Le Mans: Az Audi verhetetlen volt

2013 Le Mans 24

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.23. 18.15

Az Audi tavaly után idén is legyőzte a fő kihívót, a Toyotát a Le Mans-i 24 órás versenyen. A márka 12. diadalát aratta, míg a győztes trióból Tom Kristensen kilencedszerre lett első a legendás futamon.

Az Audinak szinte mindegy, ki, melyik márka az ellenfél, az ezredforduló óta – a 2003-as évet kivéve – uralja a Le Mans-i 24 órás versenyt. Idén sem sikerült letaszítani a német márkát a trónról, a Tom Kristensen, Allan McNish, Loic Duval hármas megnyerte a csúcskategóriát, az LMP1-et az Audi R18 e-tron quattróval.
Ez a hibrid modell második győzelme, míg az Audi 12., Tom Kristensen pedig kilencedik sikerét érte el a La Sarthe pályán a 24 órás versenyen. Kristensen eredetileg az édesapjának kívánta ajánlani a győzelmét, de végül nem így tett:
“Majd megvárja a következőt, ezt a mostani győzelmet nagyszerű honfitársam, Allan Simonsen emlékének ajánlom” – utalt a szombaton, nem sokkal a rajt után halálos balesetet szenvedett versenyzőtársára.
Az Audi ezzel együtt nem tarolt, ugyanis a második helyen – körhátrányban – az Anthony Davidson, Sebastien Buemi és Stephane Sarrazin trió által vezetett Toyota TS030 Hybrid ért be. A Toyota elégedett volt, hogy második idényükben megtudták nehezíteni a német ellenfél dolgát.
A harmadik helyre is esélye volt a japán gyártónak, de a 7-es rajtszámú Toyotával Nicolas Lapierre kicsúszott a vizes aszfalton, és bár vissza tudott térni a pályára, Alex Wurzcal és Nakadzsima Kazukival végül csak a negyedikek lettek.
A tavalyi győztes , 1-es számú Audi (Benoit Treluyer, Andre Lotterer, Marcel Fassler) szombat este generátorhiba miatt 12 kört veszített vasárnap délután az 5. helyen intették le, míg a Marc Gene, Olivier Jarvis és Lucas di Grassi 3-as R18 e-tron quattrója defekt miatt esett vissza, de így is feljutottak a dobogóra.
Az LMP2-es kategóriát az OAK Racing színeiben Bertrand Baguette, Martin Plowman, Ricardo Gonzalez trió nyerte, bár a hajrában, a szakadó esőben Baguette megpördült a Morgan-Nissannal, folytatni tudta. A második helyen a csapat másik autója futott be, míg a harmadik G-Drive Racing Oreca-Nissanja lett.
A GTE Pro kategóriában Richard Lietz, Marc Lieb and Romain Dumas a gyári Porsche 991 RSR-rel. A második helyen csapattársaik (Jörg Bergmeister, Timo Bernhard, Patrick Pilet) futottak be. Talán ha a gyár három autót indít az idén 50 éves 911-esből, övék a teljes dobogó, de így is tökéletes felkészülés volt a csapatnak, amely jövőre már a csúcskategóriában a P1-ben indul.  
Bár a versenyt beárnyékolta Simonsen tragikus balesete, az elhunyt versenyző családja a pilóta emlékére a futam folytatására kérte az Aston Martin Racinget, a Stefan Mücke, Darren Turner és Rob Bell vezette Vantage a kategória 3. helyét szerezte meg.
A GTE Am kategóriában az IMSA Performance Porsche 997 GT3-RSR-je (Raymond Narac, Christophe Bourret, Jean-Karl Vernay) győzött a az AF Corse két Ferrari Ferrari 458 Italia GT2-ese előtt. 
A 24 órás futam fináléja

A 2013-as Le Mans-i 24 órás verseny végeredménye – 348 kör

1.  P1    Kristensen/Duval/McNish            Audi                      24ó 1p 16.436 mp
2.  P1    Davidson/Buemi/Sarrazin            Toyota                           +1 kör
3.  P1    Gene/di Grassi/Jarvis                  Audi                              +1 kö
4.  P1    Wurz/lapierre/Nakajima               Toyota                          +7 kör
5.  P1    Lotterer/Fassler/Treluyer             Audi                             +10 kör
6.  P1    Leventis/Watts/Kane                  Strakka HPD                   +16 kör
7.  P2    Baguette/Gonzalez/Plowman         OAK Morgan-Nissan         +19 kör
8.  P2    Pla/Heinemeier Hansson/Brundle     OAK Morgan-Nissan        +20 kör
9.  P2    Rusinov/Martin/Conway                Delta-ADR ORECA-Nissan +21 kör
10.  P2    Mardenborough/Ordonez/Krumm   Greaves Zytek-Nissan     +21 kör
11.  P2    Perez Companc/Kaffer/Minassian  Pecom ORECA-Nissan      +23 kör
12.  P2    Gachnang/Mailleux/Lombard        Morand Morgan-Judd       +28 kör
13.  P2    Hartley/Patterson/Chandhok       Murphy ORECA-Nissan      +29 kör
14.  P2    Dolan/Turvey/Luhr                     Jota Zytek-Nissan          +29 kör
15.  P2    Panciatici/Ragues/Gommendy       Signatech Alpine-Nissan  +31 kör
16.  GTEP  Lieb/Lietz/Dumas                     Manthey Porsche            +33 kör
17.  GTEP  Bergmeister/Pilet/Bernhard        Manthey Porsche            +33 kör
18.  GTEP  Dumbreck/Mucke/Turner           Aston Martin                  +34 kör
19.  P2    Frey/Niederhauser/Bleekemolen   Race Performance            +34 kör
20.  GTEP  Magnussen/Garcia/Taylor         Corvette                        +36 kör
….

A teljes eredménylista erre a linkre kattintva olvasható (PDF).

Kommentek

  • men?manó

    Gratula az Audinak.
    Remélem nem sokáig maradnak elsők. :)

  • dexter123

    és ha már nem lesznek elsők, akkor jobb lesz neked???

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.