Ogier nyerte a Szardínia-ralit

Szardínia-rali szombat

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.06.23. 01.00

64 pontra nőtt Sebastien Ogier az előnye a rali-világbajnokságban azt követően, hogy megnyerte a Szardínia-ralit. A Citroën is egyre nagyobb hátrányban, miután legjobbjuk Dani Sordo csak negyedikként zárt.

A pénteki versenynaphoz hasonlóan a Szardínia-rali második, egyben záró napján is nyolc szakasz várt a versenyzőkre, de nem 3-3-2, hanem 4-4 megosztásban. A Volkswagen fölényesen uralta a második napot, Sebastien Ogier négy, Jari Matti Latvala három szakaszt nyert meg.

Tempójuknak meg is lett az eredménye, hiszen Ogier több mint egyperces előnnyel megnyerte a versenyt, azt követően, hogy az első szakasztól vezette a futamot. Sőt ahogy a korábbi három idei győzelme esetén, most is a maximumot hozta ki a versenyből, hiszen az első helyért járó 25 pont mellé további hármat szerzett a power stage megnyerésével.

“Remek verseny volt ez számunkra, tökéletesen irányítottuk. Nyomtuk, amikor tehettük, viszont óvatosak voltunk, amikor nehéz volt a szakasz. A végén pedig egyszerűen tökéletes volt” – mondta Ogier.


Újabb győzelmével 52-ről 64 pontra nőtt az előnye a bajnokságban a francia pilótának, megelőzve csapattársát Jari Matti Latvalát. Az Akropolisz-rali győztese ezúttal is nagyon gyors volt, de pénteki első szakaszon begyűjtött defekt miatt két perces hátrányba kerül. Pénteken a 12 helyről az ötödik helyig zárkózott fel, majd szombaton újabb két helyet előrelépve jutott a dobogóra.

Ebből csak Dani Sordo megelőzése volt az ő érdeme, de Mikko Hirvonen hibája is segítetett. A finn szombaton reggel nagyon bekezdett, az első szakaszon a leggyorsabb volt, de a másodikon elmért egy féktávot és az árokba került. Hiába maradt sértetlen a versenyautó a nézők sem tudták visszasegíteni a pályát.

Újabb nullás versenye azt eredményezi, hogy a bajnokságban csak az ötödik, a mindössze három versenyen indult Sebastien Loeb is megelőzi. Sőt, a Volkswagen már 46 pontra elhúzott a konstruktőri bajnokságban, hiszen a Citroën legjobbja a negyedik helyezett Dani Sordó volt.

Hirvonen második helyét Thiery Neuville örökölte meg, akinek ez pályafutása legjobb eredménye, korábban háromszor volt már harmadik. Teljesítménye nyomán már harmadik a bajnokságban. Nemcsak ő nyújtott kiemelkedőt, de az első WRC-s versenyét teljesítő Elfyn Evans is. A Nasszer Al-Attiyah távolmaradása nyomán beugró fiatal versenyző hatodikként zárt.

Robert Kubica is folytatta a menetelést, nemcsak nagy fölénnyel nyerte meg a WRC2 kategóriát, de megszerezte első Vb-pontjait, miután az abszolút kilencedik helyen zárt.

A Szardínia-rali végeredménye: (16/16 szakasz):

1. Sebastien Ogier      Volkswagen Polo R WRC 3ó 22p 57.9mp
2. Thierry Neuville       Ford Fiesta RS WRC +1p 16.8mp
3. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Polo R WRC +1p 48.0mp
4. Dani Sordo             Citroën  DS3 WRC +3p 19.2mp
5. Martin Prokop         Ford Fiesta RS WRC +8p 34.1mp
6. Elfyn Evans            Ford Fiesta RS WRC +11p 51.8mp
7. Michal Kosciuszko    Ford Fiesta RS WRC +11p 52.7mp
8. Mads Ostberg         Ford Fiesta RS WRC +13p 21.5mp
9. Robert Kubica         Citroën DS3 RRC +16p 47.6mp WRC2
10. Khalid Al-Qassimi   Citroën Total WRT DS3 WRC +17p 19.9mp

A power stage eredménye:
1. Sebastien Ogier    13p 3.6mp   3 pont
2. Thierry Neuville       +1.0mp     2 pont
3. Jari-Matti Latvala    +4.5mp     1 pont

A világbajnokság állása a Szardínia-rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier       Volkswagen Motorsport          154 pont
2. Jari-Matti Latvala     Volkswagen Motorsport           90 pont
3. Thierry Neuville        Qatar WRT                           70 pont
4. Sebastien Loeb        Citroën WRT                         68 pont
5. Mikko Hirvonen         Citroën WRT                         61 pont
6. Dani Sordo              Abu Dhabi Citroen WRT           59 pont
7. Mads Östberg          Qatar M-Sport WRT               50 pont
8. Martin Prokop          JIPOCAR Czech National Team  37 pont
9. Jevgenyij Novikov    Qatar M-Sport WRT                31 pont
10. Nasser Al Attiyah   Qatar WRT                            30 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        220 pont
2. Citroën WRT                       174 pont
3. Qatar WRT                          89 pont
4. Qatar M-Sport WRT              89 pont
5. Jipocar Czech National Team  39 pont
6. Abu Dhabi Citroen WRT          33 pont
7. Volkswagen Motorsport 2       26 pont
8. Lotos WRC Team                  20 pont

A 7-12. szakaszok összefoglalója:

A 13-16. szakaszok összefoglalója:

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.