Mégis jobb a sűrűbb olajcsere? (X)

Szerző: Promóció levél küldés 
Dátum: 2013.06.24. 06.00

Hiába tanulta meg elvileg minden autós a rutinvizsga előtt az autókarbantartás alapját, tízből jó, ha egyetlen ellenőrzi rendszeresen az olajszintet. Pedig alapszabályt: olaj és víz legyen a motorban – mindkettő a megfelelő helyen és megfelelő minőségben!

Viszonylag figyelnek rá, pedig az autók kezelési útmutatójában ott áll: két olajcsere között érdemes rendszeresen ellenőrizni az olajszintet. Igen, az új autóknál is.

 

Az olajfogyasztás létezik, 1000 kilométerenként 1 kilogramm (azaz több mint 1 liter) olaj elégetése is megfelelhet a gyári normaértéknek. De attól, hogy ellenőrzi, nem tudhatja, hogy megfelelő minőségű olaj van-e autójában. Egyrészt a kenőanyag is öregszik, másrészt üzemszerűen koszolódik.

 

Mit tehet az autós?

 

Léteznek eszközök, melyekkel kimutatható az olaj “fáradtsága”, azonban egyszerűbb a gyári előírásnál gyakrabban lecserélni az olajat.  Erre a jelentősen hajtott, magas fordulaton, autópályán vagy hegymenetben gyakorta használt autóknál, mind pedig a túlzottan enyhén, rövid, városi távokon, sok hidegindítással járatottaknál is szükség lehet.

 

Ez viszont sokba kerül – gondolhatják sokan. Nos, nem feltétlenül.

 

Egy kevéssé ismert gyártó – természetesen a megfelelő tanúsítványokkal rendelkező és elvárt viszkozitású, minőségű és teljesítményű – kenőanyagából vásárolva a gyakoribb olajcsere nem kerül többe, mint a gyártó által ajánlott, rendszerint neves márka, drágább olaját tölteni az autóba.

 

A szerelők rendszerint megerősítik ezen vélekedést, s a drágább olaj helyett szintén a megfelelő minőségű, ám lényegtelen márkacímkéjű kenőanyag gyakoribb cseréjét javallják.

 

A motorfelújításban profi Fortuna Bt. is, amely már évek óta forgalmazza a német Mannol termékeit. Mindenféle kenőanyagot kínálnak, motorokhoz, váltókhoz, s természetesen nem csak autókhoz, hanem motorkerékpárokhoz és akár kamionokhoz is. Van ásvány-, félszintetikus és teljesen szintetikus olajuk is. Turbós, részecskeszűrős és növelt szervizperiódusú modellekhez való is (longlife) elérhető a kínálatukból.

 

Lehet, hogy még nem hallott róla, de a minőségéről sokat elmond, hogy a német Auto Motor und Sport idei kenőanyag-tesztjét a Mannol egyik (Energy Combi LL 5W-30) terméke nyerte. Az árak pedig igencsak kedvezőek.

 

A Fortuna Bt. Facebook-oldalán meghirdetett, készlet erejéig élő, cikkünkben is látható akciós árai által bőven beleférhet az, hogy ne a gyárilag előírt futásnál, hanem előtte cseréltessük a kenőanyagot. 

Akciós Mannol olajárak a Fortuna Bt-nél

  • Classic 10W40, 4 literes – bruttó 4344 Ft
  • Diesel 10W40, 5 literes – bruttó 5118 Ft
  • TDI 5W30 Volkswagen spec., 5 literes – bruttó 7371 Ft

Praktikus tanács:

Olajcserekor érdemes a motorba töltendőnél egy kevéssel többet vásárolni, hogy maradjon pótlásra is az olajból. Ajánlott az autóban tartani, hogy szükség esetén rögtön tudjunk belőle adni a motornak.

 Honnan tudhatjuk, hogy autónkba milyen olaj és mennyi kell?

A gyári gépkönyvből, ha viszont az nincs meg, vagy nem akarunk keresgélni, a Fortuna Bt. szakemberei szívesen segítenek. A Mannol saját szoftverével azonnal látják, hogy az egyes modellekhez melyik olajuk passzol, s abból centiliteres pontossággal mennyire lesz szükség. A kiszerelések 1, 4 és 5 literes flakonok, 25, 60, 208 és 1000 literes hordók lehetnek – mindenki igénye szerint vásárolhat.

További információ: 06 20 4646 002

 

Kommentek

  • Robcsek07

    Ezt a pofátlan reklámot.
    Ha még cég és árak nélkül írtak volna, akkor okés, de így csak egy reklám. Kár érte…

  • antyg

    Micsoda egy reklám anyag!! Az írónak biztos köze van hozzá… lehet, hogy német, meg minden, de:
    1) Nem szeretem ezt az erőltetett reklámot (előfordulhat, hogy valami bibi van a dolgoban, ha ennyire kell erőltetni, egy állítólagos jó cuccot…)
    2) Én inkább maradok a jól bevált motorolajomnál, amit használok és azt is legalább ilyen áron tudom én beszerezni :)
    3) Jóhogy nem már havonta kell cserélni a motorolajat, csak azért mert olcsó… én inkább drágábban veszem meg, de akkor tutti kibírja azt a 25-30ezer km-t a következő cseréig.

