Gyári fotókon az új Mazda3!

Online szolgáltatások, Kodo formanyelv, új benzinmotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 16.00

A Mazda6 stíluselemeiből épíkező Mazda3 elődje erényeit tovább örökítve korrigálja elődje kisszámú hiányosságát

Hosszas találgatások és melléfogások után immár végérvényes: itt az új Mazda3! 

Munkatársunk éppen most vezeti az autót, és hamarosan minden részletbe beavatja olvasóinkat, de hogy könnyebben teljenek a várakozás órái, íme néhány előzetes információ az új kompakt Mazda világából. 

Ilyen sem volt még: három európai országban párhuzamosan tartják a modell premierjét

A tekerőtárcsás és érintésérzékeny infotainment rendszer felárért internetes kapcsolatra is képes, hatalmas tartalom-adatbázis érhető el a fedélzetről.

Multilink hátsó felfüggesztés, adaptív tempomat, atomata vészfék

A korábbi 340 helyett 350 literes a csomagtartó

A motorkínálat újdonsága a 100 lóerős, 1,5 literes Skyactiv benzinmotor. Két 2.0 benzines és egy 2.2 dízel szerepel még a választékban.

Mélyebben elhelyezett kormánykerék és a menetadatokat a szélvédőre kivetítő head-up display.

Kommentek

  • Barca

    100 lovas 1.5 sovány, a literes 150 lovast vezettem az elődben, annyit se tudott, mint egy Golf Tsi 122 lóval… Kívül belül szép, valószínű belső anyag használata elmarad a Golftól, nekem a kocsi nagynak tűnik, de hozzá 350-es csomagtartó meg kicsinek! Azonban klasszisokkal jobb, mint az előd. Azonban ha olyan drága lesz, mint volt esélye sincs!

  • Breex

    Valóban kevésnek tűnik az a 100 lóerő, egy modernebb 1,5-östől min. 120-at elvárhatunk. Egyébként mifelénk ez lehet az egyik legfőbb probléma, az 1,5-ös még kevés, de a 2,0 már sok. Viszont a súlyról nem tudunk még semmit, az se lesz elhanyagolható…

  • Barca

    1200 kiló lesz, 100 lovas 150 nm-el 10,8 alatt mássza a 100-at és 182 a vége. A 2 literes szerintem túl drága lesz, főleg jól felszerelve.

  • men?manó

    Jól fog kinézni, de a motorválaszték nagyon szánalmas.
    Nem értem miért nincs egy normálisan sportos modell. Az MPS túlmotorizált, ha lesz egyáltalán.
    6,5-7 millió körül kéne egy 200 lovas.

  • Ambrus Gergely

    én német autó hívő vagyok, de ez tetszik.
    Eltalált külső formaterv, nincs túlcsicsázva a belseje, olyan amilyennek lennie kell.
    Az 1.5 benzin valószínüleg a beszállómodell lesz kispénzűek számára, viszont tuti keveset eszik városban.
    A 2.0-nak pedig akkora felára lesz szerintem, hogy inkább fizetnék be egy dízelre, de nem a spórolás miatt, mert engem nem érdekel a spórolás, hanem mert autópályán, és hegyvidéken akkora nyomatéka van a dízelnek hogy sokkal jobban viszi a karosszériát.
    Sokan mérgesek lesznek, hogy a dízel többet fog fogyasztani, mint a benzin, de a mazdánál már a dízel a sportosabb motor, ezen nem kell csodálkozni, de annyival jobban megy hogy érdemes rá befizetni.
    És aki dízelt vesz, ne 30 ezrenként cserélje az olajat, hanem 15-20 ezrenként.
    Ha csak városba használja valaki a dízelt, akkor 10 ezrenként cseréljen olajat.
    És le kell ellenőrizni nívópálcát a márkaszervízes csere után is, nem a vágtak át.
    Így több tíz évig szolgálhat a motor, a következő tulajoknál is.

  • Ankhiszesz

    Az eleje jól néz ki, a belső jól néz ki, viszont ami nagyon bántja a szemem így fotók alapján az a c oszlop formája, és emiatt nem tetszik nekem…

  • manitou8

    nem tom, de sztem 1.2 tsi golfot azér megkerüli az alap is.
    mert kb egyerős vele, de könnyebb lesz.
    formára tökéletes, így kell kinézni egy autónak.
    na és kiváló technikája miatt inkább ez kéne.

  • megint

    Ha jól látom lentebb írták az adatokat, ezek után áruld már el, hogy fogja “megkerülni”? Sokkal jobban tetszik ez a belső mint a hatosé, ez picit németes, legalábbis a középkonzol, így elsőre kívülről is rendben van.

  • hioz

    Jól néz ki szerintem, nagyon is, már hívom is apámat, “frissítse” egy ilyenre a jelenlegi 3-as 1,6-os szedánt, ami remek autó szinte minden téren, kivéve a motor… és annak ellenére elég élvezetes a vezetése :-) Szerintem is sovány az újban az alapmotor, ha nem is turbóznak, inkább egy 1,6-ost kellett volna legalább 120 lóval kihozni, ami már megy is valamennyire, legalábbis noszogatásra, s a hiperszuper szkájaktív miatt normál használatban meg nem eszi meg a benzinkutat. Nem hinném, hogy attól drágább lenne az autó. Igaz biztosan együtt lehet vele élni, akár az emlegetett 1,6-ossal, a szüleimnek elég volna az is. De sosem árt egy alapban sem némi tartalék, különösen a mai forgalmi viszonyok közt, mikor minden fel van gyorsulva.

  • mtbe

    dehogy van felgyorsulva :)

  • hova

    Úgy érzem, a japcsik most elkapták a fonalat,nekem nagyon tetszik. Szépen simulnak a jellegzetes vonalak, együtt van az autó.

  • báthory

    A kocsi már jól néz ki, most már csak egy fotóst kell találni Mazdának, aki le tudja fényképezni. Ritka gáz a galéria. Ez a vezessnek is szól, nem ártana megcsinálni az oldalt, elég avíttas.

  • ,L Rómeó

    csúnya. okádok. inkább 10 golf mint 1 ijen!

    amúgy szörnyű: mostani automagazinban egy kezdő (vmi Gajdán) kolléga aszt hazuggya hogy mazda moduláris padlózata épp ojan mint vw mqb-je!!
    minden cserélhető, változtatható, kapcsolódik motor, váltó, futómű….

    nem olvasta ez a kezdő rácz szagirro cikkét ahol kioktattya (holidayval, köcsögnepperel, korikávan és hasonló tulképzett tezsókáimmal) elmét, aki szintén eszt hazutta mint gajdán?
    http://www.vezess.hu/magazin/mire_is_olyan_buske/41705/

    nem olvasta ez a kezdő?
    Rácz irrókám kérrlek oktasd öt is mer tévhitekben él!
    vmi fogalmatlan kezdő lehet Gajdán Miklós a neve

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Pedig a moduláris padlót a Volvó is bemutatta 2011-ben.
    Meg vagy 2 évtizede az Opel.
    Nem,nem a közös padlólemezt.

  • macuda6

    Sokkal jobban néz ki mint a pusztulat golf!

  • subtotal

    Jól néz ki kívül belül, kellene kombiban dízellel :).
    Lesz?

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.