Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1 – nem sokon múlott, hogy ez a megahibrid trió kvartettként lépjen színre. 

A Jaguar még két évvel ezelőtt mutatta be a fentiek bármelyikénél egzotikusabb hibrid szupersportkocsi-tanulmányát, a C-X75-öst. Sokáig úgy tűnt, szériagyártásig jut a projekt, ám aztán a válságra hivatkozva polcra tették az egészet. 
Most viszont a brit Autocar újságírói teljesen szürreális módon kipróbálhatták az autót. Az erről készült film önmagában sem érdektelen, sokkal lényegesebb kérdés azonban, hogy miért szedte le a viaszosvászon ponyvát a nagy értékű prototípusról a Jaguar – ha csak villogni akartak volna vele, lett volna rá másfél évük.
 
Elképzelhető, hogy meggondolták magukat, és mégis belevágnak? Végső soron, ha a Ferrari, a Porsche és a McLaren neki mer futni egy hibrid luxussportolónak, a Jaguar semmivel sincs rosszabb pozícióban náluk, hogy beálljon a sorba – ráadásul kis híján készen van az autó, amivel megszorongathatnák a konkurenciát.
A Jaguar C-X75-öst eredetileg gázturbinával, kerekenként egy villanymotorral képzelte el a gyár; a sorozatgyártásra előkészített verzió már egy dupla feltöltésű, rendkívül pörgős 1,6 literes benzinmotort és tengelyenként egy-egy villanymotort kapott volna – illetve kapott is. 
Előbbi 500, utóbbi összesítve 390 lóerőt tud, a rendszernyomaték 1000 Nm, ami három másodpercnél rövidebb százas gyorsulást, nem egészen hat másodperces 0-160 km/óra sprintet, és 350 km/óra végsebességet tesz lehetővé. 
Mivel a villanymotorokat tápláló akkumulátorok hálózatról is feltölthetők, a szinte teljes egészében szénszálas kompozitokból felépülő autó 64 kilométert képes tisztán ezek segítségével megtenni. A szabványos károsanyag-kibocsátás megfelel a Toyota Priusnál mért értéknek. 
Az autó könnyen vezethető, kényelmes, a kilátás kiváló – most mondd meg, tényleg örökre kivette a táncrendből a Jaguar? 
Nagy összegben nem fogadnánk rá, de ezek után nem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy valamikor mégis beindulnak újra a C-X75 projekt fogaskerekei…