Elképesztő pénzt bukik a válságon az autóipar

Tízmilliós nagyságrendben esik vissza az értékesítés

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.24. 11.00

A nyugat-európai autógyárak tíz év alatt több mint 300 milliárd euró bevételtől esnek el a gazdasági válság következményei miatt.

A duisburg-esseni egyetem CAR-Centers autóipari kutatóintézetének tanulmányában Ferdinand Dudenhöffer professzor azzal számol, hogy 2010 és 2020 között a nyugat-európai autógyártó vállalatok 312 milliárd euró bevételtől esnek el a pénzügyi és adósságszolgálati válság gazdasági következményei miatt.

Nyugat-Európában 2000 és 2007 között évi mintegy 14,7 millió autót helyeztek forgalomba. Ehhez képest az idén legfeljebb 11,2 millióra lehet számítani, “olyan kevésre, mint az EU megalakulása óta még soha” – áll a tanulmányban, amely szerint az autógyárak ebben az évtizedben 24 millió autó értékesítésétől esnek el.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • djsilas

    A fene se tudja… Tény a válság hatása, DE! Azért az durva, hogy mi pénzt elkérnek új autókért, holott tartósságban, megbízhatóságban sokszor a régebbi autók jobbak! Szóval nem, nem sajnálom őket, valahol magukkal is kiszúrtak/kiszúrnak szerintem. Az embereket, akiknek emiatt esetleg veszélyben az állásuk – na őket sajnálom :(

  • Guevara

    A helyzet az, hogy mi, fogyasztók pörgettük fel túlságosan az autógyártók forgalmát és most, hogy másra kell az amúgy is kevesebb pénz, nem autóra, rögtön kiszalad a talaj a gyártók lába alól. Ez van.

  • epipapi

    Adják lényegesen olcsóbban és fellendül az eladás!

  • cddexter

    Sok pénzt kérnek az autókért? Drága? Mégis akkor mennyi pénzt kéne adni a gyárban dolgozóknak pl Magyarországon? Talán megszoktad, hogy a távol-keleti vagy elnyomott és kizsigerelt népek rabszolga termékeit vásárolod?

  • Guevara

    És mennyivel kéne hogy olcsóbban adják? Mondjuk egy 4 mlliós autót 1 millióért? Teljesen irreális lenne, ennyi a gyártó költségeire sem lenne elég, nem is beszélve a további terhekről (Áfa, regadó, stb).
    De hiába adnák 25%-os áron az autókat, széles réteg számára már a fenntartási és üzemeltetési költségek is elviselhetetlenek, így kvázi tökmindegy mennyi kerül az autó. Mindazonáltal azonnal földbe állna a használt autók ára, tehát megintcsak ezrek megélhetése kerülne veszélybe. Túlpörgött az autós biznisz, most takaréklángra kell állítani, persze sokaknak fájdalmas kényszerűség ez. Annyi területe van még a gazdaságnak ahol szükség lenne kétkezi munkára, nem csak az autóipar.

  • CoIie

    Biztos, hogy rendkívül túlárazottak a kocsik! Meg kell nézni az extrákat. Kb. 10szeres árakkal büntetik azokat, akik hajlandóak voltak egy igazán nagy összeget szánni az ‘alap’ kocsira. Más termékek esetében hiper kedvezmény van, ha tömegesen vásárolok – de nem itt! Elég megnézni a navigációt; 10-20szoros az ár! Vagy a tempomat, mely filléres dolog kellene legyen amióta amúgy is elektronikus a gázpedál. Az ülésfűtés sem ér 100-150 ezret. Azért már kiváló nagyképernyős TV-t kapni, nem egy derékmelegítőt! ;)
    A metál fény az igazi rablás, itt is min. 10szeres az ár!

