Elképesztő pénzt bukik a válságon az autóipar

Tízmilliós nagyságrendben esik vissza az értékesítés

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.24. 11.00

A nyugat-európai autógyárak tíz év alatt több mint 300 milliárd euró bevételtől esnek el a gazdasági válság következményei miatt.

A duisburg-esseni egyetem CAR-Centers autóipari kutatóintézetének tanulmányában Ferdinand Dudenhöffer professzor azzal számol, hogy 2010 és 2020 között a nyugat-európai autógyártó vállalatok 312 milliárd euró bevételtől esnek el a pénzügyi és adósságszolgálati válság gazdasági következményei miatt.

Nyugat-Európában 2000 és 2007 között évi mintegy 14,7 millió autót helyeztek forgalomba. Ehhez képest az idén legfeljebb 11,2 millióra lehet számítani, “olyan kevésre, mint az EU megalakulása óta még soha” – áll a tanulmányban, amely szerint az autógyárak ebben az évtizedben 24 millió autó értékesítésétől esnek el.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • djsilas

    A fene se tudja… Tény a válság hatása, DE! Azért az durva, hogy mi pénzt elkérnek új autókért, holott tartósságban, megbízhatóságban sokszor a régebbi autók jobbak! Szóval nem, nem sajnálom őket, valahol magukkal is kiszúrtak/kiszúrnak szerintem. Az embereket, akiknek emiatt esetleg veszélyben az állásuk – na őket sajnálom :(

  • Guevara

    A helyzet az, hogy mi, fogyasztók pörgettük fel túlságosan az autógyártók forgalmát és most, hogy másra kell az amúgy is kevesebb pénz, nem autóra, rögtön kiszalad a talaj a gyártók lába alól. Ez van.

  • epipapi

    Adják lényegesen olcsóbban és fellendül az eladás!

  • cddexter

    Sok pénzt kérnek az autókért? Drága? Mégis akkor mennyi pénzt kéne adni a gyárban dolgozóknak pl Magyarországon? Talán megszoktad, hogy a távol-keleti vagy elnyomott és kizsigerelt népek rabszolga termékeit vásárolod?

  • Guevara

    És mennyivel kéne hogy olcsóbban adják? Mondjuk egy 4 mlliós autót 1 millióért? Teljesen irreális lenne, ennyi a gyártó költségeire sem lenne elég, nem is beszélve a további terhekről (Áfa, regadó, stb).
    De hiába adnák 25%-os áron az autókat, széles réteg számára már a fenntartási és üzemeltetési költségek is elviselhetetlenek, így kvázi tökmindegy mennyi kerül az autó. Mindazonáltal azonnal földbe állna a használt autók ára, tehát megintcsak ezrek megélhetése kerülne veszélybe. Túlpörgött az autós biznisz, most takaréklángra kell állítani, persze sokaknak fájdalmas kényszerűség ez. Annyi területe van még a gazdaságnak ahol szükség lenne kétkezi munkára, nem csak az autóipar.

  • CoIie

    Biztos, hogy rendkívül túlárazottak a kocsik! Meg kell nézni az extrákat. Kb. 10szeres árakkal büntetik azokat, akik hajlandóak voltak egy igazán nagy összeget szánni az ‘alap’ kocsira. Más termékek esetében hiper kedvezmény van, ha tömegesen vásárolok – de nem itt! Elég megnézni a navigációt; 10-20szoros az ár! Vagy a tempomat, mely filléres dolog kellene legyen amióta amúgy is elektronikus a gázpedál. Az ülésfűtés sem ér 100-150 ezret. Azért már kiváló nagyképernyős TV-t kapni, nem egy derékmelegítőt! ;)
    A metál fény az igazi rablás, itt is min. 10szeres az ár!

