebességrekordot állított fel a Michelin Motorsports és a Drayton Racing Technologies. Ez az autó is zöld! A mai F1 rajongói számára talán szomorú lehet, hogy ilyen lesz a jövő F1-ének hangja:

A 2200 font (997 kg) alatti tömegű autók eddig érvényes elektromos sebességrekordja a bonneville-i sós tómederben született meg 1974-ben: 281,5 km/h. Az új kísérletre Elvingtonban, Angliában, egy katonai reptér három kilométer hosszú kifutópályáján került sor. Az új rekordautó 30 kWh kapacitású akkumulátort kapott, hajtáslánca pedig meglehetősen sajátos: hátsó kerekenként két-két, axiálisan beépített villanymotor tolja a kasztnit.

850 lóerő a Lola-vázba szerelt négy villanymotor rendszerteljesítménye

Június 26-án este oda-vissza mért átlag alapján 204,185 mph (328,604 km/h) sebességgel döntötte meg a régi rekordot maga Lord Drayson (aki mellesleg korábban tudományos miniszteri tisztséget is betöltött a brit kormányban).

A rekordkísérletnek a puszta dicsőség megszerzése mellett két gyakorlatias célja is van.

A Drayson számára ez a FIA által szervezett, jövőre induló E Championship (amit már most mindenki csak elektromos Forma 1-ként emleget) futamaira való felkészülés része.

A Michelin a bajnokság hivatalos gumiszállítójaként készül 2014-re.

Kommentek

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.