  • bubibeka1.6

    Azért azt is hozzátenném, hogy pl.: egy jól motorizált jól felszerelt diesel VII-es Golf 7-8 millió Ft listaáron. A konfigurátor szerint összeálított álom 1-es BMW pedig 11-13 millió Ft, és akkor még csak 4 hengeres motorral hajtott, nem a sokkal komolyabb 6 hengeressel.

    Mielőtt nekem támadna a sok nagyokos, a BMW-be kanyarxenon-t, nagy navit, nagy HIFI-t, kulcsnélküli nyitást, külső M csomagot, szövet ülést, kézi váltót, kétoldali digitális klímát és pár apróságot “ikszeltem be”, tehát messze nem fullossat, csak a H. Kardon hifi volt benne a személyes hülyeségem, a többi szerintem benne kéne, hogy legyen egy mai modern prémium divatos drága autóban.
    Szét a 7 millió Ft-os alapár egy lusta sokat fogyasztó kis benzinmotorral, de mire kap az ember egy nyomatékos keveset fogyasztó dieselt jól felszerelve az még navigáció, M csomag, és nagy HIFI nélkül is 10 millió Ft.
    Az pedig túl sok pénz egy alsó közép kategóriás átlagos kinézetű és felszereltségű autóhoz.
    Persze erre az lesz a válaszotok, hogy A: ha nekem túl drága akkor én mértem fel rosszul az igényeimet, vegyek olcsóbbat
    B: az autó ára teljesen korrekt, én vagyok a csóró hozzá
    C: ha a méretéhez képest drága csak, akkor miért nemv eszek egy 2.0tdi Passatot ugyan így vagy kicsit jobban felszerelve mint a az 1-es BMW
    D: ez úgyis listaár, lejön belőle a komolya kedvezmény a vásárlók hiánya miatt, vagy lesz belőle bemutató ill. tesztautó, és mindjárt milliós kedvezménnyel hazavihető.

    Kíváncsian várom ! :)

  • bubibeka1.6

    navigáció a Renault és Dacia modellek kivételével 300-800 ezer Ft.
    Bőrülés: 200 tól kezdve attól függ, hogy milyen varrású, fedi a műszerfalat és a plafont is, akkor akár 2 millió is lehet.
    4×4 hajtás : ezt nehéz belőni, mert sok gyár csak a jobban motorizált modellekhez engedi, vagy sok helyen kötelező választani, így nem derül ki az ára
    Xenon vagy LED-es lámpa, itt is legalább 200 ezer Ft ról beszélünk, és hol vagyunk még a valódi biztonságot fokozó bixenon kanyarkövetőként opciótól.
    Automata váltó: általában 500.000 Ft os tétel, a komoly 7-8 sebességesek akár 1.5 millió
    A mai autókban nem alap még a prémium ligában sem a hátsó elekromos ablakemelő, a tükörfűtés, a párátlanító funkció, a klíma, a metálfény, a pótkerék ( vagy szükségkerék), a normális ülés, a minden irányba állítható kormány.
    Azt már meg sem merem említeni, hogy 2 ülésre profi 7 év garanciás üléstfűtést kaptam számlával beszerelve 46.000 Ft-ért, míg ezt sokszor rondább kapcsolóval a gyár 1-300.000 Ft ért adja.

    Természetesen nem várom el, hogy minden autó alapáron különleges fényezésű, navigációs, automataváltós, bőrüléses, ülésfűtéses , 4×4 es, komoly HIFI-s, tempomatos, szépfelnis csodajárgány legyen, csak sok gyártó vagy modell nem halad a korral a szükséges alapfelszereltség terén, csak az árat emeli, és a megbízhatóságot szándékosan rontja, hogy legyen vevő az újra.

  • Matyi2010

    Arányaiban az egyik legdrágább extra az aszférikus visszapillantó tükör. Dolgoztam olyan gyárban, ami a VW és Mercedes gyári beszállítója. Egy aszferikus és egyszerű domború tükör előállítási költsége közt 60-90 Ft van! (0,2-0,3 euro!).
    Extraként ennek a százszorosát is elkérhetik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.