Sportkocsi Nissan Micrából

Japánban már rendelhető a March Nismo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 14.00

Egyelőre csak Japánban lép színre a Micra helyi verziójának sportkivitele. A March Nismo nem brutálisan erős, viszont látványos és kiegyensúlyozott

Üdítő újdonság, amikor egy kisautó optikai kiegészítői nem csak a marconább megjelenést szolgálják: a March (a Micra japán ikertestvére) sportkivitelének gúnyáját – hülyén hangzik egy kisautónál, de tényleg – a versenypályákon szerzett tapasztalatok alapján finomították a Nissan sportrészlegének, a Nismónak a mérnökei. 

Az eredmény: zéró felhajtóerő, és ebből adódóan sziklaszilárd vezethetőség és egyenesfutás. 
Ehhez vegyük hozzá az egyedi hangolású futóművet és menetstabilizálót, a spéci fékeket és kipufogót, a Bridgestone Potenza gumikat és az átdolgozott szervokormányt: a merevített karosszériájú March Nismo minden bizonnyal egy gokart kezességével és állhatatosságával terelgethető végig a városi utcákon. 
Megfelelő futómű mellett nincs szükség nagy motorteljesítményre ahhoz, hogy gyorsan autózhassunk, első hangzásra mégis csalódást keltőek a paraméterek: a March Nismo 1,5 literes, hengerenként dupla befecskendezős benzinmotorja mindössze 116 lóerőt ad le, legnagyobb nyomatéka 156 Nm. Ez az egyik motoropció – de ne örüljünk, mert a másik az alap 1,2-es blokk finoman tuningolt kivitele 80 lóerővel és 106 Nm nyomatékkal, megfejelve egy CVT váltóval. 
Utóbbinál valóban nem több optikai tuningnál a Nismo kivitele, amelyhez csúszásmentes kárpitozású kagylóülések, egyedi műszerek, váltógomb és -szoknya, valamint alumínium pedálok és lábtámasz is tartozik. 
Habár a Nismo már Európában is jelen van, jelenleg nincs arról tudomásunk, hogy a Micra is megkapná ezt a sportcsomagot.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.