Az először idén április elején, Szentpéterváron bemutatott Kalina 2 műszakilag gyakorlatilag teljes mértékben megegyezik elődjével. 

Maradt az 1,6 literes benzinmotor három kivitelben, 87 és 106 lóerő közötti teljesítménnyel; az ötfokozatú kézi váltó a gazdagabban felszerelt kiviteleken négyes automatára cserélhető. 
Értelemszerűen a 2,47 méteres tengelytáv mellett a 3,85 méteres karosszériahossz sem változott.

A módosítások inkább a megjelenésre, illetve a szolgáltatásokra irányultak. Az előző generációs Hyundai i10 és az első Dacia Sandero formai elemeit is felvonultató Kalina szépnek ugyan továbbra sem nevezhető, de legalább öszhatásában modern. 
Az összeszerelési minőség tudománya továbbra is távol áll az orosz autógyári munkásoktól, ám most már legalább a felszereltség nem szorítkozik a spártai minimumra: a csúcskivitelek érintőképernyős multimédiás rendszert, menetstabilizálót, légzsákokat, ülésfűtést kínálnak. 
Bár a ködlámpát keretező ív, amely másutt LED-es nappali fény volna, itt csupán krómozott műanyag betét, az általános előrelépés tagadhatatlan és üdvözlendő. 
A Kalina egyébként nem csak önmagában érdekes: oszlopos modellként játszhat szerepet a Renault-Nissan csoport második fapados márkájának, a Datsunnak a megszilárdításában. 
A Lada dél-amerikai piaci tervei mellett egyes hírek szerint a típus észak-amerikai exportja sem kizárt.