Ogier uralja a Szardínia-ralit

2013-as Szardínia-rali péntek

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.06.22. 01.00

Sebastien Ogier óriási fölénnyel várhatja a Szardínia-rali második napját. Tempóját csapattársa hozza, de ő defekt miatt csak ötödik.

“Azzal a céllal érkeztem, hogy nyerjek, mivel két futammal ezelőtt győztem utoljára, és újra át akarom élni” – nyilatkozta a mindössze kétnapos Szardínia-rali féltávjánál Sebastien Ogier. A Volkswagen versenyzőjének van esélye az ünneplésre, hiszen pénteket követően nagy fölénnyel vezet a rali-világbajnokság hetedik futamán.  

A francia pilóta a napsütésben zajló futam reggeli, első “körén”, három szakaszából kettőt megnyerve 20,5 másodperces előnyre tett szert, majd a délutáni körben megduplázta különbséget, sőt az esti két szakaszon is tovább növelte. Végül a murvás versenyen 46,6 másodperccel előzi meg az őt követő Mikko Hirvonent. A finn elégedett volt autójával, de nem értette, hogy az első kerekei miért kopnak annyira, akármit is csinál.

“Nagyon jó nap volt, de még csak a verseny felénél járunk, holnap folytatnunk kell a munkát” – tette hozzá Ogier.


Hirvonen mögött Thiery Neuville áll a harmadik helyen, két szakaszgyőzelmével jelezte, hogy a legjobbak között a helye a raliban. A fiatal belga az M-Sport utolsó reménye a dobogós eredményért, miután Jevgyenyij Novikov és Mads Ostberg is összetörte autóját és kiesett a versenyből. Az orosz már a másodikon, a norvég a pénteki utolsó, nyolcadik szakaszon búcsúzott.

“Jó nap volt ez számomra” – mondta Neuville. “Az autó elképesztő, remélem tudjuk ugyanígy folytatni. Már van három harmadik helyem, egy második hely szép lenne.” Hirvonen fogható három másodperc választja el őket.

Dani Sordo nem villantott, de folyamatosan jó tempót ment, ami a negyedik helyre elég, megelőzve az ötödik helyezett Jari-Matti Latvalát. A finn viszont egy szakasz  kivételével szárnyalt (3-szor legjobb volt), ám, hogy ennek ellenére csak az ötödik, az első szakaszon begyűjtött defektjének volt köszönhető. A 12. helyről küzdötte fel magát. A negyedik hely simán meglehet neki, a dobogóért viszont meg kell küzdenie.

A top tíz második felében Andreas Mikkelsen, Martin Prokop, Michal Kosciuszko és a WRC debütáns Elfyn Evans sorakoznak. A sort Robert Kubica teszi teljessé. A volt Forma-1 pilóta ott folytatta, ahol a Görög-ralin abbahagyta, sőt ha lehet, most még nagyobb a fölénye. Már két perc is volt az előnye, a második Abdulaziz Al-Kuwari előtt, de az esti gyorsaságin, a porban sok időt veszített, ám így is nyugodtan mehetett aludni.

A Szardínia-rali szombaton újabb nyolc szakasszal zárul.

Az 1-2. szakasz összefoglalója:

A 3-6. szakasz összefoglalója:

A Szardínia-rali állása pénteket követően (8/16 szakasz):

1. Sebastien Ogier     Volkswagen Polo R WRC  1ó 40p 47.3mp
2. Mikko Hirvonen      Citroën DS3 WRC            +46.6mp
3. Thierry Neuville       Ford Fiesta RS WRC       +49.7mp
4. Dani Sordo             Citroën DS3 WRC          +1p 19.4mp
5. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Polo R WRC  +1p 44.0mp
6. Andreas Mikkelsen    Volkswagen Polo R WRC +1p 55.4mp
7. Martin Prokop          Ford Fiesta RS WRC      +4p 50.4mp
8. Michal Kosciuszko     Ford Fiesta RS WRC      +6p 25.6mp
9. Elfyn Evans             Ford Fiesta RS WRC      +6p 34.5mp
10. Robert Kubica        Citroën DS3 RRC           +8p 35.3mp

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.