Gyári fotókon az új Mazda3!

Online szolgáltatások, Kodo formanyelv, új benzinmotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 16.00

A Mazda6 stíluselemeiből épíkező Mazda3 elődje erényeit tovább örökítve korrigálja elődje kisszámú hiányosságát

Hosszas találgatások és melléfogások után immár végérvényes: itt az új Mazda3! 

Munkatársunk éppen most vezeti az autót, és hamarosan minden részletbe beavatja olvasóinkat, de hogy könnyebben teljenek a várakozás órái, íme néhány előzetes információ az új kompakt Mazda világából. 

Ilyen sem volt még: három európai országban párhuzamosan tartják a modell premierjét

A tekerőtárcsás és érintésérzékeny infotainment rendszer felárért internetes kapcsolatra is képes, hatalmas tartalom-adatbázis érhető el a fedélzetről.

Multilink hátsó felfüggesztés, adaptív tempomat, atomata vészfék

A korábbi 340 helyett 350 literes a csomagtartó

A motorkínálat újdonsága a 100 lóerős, 1,5 literes Skyactiv benzinmotor. Két 2.0 benzines és egy 2.2 dízel szerepel még a választékban.

Mélyebben elhelyezett kormánykerék és a menetadatokat a szélvédőre kivetítő head-up display.

Kommentek

  • Barca

    100 lovas 1.5 sovány, a literes 150 lovast vezettem az elődben, annyit se tudott, mint egy Golf Tsi 122 lóval… Kívül belül szép, valószínű belső anyag használata elmarad a Golftól, nekem a kocsi nagynak tűnik, de hozzá 350-es csomagtartó meg kicsinek! Azonban klasszisokkal jobb, mint az előd. Azonban ha olyan drága lesz, mint volt esélye sincs!

  • Breex

    Valóban kevésnek tűnik az a 100 lóerő, egy modernebb 1,5-östől min. 120-at elvárhatunk. Egyébként mifelénk ez lehet az egyik legfőbb probléma, az 1,5-ös még kevés, de a 2,0 már sok. Viszont a súlyról nem tudunk még semmit, az se lesz elhanyagolható…

  • Barca

    1200 kiló lesz, 100 lovas 150 nm-el 10,8 alatt mássza a 100-at és 182 a vége. A 2 literes szerintem túl drága lesz, főleg jól felszerelve.

  • men?manó

    Jól fog kinézni, de a motorválaszték nagyon szánalmas.
    Nem értem miért nincs egy normálisan sportos modell. Az MPS túlmotorizált, ha lesz egyáltalán.
    6,5-7 millió körül kéne egy 200 lovas.

  • Ambrus Gergely

    én német autó hívő vagyok, de ez tetszik.
    Eltalált külső formaterv, nincs túlcsicsázva a belseje, olyan amilyennek lennie kell.
    Az 1.5 benzin valószínüleg a beszállómodell lesz kispénzűek számára, viszont tuti keveset eszik városban.
    A 2.0-nak pedig akkora felára lesz szerintem, hogy inkább fizetnék be egy dízelre, de nem a spórolás miatt, mert engem nem érdekel a spórolás, hanem mert autópályán, és hegyvidéken akkora nyomatéka van a dízelnek hogy sokkal jobban viszi a karosszériát.
    Sokan mérgesek lesznek, hogy a dízel többet fog fogyasztani, mint a benzin, de a mazdánál már a dízel a sportosabb motor, ezen nem kell csodálkozni, de annyival jobban megy hogy érdemes rá befizetni.
    És aki dízelt vesz, ne 30 ezrenként cserélje az olajat, hanem 15-20 ezrenként.
    Ha csak városba használja valaki a dízelt, akkor 10 ezrenként cseréljen olajat.
    És le kell ellenőrizni nívópálcát a márkaszervízes csere után is, nem a vágtak át.
    Így több tíz évig szolgálhat a motor, a következő tulajoknál is.

  • Ankhiszesz

    Az eleje jól néz ki, a belső jól néz ki, viszont ami nagyon bántja a szemem így fotók alapján az a c oszlop formája, és emiatt nem tetszik nekem…

  • manitou8

    nem tom, de sztem 1.2 tsi golfot azér megkerüli az alap is.
    mert kb egyerős vele, de könnyebb lesz.
    formára tökéletes, így kell kinézni egy autónak.
    na és kiváló technikája miatt inkább ez kéne.

  • megint

    Ha jól látom lentebb írták az adatokat, ezek után áruld már el, hogy fogja “megkerülni”? Sokkal jobban tetszik ez a belső mint a hatosé, ez picit németes, legalábbis a középkonzol, így elsőre kívülről is rendben van.

  • hioz

    Jól néz ki szerintem, nagyon is, már hívom is apámat, “frissítse” egy ilyenre a jelenlegi 3-as 1,6-os szedánt, ami remek autó szinte minden téren, kivéve a motor… és annak ellenére elég élvezetes a vezetése :-) Szerintem is sovány az újban az alapmotor, ha nem is turbóznak, inkább egy 1,6-ost kellett volna legalább 120 lóval kihozni, ami már megy is valamennyire, legalábbis noszogatásra, s a hiperszuper szkájaktív miatt normál használatban meg nem eszi meg a benzinkutat. Nem hinném, hogy attól drágább lenne az autó. Igaz biztosan együtt lehet vele élni, akár az emlegetett 1,6-ossal, a szüleimnek elég volna az is. De sosem árt egy alapban sem némi tartalék, különösen a mai forgalmi viszonyok közt, mikor minden fel van gyorsulva.

  • mtbe

    dehogy van felgyorsulva :)

  • hova

    Úgy érzem, a japcsik most elkapták a fonalat,nekem nagyon tetszik. Szépen simulnak a jellegzetes vonalak, együtt van az autó.

  • báthory

    A kocsi már jól néz ki, most már csak egy fotóst kell találni Mazdának, aki le tudja fényképezni. Ritka gáz a galéria. Ez a vezessnek is szól, nem ártana megcsinálni az oldalt, elég avíttas.

  • ,L Rómeó

    csúnya. okádok. inkább 10 golf mint 1 ijen!

    amúgy szörnyű: mostani automagazinban egy kezdő (vmi Gajdán) kolléga aszt hazuggya hogy mazda moduláris padlózata épp ojan mint vw mqb-je!!
    minden cserélhető, változtatható, kapcsolódik motor, váltó, futómű….

    nem olvasta ez a kezdő rácz szagirro cikkét ahol kioktattya (holidayval, köcsögnepperel, korikávan és hasonló tulképzett tezsókáimmal) elmét, aki szintén eszt hazutta mint gajdán?
    http://www.vezess.hu/magazin/mire_is_olyan_buske/41705/

    nem olvasta ez a kezdő?
    Rácz irrókám kérrlek oktasd öt is mer tévhitekben él!
    vmi fogalmatlan kezdő lehet Gajdán Miklós a neve

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Pedig a moduláris padlót a Volvó is bemutatta 2011-ben.
    Meg vagy 2 évtizede az Opel.
    Nem,nem a közös padlólemezt.

  • macuda6

    Sokkal jobban néz ki mint a pusztulat golf!

  • subtotal

    Jól néz ki kívül belül, kellene kombiban dízellel :).
    Lesz?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.