Mégis jobb a sűrűbb olajcsere? (X)

Szerző: Promóció levél küldés 
Dátum: 2013.06.24. 06.00

Hiába tanulta meg elvileg minden autós a rutinvizsga előtt az autókarbantartás alapját, tízből jó, ha egyetlen ellenőrzi rendszeresen az olajszintet. Pedig alapszabályt: olaj és víz legyen a motorban – mindkettő a megfelelő helyen és megfelelő minőségben!

Viszonylag figyelnek rá, pedig az autók kezelési útmutatójában ott áll: két olajcsere között érdemes rendszeresen ellenőrizni az olajszintet. Igen, az új autóknál is.

 

Az olajfogyasztás létezik, 1000 kilométerenként 1 kilogramm (azaz több mint 1 liter) olaj elégetése is megfelelhet a gyári normaértéknek. De attól, hogy ellenőrzi, nem tudhatja, hogy megfelelő minőségű olaj van-e autójában. Egyrészt a kenőanyag is öregszik, másrészt üzemszerűen koszolódik.

 

Mit tehet az autós?

 

Léteznek eszközök, melyekkel kimutatható az olaj “fáradtsága”, azonban egyszerűbb a gyári előírásnál gyakrabban lecserélni az olajat.  Erre a jelentősen hajtott, magas fordulaton, autópályán vagy hegymenetben gyakorta használt autóknál, mind pedig a túlzottan enyhén, rövid, városi távokon, sok hidegindítással járatottaknál is szükség lehet.

 

Ez viszont sokba kerül – gondolhatják sokan. Nos, nem feltétlenül.

 

Egy kevéssé ismert gyártó – természetesen a megfelelő tanúsítványokkal rendelkező és elvárt viszkozitású, minőségű és teljesítményű – kenőanyagából vásárolva a gyakoribb olajcsere nem kerül többe, mint a gyártó által ajánlott, rendszerint neves márka, drágább olaját tölteni az autóba.

 

A szerelők rendszerint megerősítik ezen vélekedést, s a drágább olaj helyett szintén a megfelelő minőségű, ám lényegtelen márkacímkéjű kenőanyag gyakoribb cseréjét javallják.

 

A motorfelújításban profi Fortuna Bt. is, amely már évek óta forgalmazza a német Mannol termékeit. Mindenféle kenőanyagot kínálnak, motorokhoz, váltókhoz, s természetesen nem csak autókhoz, hanem motorkerékpárokhoz és akár kamionokhoz is. Van ásvány-, félszintetikus és teljesen szintetikus olajuk is. Turbós, részecskeszűrős és növelt szervizperiódusú modellekhez való is (longlife) elérhető a kínálatukból.

 

Lehet, hogy még nem hallott róla, de a minőségéről sokat elmond, hogy a német Auto Motor und Sport idei kenőanyag-tesztjét a Mannol egyik (Energy Combi LL 5W-30) terméke nyerte. Az árak pedig igencsak kedvezőek.

 

A Fortuna Bt. Facebook-oldalán meghirdetett, készlet erejéig élő, cikkünkben is látható akciós árai által bőven beleférhet az, hogy ne a gyárilag előírt futásnál, hanem előtte cseréltessük a kenőanyagot. 

Akciós Mannol olajárak a Fortuna Bt-nél

  • Classic 10W40, 4 literes – bruttó 4344 Ft
  • Diesel 10W40, 5 literes – bruttó 5118 Ft
  • TDI 5W30 Volkswagen spec., 5 literes – bruttó 7371 Ft

Praktikus tanács:

Olajcserekor érdemes a motorba töltendőnél egy kevéssel többet vásárolni, hogy maradjon pótlásra is az olajból. Ajánlott az autóban tartani, hogy szükség esetén rögtön tudjunk belőle adni a motornak.

 Honnan tudhatjuk, hogy autónkba milyen olaj és mennyi kell?

A gyári gépkönyvből, ha viszont az nincs meg, vagy nem akarunk keresgélni, a Fortuna Bt. szakemberei szívesen segítenek. A Mannol saját szoftverével azonnal látják, hogy az egyes modellekhez melyik olajuk passzol, s abból centiliteres pontossággal mennyire lesz szükség. A kiszerelések 1, 4 és 5 literes flakonok, 25, 60, 208 és 1000 literes hordók lehetnek – mindenki igénye szerint vásárolhat.

További információ: 06 20 4646 002

 

Kommentek

  • Robcsek07

    Ezt a pofátlan reklámot.
    Ha még cég és árak nélkül írtak volna, akkor okés, de így csak egy reklám. Kár érte…

  • antyg

    Micsoda egy reklám anyag!! Az írónak biztos köze van hozzá… lehet, hogy német, meg minden, de:
    1) Nem szeretem ezt az erőltetett reklámot (előfordulhat, hogy valami bibi van a dolgoban, ha ennyire kell erőltetni, egy állítólagos jó cuccot…)
    2) Én inkább maradok a jól bevált motorolajomnál, amit használok és azt is legalább ilyen áron tudom én beszerezni :)
    3) Jóhogy nem már havonta kell cserélni a motorolajat, csak azért mert olcsó… én inkább drágábban veszem meg, de akkor tutti kibírja azt a 25-30ezer km-t a következő cseréig.

