A jövő autóskártyájának mindenvivője

Elektromos sebességrekord Lolával

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.06.27. 11.00

1974-es sebességrekordot döntött meg egy 850 lóerős villanyautóval a Michelin és a Drayson.

Van egy-két generáció, amelynek megrögzött autóbuzi tagjait egész életében kísérti két rejtélyes kártyalap gyerekkora meghatározó kis paklijából:a Lola T-163 és az Apal Corsa. Előbbi 600 lóerős teljesítményével és a kártyán meg nem adott – bizonyára annyira hátborzongató – sebességadatával csak azért nem volt az abszolút mindenvivő, mert a piros Apal Corsánál egyetlen adatot sem adtak meg a szerkesztők, így ez még a 600 lóerőnél is többet ért.

Az elektromos forradalom hamarosan új mindenvivőket hoz a mai gyerekeknek

Most a jövő Lola T-je mutatkozott be: egy villanymotorral hajtott, 850 lóerős Lola B-12 versenyautó, mellyel új sebességrekordot állított fel a Michelin Motorsports és a Drayton Racing Technologies. Ez az autó is zöld! A mai F1 rajongói számára talán szomorú lehet, hogy ilyen lesz a jövő F1-ének hangja:

A 2200 font (997 kg) alatti tömegű autók eddig érvényes elektromos sebességrekordja a bonneville-i sós tómederben született meg 1974-ben: 281,5 km/h. Az új kísérletre Elvingtonban, Angliában, egy katonai reptér három kilométer hosszú kifutópályáján került sor. Az új rekordautó 30 kWh kapacitású akkumulátort kapott, hajtáslánca pedig meglehetősen sajátos: hátsó kerekenként két-két, axiálisan beépített villanymotor tolja a kasztnit.

850 lóerő a Lola-vázba szerelt négy villanymotor rendszerteljesítménye

Június 26-án este oda-vissza mért átlag alapján 204,185 mph (328,604 km/h) sebességgel döntötte meg a régi rekordot maga Lord Drayson (aki mellesleg korábban tudományos miniszteri tisztséget is betöltött a brit kormányban).

A rekordkísérletnek a puszta dicsőség megszerzése mellett két gyakorlatias célja is van.

A Drayson számára ez a FIA által szervezett, jövőre induló E Championship (amit már most mindenki csak elektromos Forma 1-ként emleget) futamaira való felkészülés része.

A Michelin a bajnokság hivatalos gumiszállítójaként készül 2014-re.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.