  • bubibeka1.6

    Azért azt is hozzátenném, hogy pl.: egy jól motorizált jól felszerelt diesel VII-es Golf 7-8 millió Ft listaáron. A konfigurátor szerint összeálított álom 1-es BMW pedig 11-13 millió Ft, és akkor még csak 4 hengeres motorral hajtott, nem a sokkal komolyabb 6 hengeressel.

    Mielőtt nekem támadna a sok nagyokos, a BMW-be kanyarxenon-t, nagy navit, nagy HIFI-t, kulcsnélküli nyitást, külső M csomagot, szövet ülést, kézi váltót, kétoldali digitális klímát és pár apróságot “ikszeltem be”, tehát messze nem fullossat, csak a H. Kardon hifi volt benne a személyes hülyeségem, a többi szerintem benne kéne, hogy legyen egy mai modern prémium divatos drága autóban.
    Szét a 7 millió Ft-os alapár egy lusta sokat fogyasztó kis benzinmotorral, de mire kap az ember egy nyomatékos keveset fogyasztó dieselt jól felszerelve az még navigáció, M csomag, és nagy HIFI nélkül is 10 millió Ft.
    Az pedig túl sok pénz egy alsó közép kategóriás átlagos kinézetű és felszereltségű autóhoz.
    Persze erre az lesz a válaszotok, hogy A: ha nekem túl drága akkor én mértem fel rosszul az igényeimet, vegyek olcsóbbat
    B: az autó ára teljesen korrekt, én vagyok a csóró hozzá
    C: ha a méretéhez képest drága csak, akkor miért nemv eszek egy 2.0tdi Passatot ugyan így vagy kicsit jobban felszerelve mint a az 1-es BMW
    D: ez úgyis listaár, lejön belőle a komolya kedvezmény a vásárlók hiánya miatt, vagy lesz belőle bemutató ill. tesztautó, és mindjárt milliós kedvezménnyel hazavihető.

    Kíváncsian várom ! :)

  • bubibeka1.6

    navigáció a Renault és Dacia modellek kivételével 300-800 ezer Ft.
    Bőrülés: 200 tól kezdve attól függ, hogy milyen varrású, fedi a műszerfalat és a plafont is, akkor akár 2 millió is lehet.
    4×4 hajtás : ezt nehéz belőni, mert sok gyár csak a jobban motorizált modellekhez engedi, vagy sok helyen kötelező választani, így nem derül ki az ára
    Xenon vagy LED-es lámpa, itt is legalább 200 ezer Ft ról beszélünk, és hol vagyunk még a valódi biztonságot fokozó bixenon kanyarkövetőként opciótól.
    Automata váltó: általában 500.000 Ft os tétel, a komoly 7-8 sebességesek akár 1.5 millió
    A mai autókban nem alap még a prémium ligában sem a hátsó elekromos ablakemelő, a tükörfűtés, a párátlanító funkció, a klíma, a metálfény, a pótkerék ( vagy szükségkerék), a normális ülés, a minden irányba állítható kormány.
    Azt már meg sem merem említeni, hogy 2 ülésre profi 7 év garanciás üléstfűtést kaptam számlával beszerelve 46.000 Ft-ért, míg ezt sokszor rondább kapcsolóval a gyár 1-300.000 Ft ért adja.

    Természetesen nem várom el, hogy minden autó alapáron különleges fényezésű, navigációs, automataváltós, bőrüléses, ülésfűtéses , 4×4 es, komoly HIFI-s, tempomatos, szépfelnis csodajárgány legyen, csak sok gyártó vagy modell nem halad a korral a szükséges alapfelszereltség terén, csak az árat emeli, és a megbízhatóságot szándékosan rontja, hogy legyen vevő az újra.

  • Matyi2010

    Arányaiban az egyik legdrágább extra az aszférikus visszapillantó tükör. Dolgoztam olyan gyárban, ami a VW és Mercedes gyári beszállítója. Egy aszferikus és egyszerű domború tükör előállítási költsége közt 60-90 Ft van! (0,2-0,3 euro!).
    Extraként ennek a százszorosát is elkérhetik.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.