A jövő autóskártyájának mindenvivője

Elektromos sebességrekord Lolával

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.06.27. 11.00

1974-es sebességrekordot döntött meg egy 850 lóerős villanyautóval a Michelin és a Drayson.

Van egy-két generáció, amelynek megrögzött autóbuzi tagjait egész életében kísérti két rejtélyes kártyalap gyerekkora meghatározó kis paklijából:a Lola T-163 és az Apal Corsa. Előbbi 600 lóerős teljesítményével és a kártyán meg nem adott – bizonyára annyira hátborzongató – sebességadatával csak azért nem volt az abszolút mindenvivő, mert a piros Apal Corsánál egyetlen adatot sem adtak meg a szerkesztők, így ez még a 600 lóerőnél is többet ért.

Az elektromos forradalom hamarosan új mindenvivőket hoz a mai gyerekeknek

Most a jövő Lola T-je mutatkozott be: egy villanymotorral hajtott, 850 lóerős Lola B-12 versenyautó, mellyel új sebességrekordot állított fel a Michelin Motorsports és a Drayton Racing Technologies. Ez az autó is zöld! A mai F1 rajongói számára talán szomorú lehet, hogy ilyen lesz a jövő F1-ének hangja:

A 2200 font (997 kg) alatti tömegű autók eddig érvényes elektromos sebességrekordja a bonneville-i sós tómederben született meg 1974-ben: 281,5 km/h. Az új kísérletre Elvingtonban, Angliában, egy katonai reptér három kilométer hosszú kifutópályáján került sor. Az új rekordautó 30 kWh kapacitású akkumulátort kapott, hajtáslánca pedig meglehetősen sajátos: hátsó kerekenként két-két, axiálisan beépített villanymotor tolja a kasztnit.

850 lóerő a Lola-vázba szerelt négy villanymotor rendszerteljesítménye

Június 26-án este oda-vissza mért átlag alapján 204,185 mph (328,604 km/h) sebességgel döntötte meg a régi rekordot maga Lord Drayson (aki mellesleg korábban tudományos miniszteri tisztséget is betöltött a brit kormányban).

A rekordkísérletnek a puszta dicsőség megszerzése mellett két gyakorlatias célja is van.

A Drayson számára ez a FIA által szervezett, jövőre induló E Championship (amit már most mindenki csak elektromos Forma 1-ként emleget) futamaira való felkészülés része.

A Michelin a bajnokság hivatalos gumiszállítójaként készül 2014-re.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.