El tudsz képzelni egy olyan használtautó-kereskedést, ahol egy Veyron vagy egy Ferrari 365 GTB Daytona is a háttérbe tud szürkülni? 

Mi sem tudtunk volna – mostanáig… 


Persze egy Ferrari FXX mindkettőnél ritkább jószág. Ráadásul a 29 példányban készült autóból ez a …harmincadik: a gyár ugyanis a szérián túl plusz egy darabot készített Schumachernek, és köszönetképpen neki ajándékozták, amikor 2006-ban visszavonult az aktív versenyzéstől. 
Az Enzón alapuló FXX 6,3 literes V12-ese 800 lóerőt ad le, ami minden megközelítésben túlzás a közutakra – az FXX nem is mehet forgalomba. 
Kizárólag pályán vezethető, ott is csupán Ferrari által jóváhagyott rendezvényeken; a 400 millió forint fölötti vételár fejében azonban ezen alkalmakkor a gyár szakemberei telemetriai szolgáltatásokat is biztosítanak a vevőknek. 
Schumacher ezt nem igazán használta ki: a 391 km/óra végsebességű autó órája csupán 900 kilométert mutat; ennek megfelelően a 2005 januárjában forgalomba állított autó vételára 2,5 millió svájci frank, azaz több mint 610 millió forint – bízzunk benne, hogy az ajándékként kapott autóért kifizetendő összeget valami jótékony célra fordítja Schumi.

A hétszeres bajnok így ment az FXX-szel:

Valamivel kevésbé egzotikus, viszont jobban átlengi Schumacher jelenléte azt a 2003. júniusi Enzót, amelynek volánja mögött 8500 kilométert tett meg a világbajnok. A márka alapítójának nevét viselő különlegesség 660 lóerős, 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 350 km/órás tempóra is képes.
A 1 375 000 frankért (337 millió Ft) árult autót Michael Schumacher logója mellett több tucat aláírás teszi különlegessé: a gyári munkások a gépházfedél belső felének szignálásával köszönték meg mindazt, amit a német volánzsonglőr a márkáért tett.

Enzót mi is teszteltünk, itt elolvashatod írásunkat a kocsiról, amiből a korábbi pápának is jutott egy.