Ismét lesz Porsche 911 Targa

A hátsó vászontető csupán álca

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.24. 09.00

Kiemelt tetőszelvénnyel filmezték le Stuttgartban az új 911 legfrissebb oldalhajtását.

A Porsche 911 eladások szempontjából alighanem sikeres volt, de a tiszta megoldásokhoz ragaszkodó hívek szemében mindig is szálka maradt az elmúlt két évtizedben Targa néven forgalmazott, eltolható üvegtető. 

Jó hírünk van számukra: záros határidőn belül érkezik a Porsche 911 hamisítatlan targatetős kivitele. 
Ez a videó Stuttgartban készült a napokban, és kiemelt tetőszelvénnyel mutatja az autót – hiányzott már ez a sajátos sziluett! 
A filmen ábrázolt jármű prototípus, de annak rendkívül előrehaladott: alighanem az utolsó simításokat végzi az autón a Porsche. 
 
Megtévesztő lehet a hátsó szélvédőt helyettesítő kabriótető: szó sincs ugyanis lenyitható szelvényről, ez is az álca része, amint azt az alábbi, áprilisban készített videón láthatjuk. 
 
A 911 Targa várhatóan még idén, jó eséllyel szeptemberben színre lép. 

T, mint Targa


A Targa tető ugyanúgy elválaszthatatlan a Porsche nevétől, mint a boxermotor – sőt, annál is inkább, hiszen az általa először 1966-ban alkalmazott megoldás nevét levédette a gyár (noha maga az ötlet már a hatvanas évek elején megszületett, természetesen Angliában). A Targa kiemelhető keménytetőt jelent, azaz az első és a hátsó szélvédő kerete közötti tetőszelvényt leszerelhető panel váltja ki. Utoljára húsz éve, a 964-es szériában (1989-1993) kínált igazi Targát a Porsche, és most visszatér a legendás, múltidéző hangulatú modellvariáns.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.