Felhőből tankolhatók a villanyautók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.24. 15.00

Nehézkes a villanyautó-töltés? Az ABB felhő-alapú csatlakozási megoldásai bizonyítják, hogy mindenre van okos és jó megoldás.

Az elektromosjármű-töltőhálózatok kiépítésében és működtetésében piacvezető ABB szerint már nem elegendő, ha egy töltőberendezés egyszerűen feltölti a járművet. Az üzemeltetők igényei elmozdultak a biztonságos és veszélytelen csatlakozási megoldások felé, amelyekkel hatékonyabb a töltőállomások üzemeltetése.

A legtöbb ügyfél igényei szerinti konfigurációt szoftver segítségével a felhőbe telepítik. Ennek köszönhetően a töltőberendezések tulajdonképpen teljesen azonosak, ami jelentős méretgazdaságosságot eredményez az ellátási lánc, valamint a szervizelés szempontjából. Ezen felül a töltőberendezések frissítése és bővítése is számottevően leegyszerűsödik mind a hardver, mind a szoftver oldalon.

Kommentek

  • roer

    Akkor felhőből tankolhatók a villanyautók vagy sem? Mert ez egy info-adattárolási felhő (a cikk szerint) a cím viszont mást sugallt…
    Jó kis cikk volt, gratulálok!

  • Levrone

    Az ábra alapján a töltés alatt álló kocsi rákapcsolódik a hálózatra, ahol a töltés és a gépjármű szinte minden paramétere felkerül a “felhőbe” (egy adatbázisba) egy adatelérési rétegen keresztül, amit a Galaxy-webservice-en API segítségével le lehet kérdezni, így gyakorlatilag bármilyen HTTP(s)-protokollt kezelni képes eszköz meg tudja jeleníteni a pillanatnyi adatokat. Így nyilván egy okostelefon, stb is. Számomra semmi értelme, gyakorlatilag egy újabb marketing bullshitnek tűnik, ami megint mérhetetlen infrastruktúrális beruházásokat fog megkövetelni, amit így természetesen megint az enduser-re fognak ráverni. Köszi, nem kérek belőle. :-)

  • Levrone

    Ráadásul nyilván így minden kocsi gyakorlatilag egyedi azonosítóval lesz ellátva, amivel mindent nyomon tud majd követni a nagytestvér, hiszen így minden egyes gépjármű egy-egy hálózati végpontként fog szerepelni, ahol nyilván egy lokális webserver fog futni, ahová gyakorlatilag csak az nem fog tudni bejelentkezni, aki nem akar. Így akár a gépjármű minden lépését nyomon lehet majd követni, akár a sebességtúllépéseket is, hiszen így gyakorlatilag logolva is lesz minden, a gépjármű és a kíváncsiak (hatóságok, hackerek) számára fontos adat. Még traffipaxokra sem lesz szükség, hiszen csak lekérdezik a felhőből a kocsi account-ját és szépen kiértékelik az érvényes sebességhatárok alapján, majd büntetgetnek. Innentől kezdve a kocsik is hackelhetőek lesznek, új bűnözési iparágat létrehozva. Szép új világ, így szeretlek. :-)

    Bocsi, kicsit hosszú lett, de programozóként kicsit borúsan látom a jövőt, lehet pont azért, mert benne vagyok eléggé? :-)

  • PluginHibrid

    Soká lesz még ilyenekre szükség…

    Főleg úgy, hogy pl. nálunk az Összes Elm kút közül 1 darabnál lehet valójában tankolni, de pár hónapja már ott is CSAK Munkaidőben…..Tiszta Viccc…

    Megérne egy teszter cikket…

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.