Ogier nyerte a Szardínia-ralit

Szardínia-rali szombat

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.06.23. 01.00

64 pontra nőtt Sebastien Ogier az előnye a rali-világbajnokságban azt követően, hogy megnyerte a Szardínia-ralit. A Citroën is egyre nagyobb hátrányban, miután legjobbjuk Dani Sordo csak negyedikként zárt.

A pénteki versenynaphoz hasonlóan a Szardínia-rali második, egyben záró napján is nyolc szakasz várt a versenyzőkre, de nem 3-3-2, hanem 4-4 megosztásban. A Volkswagen fölényesen uralta a második napot, Sebastien Ogier négy, Jari Matti Latvala három szakaszt nyert meg.

Tempójuknak meg is lett az eredménye, hiszen Ogier több mint egyperces előnnyel megnyerte a versenyt, azt követően, hogy az első szakasztól vezette a futamot. Sőt ahogy a korábbi három idei győzelme esetén, most is a maximumot hozta ki a versenyből, hiszen az első helyért járó 25 pont mellé további hármat szerzett a power stage megnyerésével.

“Remek verseny volt ez számunkra, tökéletesen irányítottuk. Nyomtuk, amikor tehettük, viszont óvatosak voltunk, amikor nehéz volt a szakasz. A végén pedig egyszerűen tökéletes volt” – mondta Ogier.


Újabb győzelmével 52-ről 64 pontra nőtt az előnye a bajnokságban a francia pilótának, megelőzve csapattársát Jari Matti Latvalát. Az Akropolisz-rali győztese ezúttal is nagyon gyors volt, de pénteki első szakaszon begyűjtött defekt miatt két perces hátrányba kerül. Pénteken a 12 helyről az ötödik helyig zárkózott fel, majd szombaton újabb két helyet előrelépve jutott a dobogóra.

Ebből csak Dani Sordo megelőzése volt az ő érdeme, de Mikko Hirvonen hibája is segítetett. A finn szombaton reggel nagyon bekezdett, az első szakaszon a leggyorsabb volt, de a másodikon elmért egy féktávot és az árokba került. Hiába maradt sértetlen a versenyautó a nézők sem tudták visszasegíteni a pályát.

Újabb nullás versenye azt eredményezi, hogy a bajnokságban csak az ötödik, a mindössze három versenyen indult Sebastien Loeb is megelőzi. Sőt, a Volkswagen már 46 pontra elhúzott a konstruktőri bajnokságban, hiszen a Citroën legjobbja a negyedik helyezett Dani Sordó volt.

Hirvonen második helyét Thiery Neuville örökölte meg, akinek ez pályafutása legjobb eredménye, korábban háromszor volt már harmadik. Teljesítménye nyomán már harmadik a bajnokságban. Nemcsak ő nyújtott kiemelkedőt, de az első WRC-s versenyét teljesítő Elfyn Evans is. A Nasszer Al-Attiyah távolmaradása nyomán beugró fiatal versenyző hatodikként zárt.

Robert Kubica is folytatta a menetelést, nemcsak nagy fölénnyel nyerte meg a WRC2 kategóriát, de megszerezte első Vb-pontjait, miután az abszolút kilencedik helyen zárt.

A Szardínia-rali végeredménye: (16/16 szakasz):

1. Sebastien Ogier      Volkswagen Polo R WRC 3ó 22p 57.9mp
2. Thierry Neuville       Ford Fiesta RS WRC +1p 16.8mp
3. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Polo R WRC +1p 48.0mp
4. Dani Sordo             Citroën  DS3 WRC +3p 19.2mp
5. Martin Prokop         Ford Fiesta RS WRC +8p 34.1mp
6. Elfyn Evans            Ford Fiesta RS WRC +11p 51.8mp
7. Michal Kosciuszko    Ford Fiesta RS WRC +11p 52.7mp
8. Mads Ostberg         Ford Fiesta RS WRC +13p 21.5mp
9. Robert Kubica         Citroën DS3 RRC +16p 47.6mp WRC2
10. Khalid Al-Qassimi   Citroën Total WRT DS3 WRC +17p 19.9mp

A power stage eredménye:
1. Sebastien Ogier    13p 3.6mp   3 pont
2. Thierry Neuville       +1.0mp     2 pont
3. Jari-Matti Latvala    +4.5mp     1 pont

A világbajnokság állása a Szardínia-rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier       Volkswagen Motorsport          154 pont
2. Jari-Matti Latvala     Volkswagen Motorsport           90 pont
3. Thierry Neuville        Qatar WRT                           70 pont
4. Sebastien Loeb        Citroën WRT                         68 pont
5. Mikko Hirvonen         Citroën WRT                         61 pont
6. Dani Sordo              Abu Dhabi Citroen WRT           59 pont
7. Mads Östberg          Qatar M-Sport WRT               50 pont
8. Martin Prokop          JIPOCAR Czech National Team  37 pont
9. Jevgenyij Novikov    Qatar M-Sport WRT                31 pont
10. Nasser Al Attiyah   Qatar WRT                            30 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        220 pont
2. Citroën WRT                       174 pont
3. Qatar WRT                          89 pont
4. Qatar M-Sport WRT              89 pont
5. Jipocar Czech National Team  39 pont
6. Abu Dhabi Citroen WRT          33 pont
7. Volkswagen Motorsport 2       26 pont
8. Lotos WRC Team                  20 pont

A 7-12. szakaszok összefoglalója:

A 13-16. szakaszok összefoglalója:

Kommentek

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.