Le Mans: Az Audi verhetetlen volt

2013 Le Mans 24

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.23. 18.15

Az Audi tavaly után idén is legyőzte a fő kihívót, a Toyotát a Le Mans-i 24 órás versenyen. A márka 12. diadalát aratta, míg a győztes trióból Tom Kristensen kilencedszerre lett első a legendás futamon.

Az Audinak szinte mindegy, ki, melyik márka az ellenfél, az ezredforduló óta – a 2003-as évet kivéve – uralja a Le Mans-i 24 órás versenyt. Idén sem sikerült letaszítani a német márkát a trónról, a Tom Kristensen, Allan McNish, Loic Duval hármas megnyerte a csúcskategóriát, az LMP1-et az Audi R18 e-tron quattróval.
Ez a hibrid modell második győzelme, míg az Audi 12., Tom Kristensen pedig kilencedik sikerét érte el a La Sarthe pályán a 24 órás versenyen. Kristensen eredetileg az édesapjának kívánta ajánlani a győzelmét, de végül nem így tett:
“Majd megvárja a következőt, ezt a mostani győzelmet nagyszerű honfitársam, Allan Simonsen emlékének ajánlom” – utalt a szombaton, nem sokkal a rajt után halálos balesetet szenvedett versenyzőtársára.
Az Audi ezzel együtt nem tarolt, ugyanis a második helyen – körhátrányban – az Anthony Davidson, Sebastien Buemi és Stephane Sarrazin trió által vezetett Toyota TS030 Hybrid ért be. A Toyota elégedett volt, hogy második idényükben megtudták nehezíteni a német ellenfél dolgát.
A harmadik helyre is esélye volt a japán gyártónak, de a 7-es rajtszámú Toyotával Nicolas Lapierre kicsúszott a vizes aszfalton, és bár vissza tudott térni a pályára, Alex Wurzcal és Nakadzsima Kazukival végül csak a negyedikek lettek.
A tavalyi győztes , 1-es számú Audi (Benoit Treluyer, Andre Lotterer, Marcel Fassler) szombat este generátorhiba miatt 12 kört veszített vasárnap délután az 5. helyen intették le, míg a Marc Gene, Olivier Jarvis és Lucas di Grassi 3-as R18 e-tron quattrója defekt miatt esett vissza, de így is feljutottak a dobogóra.
Az LMP2-es kategóriát az OAK Racing színeiben Bertrand Baguette, Martin Plowman, Ricardo Gonzalez trió nyerte, bár a hajrában, a szakadó esőben Baguette megpördült a Morgan-Nissannal, folytatni tudta. A második helyen a csapat másik autója futott be, míg a harmadik G-Drive Racing Oreca-Nissanja lett.
A GTE Pro kategóriában Richard Lietz, Marc Lieb and Romain Dumas a gyári Porsche 991 RSR-rel. A második helyen csapattársaik (Jörg Bergmeister, Timo Bernhard, Patrick Pilet) futottak be. Talán ha a gyár három autót indít az idén 50 éves 911-esből, övék a teljes dobogó, de így is tökéletes felkészülés volt a csapatnak, amely jövőre már a csúcskategóriában a P1-ben indul.  
Bár a versenyt beárnyékolta Simonsen tragikus balesete, az elhunyt versenyző családja a pilóta emlékére a futam folytatására kérte az Aston Martin Racinget, a Stefan Mücke, Darren Turner és Rob Bell vezette Vantage a kategória 3. helyét szerezte meg.
A GTE Am kategóriában az IMSA Performance Porsche 997 GT3-RSR-je (Raymond Narac, Christophe Bourret, Jean-Karl Vernay) győzött a az AF Corse két Ferrari Ferrari 458 Italia GT2-ese előtt. 
A 24 órás futam fináléja

A 2013-as Le Mans-i 24 órás verseny végeredménye – 348 kör

1.  P1    Kristensen/Duval/McNish            Audi                      24ó 1p 16.436 mp
2.  P1    Davidson/Buemi/Sarrazin            Toyota                           +1 kör
3.  P1    Gene/di Grassi/Jarvis                  Audi                              +1 kö
4.  P1    Wurz/lapierre/Nakajima               Toyota                          +7 kör
5.  P1    Lotterer/Fassler/Treluyer             Audi                             +10 kör
6.  P1    Leventis/Watts/Kane                  Strakka HPD                   +16 kör
7.  P2    Baguette/Gonzalez/Plowman         OAK Morgan-Nissan         +19 kör
8.  P2    Pla/Heinemeier Hansson/Brundle     OAK Morgan-Nissan        +20 kör
9.  P2    Rusinov/Martin/Conway                Delta-ADR ORECA-Nissan +21 kör
10.  P2    Mardenborough/Ordonez/Krumm   Greaves Zytek-Nissan     +21 kör
11.  P2    Perez Companc/Kaffer/Minassian  Pecom ORECA-Nissan      +23 kör
12.  P2    Gachnang/Mailleux/Lombard        Morand Morgan-Judd       +28 kör
13.  P2    Hartley/Patterson/Chandhok       Murphy ORECA-Nissan      +29 kör
14.  P2    Dolan/Turvey/Luhr                     Jota Zytek-Nissan          +29 kör
15.  P2    Panciatici/Ragues/Gommendy       Signatech Alpine-Nissan  +31 kör
16.  GTEP  Lieb/Lietz/Dumas                     Manthey Porsche            +33 kör
17.  GTEP  Bergmeister/Pilet/Bernhard        Manthey Porsche            +33 kör
18.  GTEP  Dumbreck/Mucke/Turner           Aston Martin                  +34 kör
19.  P2    Frey/Niederhauser/Bleekemolen   Race Performance            +34 kör
20.  GTEP  Magnussen/Garcia/Taylor         Corvette                        +36 kör
….

A teljes eredménylista erre a linkre kattintva olvasható (PDF).

Kommentek

  • men?manó

    Gratula az Audinak.
    Remélem nem sokáig maradnak elsők. :)

  • dexter123

    és ha már nem lesznek elsők, akkor jobb lesz neked???

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.