Mégis lesz hibrid szuper-Jaguar?

Nincs, és mégis van

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 15.00

Tavaly év végén jegelték a projektet, de most brit újságírók elvihették egy körre a Jaguar C-X75 prototípust. Akkor most mi van?

Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1 – nem sokon múlott, hogy ez a megahibrid trió kvartettként lépjen színre. 

A Jaguar még két évvel ezelőtt mutatta be a fentiek bármelyikénél egzotikusabb hibrid szupersportkocsi-tanulmányát, a C-X75-öst. Sokáig úgy tűnt, szériagyártásig jut a projekt, ám aztán a válságra hivatkozva polcra tették az egészet. 
Most viszont a brit Autocar újságírói teljesen szürreális módon kipróbálhatták az autót. Az erről készült film önmagában sem érdektelen, sokkal lényegesebb kérdés azonban, hogy miért szedte le a viaszosvászon ponyvát a nagy értékű prototípusról a Jaguar – ha csak villogni akartak volna vele, lett volna rá másfél évük.
 
Elképzelhető, hogy meggondolták magukat, és mégis belevágnak? Végső soron, ha a Ferrari, a Porsche és a McLaren neki mer futni egy hibrid luxussportolónak, a Jaguar semmivel sincs rosszabb pozícióban náluk, hogy beálljon a sorba – ráadásul kis híján készen van az autó, amivel megszorongathatnák a konkurenciát.
A Jaguar C-X75-öst eredetileg gázturbinával, kerekenként egy villanymotorral képzelte el a gyár; a sorozatgyártásra előkészített verzió már egy dupla feltöltésű, rendkívül pörgős 1,6 literes benzinmotort és tengelyenként egy-egy villanymotort kapott volna – illetve kapott is. 
Előbbi 500, utóbbi összesítve 390 lóerőt tud, a rendszernyomaték 1000 Nm, ami három másodpercnél rövidebb százas gyorsulást, nem egészen hat másodperces 0-160 km/óra sprintet, és 350 km/óra végsebességet tesz lehetővé. 
Mivel a villanymotorokat tápláló akkumulátorok hálózatról is feltölthetők, a szinte teljes egészében szénszálas kompozitokból felépülő autó 64 kilométert képes tisztán ezek segítségével megtenni. A szabványos károsanyag-kibocsátás megfelel a Toyota Priusnál mért értéknek. 
Az autó könnyen vezethető, kényelmes, a kilátás kiváló – most mondd meg, tényleg örökre kivette a táncrendből a Jaguar? 
Nagy összegben nem fogadnánk rá, de ezek után nem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy valamikor mégis beindulnak újra a C-X75 projekt fogaskerekei…

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.