Régi-új kisautó a Ladától

Datsunként is szerephez juthat a Kalina

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 08.00

Forradalminak nem nevezhető a Lada Kalina második generációs modellje, amely már a Nissan-Renault szövetség és az AvtoVAZ együttműködésének égisze alatt lépett piacra.

Az először idén április elején, Szentpéterváron bemutatott Kalina 2 műszakilag gyakorlatilag teljes mértékben megegyezik elődjével. 

Maradt az 1,6 literes benzinmotor három kivitelben, 87 és 106 lóerő közötti teljesítménnyel; az ötfokozatú kézi váltó a gazdagabban felszerelt kiviteleken négyes automatára cserélhető. 
Értelemszerűen a 2,47 méteres tengelytáv mellett a 3,85 méteres karosszériahossz sem változott.
A módosítások inkább a megjelenésre, illetve a szolgáltatásokra irányultak. Az előző generációs Hyundai i10 és az első Dacia Sandero formai elemeit is felvonultató Kalina szépnek ugyan továbbra sem nevezhető, de legalább öszhatásában modern. 
Az összeszerelési minőség tudománya továbbra is távol áll az orosz autógyári munkásoktól, ám most már legalább a felszereltség nem szorítkozik a spártai minimumra: a csúcskivitelek érintőképernyős multimédiás rendszert, menetstabilizálót, légzsákokat, ülésfűtést kínálnak. 
Bár a ködlámpát keretező ív, amely másutt LED-es nappali fény volna, itt csupán krómozott műanyag betét, az általános előrelépés tagadhatatlan és üdvözlendő. 
A Kalina egyébként nem csak önmagában érdekes: oszlopos modellként játszhat szerepet a Renault-Nissan csoport második fapados márkájának, a Datsunnak a megszilárdításában. 
A Lada dél-amerikai piaci tervei mellett egyes hírek szerint a típus észak-amerikai exportja sem kizárt.

Kommentek

  • Piet

    Azért azon vitatkoznék hogy továbbra sem szép, szerintem semmi gond nincs a formavilággal. Ebben a szegmensben úgysem az játszik döntő szerepet hanem az ár. Klasszisokkal jobban néz ki mint mondjuk egy Aveo.

  • Steppenwolf

    Kár, hogy már a bemutatómodellben is a középkonzol alól lógnak ki a kábelek, és a kormányoszlop alatti burkolat is finoman szólva érdekesen lóg.
    Lehet, hogy egy árnylattal jobban néz ki mint az Aveo, de bökheted, ha ilyen hitvány összeszerelési minőséggel büntet.

  • krokodilo

    Ez is nagy kalap szarnak néz ki,aveo sem kéne de 10* inkább mint ez az orosz/francia szemét

  • Piet

    Azért a Dacia pardon Renault is követett el egy pici bakit pár hónapja a Logan bemutatóján: http://galeria.vezess.hu/2/show/55443/435742/#kep-435742 A kábellógásra szerintem a magyarázat valami USB bemenet vezetéke lehet.

  • japancar

    Kár, hogy nem fogják gyártani..

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.