Mégis lesz hibrid szuper-Jaguar?

Nincs, és mégis van

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 15.00

Tavaly év végén jegelték a projektet, de most brit újságírók elvihették egy körre a Jaguar C-X75 prototípust. Akkor most mi van?

Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1 – nem sokon múlott, hogy ez a megahibrid trió kvartettként lépjen színre. 

A Jaguar még két évvel ezelőtt mutatta be a fentiek bármelyikénél egzotikusabb hibrid szupersportkocsi-tanulmányát, a C-X75-öst. Sokáig úgy tűnt, szériagyártásig jut a projekt, ám aztán a válságra hivatkozva polcra tették az egészet. 
Most viszont a brit Autocar újságírói teljesen szürreális módon kipróbálhatták az autót. Az erről készült film önmagában sem érdektelen, sokkal lényegesebb kérdés azonban, hogy miért szedte le a viaszosvászon ponyvát a nagy értékű prototípusról a Jaguar – ha csak villogni akartak volna vele, lett volna rá másfél évük.
 
Elképzelhető, hogy meggondolták magukat, és mégis belevágnak? Végső soron, ha a Ferrari, a Porsche és a McLaren neki mer futni egy hibrid luxussportolónak, a Jaguar semmivel sincs rosszabb pozícióban náluk, hogy beálljon a sorba – ráadásul kis híján készen van az autó, amivel megszorongathatnák a konkurenciát.
A Jaguar C-X75-öst eredetileg gázturbinával, kerekenként egy villanymotorral képzelte el a gyár; a sorozatgyártásra előkészített verzió már egy dupla feltöltésű, rendkívül pörgős 1,6 literes benzinmotort és tengelyenként egy-egy villanymotort kapott volna – illetve kapott is. 
Előbbi 500, utóbbi összesítve 390 lóerőt tud, a rendszernyomaték 1000 Nm, ami három másodpercnél rövidebb százas gyorsulást, nem egészen hat másodperces 0-160 km/óra sprintet, és 350 km/óra végsebességet tesz lehetővé. 
Mivel a villanymotorokat tápláló akkumulátorok hálózatról is feltölthetők, a szinte teljes egészében szénszálas kompozitokból felépülő autó 64 kilométert képes tisztán ezek segítségével megtenni. A szabványos károsanyag-kibocsátás megfelel a Toyota Priusnál mért értéknek. 
Az autó könnyen vezethető, kényelmes, a kilátás kiváló – most mondd meg, tényleg örökre kivette a táncrendből a Jaguar? 
Nagy összegben nem fogadnánk rá, de ezek után nem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy valamikor mégis beindulnak újra a C-X75 projekt fogaskerekei…

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.