  • GszarkaTAT2

    Robcsek07 – te ezek szerint nem ismered a reklám lényegét, fogalmát! Ha cég és ár nélkül írják, akkor honnan tudnám, hogy kihez forduljak, ha ilyen kenőanyagot szeretnék vásárolni???
    Na, mondd meg!
    Mellesleg, unalmas, hogy sokan felszisszennek a “reklám” hatására. Most miért nem közölhet cikket egy netes újság, amelyben az olvasóknak elmagyarázzák, miért jó a gyakori olajcsere, és emellé javasolnak (mivel az adott cég ezért fizetett) egy konkrét céget. ÉN is így csinálnám, ha vállalkozó lennék, hiszen ez a reklám lényege!
    Sajnos, kevesebben vannak azok, akik műszakilag értenek az autójukhoz, na, nekik hasznos lehetett a cikk (etéren magamat nem sorolnám ide), és ha pl. történetesen ennek hatására az kliens “rászokik” az olajcserére, még az is előfordulhat, hogy az ő újonnan megvett autóját Te veszed meg…na, ugye, akkor milyen jó, ha volt gyakori olajcsere..

  • GszarkaTAT2

    antyg,
    Mégis, miért pofátlan a reklám? Meg is tudod magyarázni? És ha köze van a cikkírónak hozzá, az miért zavar? Tipikus magyar habitus, meg kell valljam, az irigység szól belőled. De örülj, hogy Te legalább tudod, mit és miért (és mikor? Havonta…viccelsz?) kell cserélni olajat.

  • Liverpool87

    Én nem tudom miért van ez az olaj csere felfújva én már 6 éve csak két évente cserélek olajat az Astrámban és semmi baja pedig van benne sok rövid táv inditásokkal is!Egyik kollégám meg 5 évente egyszer lecseréli a Swiftjében a régiben az olajat aztán csá semmi baja sem volt neki!Ez az olaj csere is biznisz lett hogy mindenki vigye a pénz a szervízekbe meg aszerelőkhőz!

  • GszarkaTAT2

    Liverpool87
    sima benzinesnél/régi dízelnél nem probléma, az “tönkrevághatatlan”, de egy modern turbódízel…hát ha értesz hozzá, akkor nem biztos, hogy félvállról vennéd…

  • djsilas

    Liverpool87: én ezt inkább nem reklámoznám… :D

  • manitou8

    itt van egy megmondó, netán-tán olaj sem kell az autóba mert te nem teszel? :)
    lehet,h szívósak a suzukik, de ha így elmegy 10évet, akkor olajjal elmenne volna 30at..

  • soroshatos

    Hűha ! Itt aztán vannak hozzáértő személyek ! 25-30 ezer kilométerenként… 2 év… 5 év… Gratulálok !!!
    Szakemberek, hozzáértők már nem is kellenek…. De szeretném látni a “hozzáértésetek”, önteltségetek eredményét ! :)

  • menőmanó

    Nálam az az AUTÓS ÚJSÁGÍRÓ viszi a prímet, aki besütötte a saját Honda Integrájának motorját, mert nem nézte az olajszintet. :D
    Nálam alap az olajcsere esedékességének figyelése és az olajszint ellenőrzése. 6500-tól 8300-ig azért minden motor csipegeti az olajat. :)

  • manitou8

    csak nem?
    csak nem szörényi?
    eddigi írásai alapján kinézném belőle..
    (mondjuk ő integrát(japánt) tuti nem vesz magának–integra drága neki és japánokat ‘nem kedveli’..)

  • HakapesziM

    Én évente lecserélem Hondában az olajat. Elvileg 20 ezer lenne a csereperiódus, mentem is már e körül vele két olajcsere között, de nagyon használat függő. Ha nyúztam előfordult, hogy hamarabb megkajálta. Aki besüti az azért nagyon kutyaütő, figyelni kell, mibe kerül egyszer – egyszer ránézni a nívópálcára? Most csak 10 ezret mentem vele, de a héten megy éves szervízre és lecseréltetem szűrőkkel együtt. Olajon, féken, jó gumin nem spórolok.

  • men?manó

    manitou8
    Nem itteni.
    A TC-n volt, de már nem igazán látom az írásait. Valószínűleg elbujdokolt szégyenében. :)

  • men?manó

    HakapesziM
    Az olajat évenként, vagy az előírt km futás után kell cserélni.
    A “prémium” az ki is írja. :)

  • manitou8

    pedig az komolyabb oldal, komolyabb szerzőkkel.

    szóval olaj bizony kell, kedves liverpool, még ha ez meg is lep téged. a baj inkább csak a dolog direktreklám oldalával van..

  • antyg

    GszarkaTAT2
    Ameddig nincs fogalmad arról, hogy mi a reklámozás, és mi a cikk írás, addig szerintem rohadtul ne szólalj meg. Ezekszerint, ha én felteszek egy reklámot, valahova, mert mondjuk el akarok adni valamit, akkor már újságíró vagyok? Ennek nem egy cikkben lenne a helye, hanem mondjuk a Vatera-n, vagy egyéb ingyenes hirdető felületen. (Irigy? Nem vagyok irigy, de ez nem a reklám helye….)
    És egy előttem szólónak ezt írtad: “Ha cég és ár nélkül írják, akkor honnan tudnám, hogy kihez forduljak, ha ilyen kenőanyagot szeretnék vásárolni???”
    Akkor szerinted ez mi, Te nagyon művelt?:
    (benne van a cikkben!)
    Akciós Mannol olajárak a Fortuna Bt-nél

    Classic 10W40, 4 literes – bruttó 4344 Ft
    Diesel 10W40, 5 literes – bruttó 5118 Ft
    TDI 5W30 Volkswagen spec., 5 literes – bruttó 7371 Ft

  • GszarkaTAT2

    antyg
    A cikk elején lévő (x) fizetett hirdetést jelent. Ezt – amikor elkezdted olvasni – tudtad. Ha nem, akkor tudatlan vagy, és ez nem baj, csak akkor ne úgy szóljál hozzá, mint aki ért a marketinghez és a reklámhoz.

  • PluginHibrid

    Kész vagytok ?
    Ott a nagy X=reklám

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.