Ogier uralja a Szardínia-ralit

2013-as Szardínia-rali péntek

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.06.22. 01.00

Sebastien Ogier óriási fölénnyel várhatja a Szardínia-rali második napját. Tempóját csapattársa hozza, de ő defekt miatt csak ötödik.

“Azzal a céllal érkeztem, hogy nyerjek, mivel két futammal ezelőtt győztem utoljára, és újra át akarom élni” – nyilatkozta a mindössze kétnapos Szardínia-rali féltávjánál Sebastien Ogier. A Volkswagen versenyzőjének van esélye az ünneplésre, hiszen pénteket követően nagy fölénnyel vezet a rali-világbajnokság hetedik futamán.  

A francia pilóta a napsütésben zajló futam reggeli, első “körén”, három szakaszából kettőt megnyerve 20,5 másodperces előnyre tett szert, majd a délutáni körben megduplázta különbséget, sőt az esti két szakaszon is tovább növelte. Végül a murvás versenyen 46,6 másodperccel előzi meg az őt követő Mikko Hirvonent. A finn elégedett volt autójával, de nem értette, hogy az első kerekei miért kopnak annyira, akármit is csinál.

“Nagyon jó nap volt, de még csak a verseny felénél járunk, holnap folytatnunk kell a munkát” – tette hozzá Ogier.


Hirvonen mögött Thiery Neuville áll a harmadik helyen, két szakaszgyőzelmével jelezte, hogy a legjobbak között a helye a raliban. A fiatal belga az M-Sport utolsó reménye a dobogós eredményért, miután Jevgyenyij Novikov és Mads Ostberg is összetörte autóját és kiesett a versenyből. Az orosz már a másodikon, a norvég a pénteki utolsó, nyolcadik szakaszon búcsúzott.

“Jó nap volt ez számomra” – mondta Neuville. “Az autó elképesztő, remélem tudjuk ugyanígy folytatni. Már van három harmadik helyem, egy második hely szép lenne.” Hirvonen fogható három másodperc választja el őket.

Dani Sordo nem villantott, de folyamatosan jó tempót ment, ami a negyedik helyre elég, megelőzve az ötödik helyezett Jari-Matti Latvalát. A finn viszont egy szakasz  kivételével szárnyalt (3-szor legjobb volt), ám, hogy ennek ellenére csak az ötödik, az első szakaszon begyűjtött defektjének volt köszönhető. A 12. helyről küzdötte fel magát. A negyedik hely simán meglehet neki, a dobogóért viszont meg kell küzdenie.

A top tíz második felében Andreas Mikkelsen, Martin Prokop, Michal Kosciuszko és a WRC debütáns Elfyn Evans sorakoznak. A sort Robert Kubica teszi teljessé. A volt Forma-1 pilóta ott folytatta, ahol a Görög-ralin abbahagyta, sőt ha lehet, most még nagyobb a fölénye. Már két perc is volt az előnye, a második Abdulaziz Al-Kuwari előtt, de az esti gyorsaságin, a porban sok időt veszített, ám így is nyugodtan mehetett aludni.

A Szardínia-rali szombaton újabb nyolc szakasszal zárul.

Az 1-2. szakasz összefoglalója:

A 3-6. szakasz összefoglalója:

A Szardínia-rali állása pénteket követően (8/16 szakasz):

1. Sebastien Ogier     Volkswagen Polo R WRC  1ó 40p 47.3mp
2. Mikko Hirvonen      Citroën DS3 WRC            +46.6mp
3. Thierry Neuville       Ford Fiesta RS WRC       +49.7mp
4. Dani Sordo             Citroën DS3 WRC          +1p 19.4mp
5. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Polo R WRC  +1p 44.0mp
6. Andreas Mikkelsen    Volkswagen Polo R WRC +1p 55.4mp
7. Martin Prokop          Ford Fiesta RS WRC      +4p 50.4mp
8. Michal Kosciuszko     Ford Fiesta RS WRC      +6p 25.6mp
9. Elfyn Evans             Ford Fiesta RS WRC      +6p 34.5mp
10. Robert Kubica        Citroën DS3 RRC           +8p 35.3mp

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.