Le Mans: Az Audi verhetetlen volt

2013 Le Mans 24

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.06.23. 18.15

Az Audi tavaly után idén is legyőzte a fő kihívót, a Toyotát a Le Mans-i 24 órás versenyen. A márka 12. diadalát aratta, míg a győztes trióból Tom Kristensen kilencedszerre lett első a legendás futamon.

Az Audinak szinte mindegy, ki, melyik márka az ellenfél, az ezredforduló óta – a 2003-as évet kivéve – uralja a Le Mans-i 24 órás versenyt. Idén sem sikerült letaszítani a német márkát a trónról, a Tom Kristensen, Allan McNish, Loic Duval hármas megnyerte a csúcskategóriát, az LMP1-et az Audi R18 e-tron quattróval.
Ez a hibrid modell második győzelme, míg az Audi 12., Tom Kristensen pedig kilencedik sikerét érte el a La Sarthe pályán a 24 órás versenyen. Kristensen eredetileg az édesapjának kívánta ajánlani a győzelmét, de végül nem így tett:
“Majd megvárja a következőt, ezt a mostani győzelmet nagyszerű honfitársam, Allan Simonsen emlékének ajánlom” – utalt a szombaton, nem sokkal a rajt után halálos balesetet szenvedett versenyzőtársára.
Az Audi ezzel együtt nem tarolt, ugyanis a második helyen – körhátrányban – az Anthony Davidson, Sebastien Buemi és Stephane Sarrazin trió által vezetett Toyota TS030 Hybrid ért be. A Toyota elégedett volt, hogy második idényükben megtudták nehezíteni a német ellenfél dolgát.
A harmadik helyre is esélye volt a japán gyártónak, de a 7-es rajtszámú Toyotával Nicolas Lapierre kicsúszott a vizes aszfalton, és bár vissza tudott térni a pályára, Alex Wurzcal és Nakadzsima Kazukival végül csak a negyedikek lettek.
A tavalyi győztes , 1-es számú Audi (Benoit Treluyer, Andre Lotterer, Marcel Fassler) szombat este generátorhiba miatt 12 kört veszített vasárnap délután az 5. helyen intették le, míg a Marc Gene, Olivier Jarvis és Lucas di Grassi 3-as R18 e-tron quattrója defekt miatt esett vissza, de így is feljutottak a dobogóra.
Az LMP2-es kategóriát az OAK Racing színeiben Bertrand Baguette, Martin Plowman, Ricardo Gonzalez trió nyerte, bár a hajrában, a szakadó esőben Baguette megpördült a Morgan-Nissannal, folytatni tudta. A második helyen a csapat másik autója futott be, míg a harmadik G-Drive Racing Oreca-Nissanja lett.
A GTE Pro kategóriában Richard Lietz, Marc Lieb and Romain Dumas a gyári Porsche 991 RSR-rel. A második helyen csapattársaik (Jörg Bergmeister, Timo Bernhard, Patrick Pilet) futottak be. Talán ha a gyár három autót indít az idén 50 éves 911-esből, övék a teljes dobogó, de így is tökéletes felkészülés volt a csapatnak, amely jövőre már a csúcskategóriában a P1-ben indul.  
Bár a versenyt beárnyékolta Simonsen tragikus balesete, az elhunyt versenyző családja a pilóta emlékére a futam folytatására kérte az Aston Martin Racinget, a Stefan Mücke, Darren Turner és Rob Bell vezette Vantage a kategória 3. helyét szerezte meg.
A GTE Am kategóriában az IMSA Performance Porsche 997 GT3-RSR-je (Raymond Narac, Christophe Bourret, Jean-Karl Vernay) győzött a az AF Corse két Ferrari Ferrari 458 Italia GT2-ese előtt. 
A 24 órás futam fináléja

A 2013-as Le Mans-i 24 órás verseny végeredménye – 348 kör

1.  P1    Kristensen/Duval/McNish            Audi                      24ó 1p 16.436 mp
2.  P1    Davidson/Buemi/Sarrazin            Toyota                           +1 kör
3.  P1    Gene/di Grassi/Jarvis                  Audi                              +1 kö
4.  P1    Wurz/lapierre/Nakajima               Toyota                          +7 kör
5.  P1    Lotterer/Fassler/Treluyer             Audi                             +10 kör
6.  P1    Leventis/Watts/Kane                  Strakka HPD                   +16 kör
7.  P2    Baguette/Gonzalez/Plowman         OAK Morgan-Nissan         +19 kör
8.  P2    Pla/Heinemeier Hansson/Brundle     OAK Morgan-Nissan        +20 kör
9.  P2    Rusinov/Martin/Conway                Delta-ADR ORECA-Nissan +21 kör
10.  P2    Mardenborough/Ordonez/Krumm   Greaves Zytek-Nissan     +21 kör
11.  P2    Perez Companc/Kaffer/Minassian  Pecom ORECA-Nissan      +23 kör
12.  P2    Gachnang/Mailleux/Lombard        Morand Morgan-Judd       +28 kör
13.  P2    Hartley/Patterson/Chandhok       Murphy ORECA-Nissan      +29 kör
14.  P2    Dolan/Turvey/Luhr                     Jota Zytek-Nissan          +29 kör
15.  P2    Panciatici/Ragues/Gommendy       Signatech Alpine-Nissan  +31 kör
16.  GTEP  Lieb/Lietz/Dumas                     Manthey Porsche            +33 kör
17.  GTEP  Bergmeister/Pilet/Bernhard        Manthey Porsche            +33 kör
18.  GTEP  Dumbreck/Mucke/Turner           Aston Martin                  +34 kör
19.  P2    Frey/Niederhauser/Bleekemolen   Race Performance            +34 kör
20.  GTEP  Magnussen/Garcia/Taylor         Corvette                        +36 kör
….

A teljes eredménylista erre a linkre kattintva olvasható (PDF).

Kommentek

  • men?manó

    Gratula az Audinak.
    Remélem nem sokáig maradnak elsők. :)

  • dexter123

    és ha már nem lesznek elsők, akkor jobb lesz neked???

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.