  • GszarkaTAT2

    Robcsek07 – te ezek szerint nem ismered a reklám lényegét, fogalmát! Ha cég és ár nélkül írják, akkor honnan tudnám, hogy kihez forduljak, ha ilyen kenőanyagot szeretnék vásárolni???
    Na, mondd meg!
    Mellesleg, unalmas, hogy sokan felszisszennek a “reklám” hatására. Most miért nem közölhet cikket egy netes újság, amelyben az olvasóknak elmagyarázzák, miért jó a gyakori olajcsere, és emellé javasolnak (mivel az adott cég ezért fizetett) egy konkrét céget. ÉN is így csinálnám, ha vállalkozó lennék, hiszen ez a reklám lényege!
    Sajnos, kevesebben vannak azok, akik műszakilag értenek az autójukhoz, na, nekik hasznos lehetett a cikk (etéren magamat nem sorolnám ide), és ha pl. történetesen ennek hatására az kliens “rászokik” az olajcserére, még az is előfordulhat, hogy az ő újonnan megvett autóját Te veszed meg…na, ugye, akkor milyen jó, ha volt gyakori olajcsere..

  • GszarkaTAT2

    antyg,
    Mégis, miért pofátlan a reklám? Meg is tudod magyarázni? És ha köze van a cikkírónak hozzá, az miért zavar? Tipikus magyar habitus, meg kell valljam, az irigység szól belőled. De örülj, hogy Te legalább tudod, mit és miért (és mikor? Havonta…viccelsz?) kell cserélni olajat.

  • Liverpool87

    Én nem tudom miért van ez az olaj csere felfújva én már 6 éve csak két évente cserélek olajat az Astrámban és semmi baja pedig van benne sok rövid táv inditásokkal is!Egyik kollégám meg 5 évente egyszer lecseréli a Swiftjében a régiben az olajat aztán csá semmi baja sem volt neki!Ez az olaj csere is biznisz lett hogy mindenki vigye a pénz a szervízekbe meg aszerelőkhőz!

  • GszarkaTAT2

    Liverpool87
    sima benzinesnél/régi dízelnél nem probléma, az “tönkrevághatatlan”, de egy modern turbódízel…hát ha értesz hozzá, akkor nem biztos, hogy félvállról vennéd…

  • djsilas

    Liverpool87: én ezt inkább nem reklámoznám… :D

  • manitou8

    itt van egy megmondó, netán-tán olaj sem kell az autóba mert te nem teszel? :)
    lehet,h szívósak a suzukik, de ha így elmegy 10évet, akkor olajjal elmenne volna 30at..

  • soroshatos

    Hűha ! Itt aztán vannak hozzáértő személyek ! 25-30 ezer kilométerenként… 2 év… 5 év… Gratulálok !!!
    Szakemberek, hozzáértők már nem is kellenek…. De szeretném látni a “hozzáértésetek”, önteltségetek eredményét ! :)

  • menőmanó

    Nálam az az AUTÓS ÚJSÁGÍRÓ viszi a prímet, aki besütötte a saját Honda Integrájának motorját, mert nem nézte az olajszintet. :D
    Nálam alap az olajcsere esedékességének figyelése és az olajszint ellenőrzése. 6500-tól 8300-ig azért minden motor csipegeti az olajat. :)

  • manitou8

    csak nem?
    csak nem szörényi?
    eddigi írásai alapján kinézném belőle..
    (mondjuk ő integrát(japánt) tuti nem vesz magának–integra drága neki és japánokat ‘nem kedveli’..)

  • HakapesziM

    Én évente lecserélem Hondában az olajat. Elvileg 20 ezer lenne a csereperiódus, mentem is már e körül vele két olajcsere között, de nagyon használat függő. Ha nyúztam előfordult, hogy hamarabb megkajálta. Aki besüti az azért nagyon kutyaütő, figyelni kell, mibe kerül egyszer – egyszer ránézni a nívópálcára? Most csak 10 ezret mentem vele, de a héten megy éves szervízre és lecseréltetem szűrőkkel együtt. Olajon, féken, jó gumin nem spórolok.

  • men?manó

    manitou8
    Nem itteni.
    A TC-n volt, de már nem igazán látom az írásait. Valószínűleg elbujdokolt szégyenében. :)

  • men?manó

    HakapesziM
    Az olajat évenként, vagy az előírt km futás után kell cserélni.
    A “prémium” az ki is írja. :)

  • manitou8

    pedig az komolyabb oldal, komolyabb szerzőkkel.

    szóval olaj bizony kell, kedves liverpool, még ha ez meg is lep téged. a baj inkább csak a dolog direktreklám oldalával van..

  • antyg

    GszarkaTAT2
    Ameddig nincs fogalmad arról, hogy mi a reklámozás, és mi a cikk írás, addig szerintem rohadtul ne szólalj meg. Ezekszerint, ha én felteszek egy reklámot, valahova, mert mondjuk el akarok adni valamit, akkor már újságíró vagyok? Ennek nem egy cikkben lenne a helye, hanem mondjuk a Vatera-n, vagy egyéb ingyenes hirdető felületen. (Irigy? Nem vagyok irigy, de ez nem a reklám helye….)
    És egy előttem szólónak ezt írtad: “Ha cég és ár nélkül írják, akkor honnan tudnám, hogy kihez forduljak, ha ilyen kenőanyagot szeretnék vásárolni???”
    Akkor szerinted ez mi, Te nagyon művelt?:
    (benne van a cikkben!)
    Akciós Mannol olajárak a Fortuna Bt-nél

    Classic 10W40, 4 literes – bruttó 4344 Ft
    Diesel 10W40, 5 literes – bruttó 5118 Ft
    TDI 5W30 Volkswagen spec., 5 literes – bruttó 7371 Ft

  • GszarkaTAT2

    antyg
    A cikk elején lévő (x) fizetett hirdetést jelent. Ezt – amikor elkezdted olvasni – tudtad. Ha nem, akkor tudatlan vagy, és ez nem baj, csak akkor ne úgy szóljál hozzá, mint aki ért a marketinghez és a reklámhoz.

  • PluginHibrid

    Kész vagytok ?
    Ott a nagy X=reklám

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.