Sportkocsi Nissan Micrából

Japánban már rendelhető a March Nismo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 14.00

Egyelőre csak Japánban lép színre a Micra helyi verziójának sportkivitele. A March Nismo nem brutálisan erős, viszont látványos és kiegyensúlyozott

Üdítő újdonság, amikor egy kisautó optikai kiegészítői nem csak a marconább megjelenést szolgálják: a March (a Micra japán ikertestvére) sportkivitelének gúnyáját – hülyén hangzik egy kisautónál, de tényleg – a versenypályákon szerzett tapasztalatok alapján finomították a Nissan sportrészlegének, a Nismónak a mérnökei. 

Az eredmény: zéró felhajtóerő, és ebből adódóan sziklaszilárd vezethetőség és egyenesfutás. 
Ehhez vegyük hozzá az egyedi hangolású futóművet és menetstabilizálót, a spéci fékeket és kipufogót, a Bridgestone Potenza gumikat és az átdolgozott szervokormányt: a merevített karosszériájú March Nismo minden bizonnyal egy gokart kezességével és állhatatosságával terelgethető végig a városi utcákon. 
Megfelelő futómű mellett nincs szükség nagy motorteljesítményre ahhoz, hogy gyorsan autózhassunk, első hangzásra mégis csalódást keltőek a paraméterek: a March Nismo 1,5 literes, hengerenként dupla befecskendezős benzinmotorja mindössze 116 lóerőt ad le, legnagyobb nyomatéka 156 Nm. Ez az egyik motoropció – de ne örüljünk, mert a másik az alap 1,2-es blokk finoman tuningolt kivitele 80 lóerővel és 106 Nm nyomatékkal, megfejelve egy CVT váltóval. 
Utóbbinál valóban nem több optikai tuningnál a Nismo kivitele, amelyhez csúszásmentes kárpitozású kagylóülések, egyedi műszerek, váltógomb és -szoknya, valamint alumínium pedálok és lábtámasz is tartozik. 
Habár a Nismo már Európában is jelen van, jelenleg nincs arról tudomásunk, hogy a Micra is megkapná ezt a sportcsomagot.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.