Eszement sportkocsi, rendszámmal

Radical RXC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 10.00

A közúti versenyautókra specializálódott, brit Radical első ízben épített zárt karosszériás autót. A magamutogatás alapfelszerelés.


Le Mans-i szintű élményt ígér ügyfeleinek a Radical új modellje, az RXC, és ezt már megjelenésében is teljesíti az extrém jármű: a lézerrel méretre vágott, nagy szilárdságú acél idomokból összeállított térváz a gyártó FIA-homológ versenyvázait idézi, az egyetlen hatalmas bukókeretből álló pilótafülke előtt és mögött karbon-kompozit gyűrődőzónák találhatók. A sportautós szentélybe természetesen szárnyas ajtókon át vezet az út. 

“Az RXC az az autó, amit mindig is létre szerettünk volna hozni” – mondta a márka első embere, Phil Abbott, aki azt ígérte, az utcai sportkocsi nála nagyságrendekkel drágább szerkezeteket megszégyenítő vezetési élményt nyújt majd. 
Az árakról korai volna beszélni, hiszen a Radical első, teljesen burkolt modellje csak szeptemberben lép a közönség elé, azt azonban már most lehet tudni, hogy a hajtáslánc egy Ford Mustangból átemelt, kétoldali változó szelepvezérléssel ellátott, de nem közvetlen befecskendezéses 3,7 literes V6-os szívómotorból és egy hétfokozatú sebességváltóból áll. 
A motor 380 lóerőre és 434 Nm-re képes, ami az autó 900 kilós tömege mellett látványos tűzijátékot ígér: az előzetes kalkuláció szerint 2,8 mp alatt gyorsul százra a versenyautó, végsebessége 281 km/óra – határozottan rövidre áttételezték tehát az erőátvitelt, aminek egy ilyen autónál egyébként is több értelme van, mint a végsebesség-rekord hajhászásának. 
Azokra is gondolt persze a gyártó, akiknek mégis csak a puszta számok jelentik a legtöbbet: az utcai és versenykivitelben egyaránt megrendelhető RXC kívánságra egy 480 lóerős 3.0 V8-as erőforrással is kapható lesz

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.