Mégis lesz hibrid szuper-Jaguar?

Nincs, és mégis van

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 15.00

Tavaly év végén jegelték a projektet, de most brit újságírók elvihették egy körre a Jaguar C-X75 prototípust. Akkor most mi van?

Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1 – nem sokon múlott, hogy ez a megahibrid trió kvartettként lépjen színre. 

A Jaguar még két évvel ezelőtt mutatta be a fentiek bármelyikénél egzotikusabb hibrid szupersportkocsi-tanulmányát, a C-X75-öst. Sokáig úgy tűnt, szériagyártásig jut a projekt, ám aztán a válságra hivatkozva polcra tették az egészet. 
Most viszont a brit Autocar újságírói teljesen szürreális módon kipróbálhatták az autót. Az erről készült film önmagában sem érdektelen, sokkal lényegesebb kérdés azonban, hogy miért szedte le a viaszosvászon ponyvát a nagy értékű prototípusról a Jaguar – ha csak villogni akartak volna vele, lett volna rá másfél évük.
 
Elképzelhető, hogy meggondolták magukat, és mégis belevágnak? Végső soron, ha a Ferrari, a Porsche és a McLaren neki mer futni egy hibrid luxussportolónak, a Jaguar semmivel sincs rosszabb pozícióban náluk, hogy beálljon a sorba – ráadásul kis híján készen van az autó, amivel megszorongathatnák a konkurenciát.
A Jaguar C-X75-öst eredetileg gázturbinával, kerekenként egy villanymotorral képzelte el a gyár; a sorozatgyártásra előkészített verzió már egy dupla feltöltésű, rendkívül pörgős 1,6 literes benzinmotort és tengelyenként egy-egy villanymotort kapott volna – illetve kapott is. 
Előbbi 500, utóbbi összesítve 390 lóerőt tud, a rendszernyomaték 1000 Nm, ami három másodpercnél rövidebb százas gyorsulást, nem egészen hat másodperces 0-160 km/óra sprintet, és 350 km/óra végsebességet tesz lehetővé. 
Mivel a villanymotorokat tápláló akkumulátorok hálózatról is feltölthetők, a szinte teljes egészében szénszálas kompozitokból felépülő autó 64 kilométert képes tisztán ezek segítségével megtenni. A szabványos károsanyag-kibocsátás megfelel a Toyota Priusnál mért értéknek. 
Az autó könnyen vezethető, kényelmes, a kilátás kiváló – most mondd meg, tényleg örökre kivette a táncrendből a Jaguar? 
Nagy összegben nem fogadnánk rá, de ezek után nem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy valamikor mégis beindulnak újra a C-X75 projekt fogaskerekei…

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.