Balesetmágnes a nyári napforduló

A svédek ilyenkor az átlagosnál is többet autóznak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.22. 10.00

A nyári napfordulón történik a legtöbb közúti baleset Svédországban. Az előző év ugyanakkor jó értelemben vett rekordot hozott.

2012-ben 60 közúti baleset történt június 21-én, de csak egyetlen haláleset, míg máskor átlagosan heten vesztik életüket az utakon az esztendő leghosszabb napjának és legrövidebb éjének hétvégéjén – adta hírül a The Local című svéd lap.

“Ilyenkor sokan ülnek autóba ötletszerűen, hogy élvezzék az enyhe időt és a hosszú nappalt, emiatt pedig nagyobb a forgalom és több a baleset” – magyarázta Claes Tingwall, a Svéd Közlekedési Hivatal közlekedésbiztonsági igazgatója.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • HakapesziM

    Igen, a svédek nagyon hebrencs fajta. Nyomják a gázt, ami a csövön kifér.
    Hatodik éve svéd cégnél kamionozom. Hatalmas a hajtás. Nemritkán a 90 km/h – ás sebességet is elérik személykocsival. Ha valakit utolérnek a nyílegyenes, kihalt úton, képesek órákig követni. Ritka, kivételes alkalom egy – egy előzés.
    Éppen ezért az úrvezetők képességei hagynak kívánnivalót maguk után. Nincs gond, amíg nincs gond. Ha minden jól megy, szépen, példás rendben közlekednek. De ha már valami “esemény” van, arra nem tudnak reagálni. Miért tudna az, aki sosem előz, a 90 – es sebességet igen ritkán lépi túl? Nem tesznek szert rutinra. Miből, honnan?
    Így lesz nálunk is. Megfenyített, bírságoktól megfélemlített autósok, akik – ha minden körülmény adott – elvezetnek A – ból B – be, de sem érzékük, sem rutinjuk nem alakul ki soha.

  • K.Tamás

    Kedves HakapesziM!
    Meg ne magyarázd már jó magyar … autós módjára,hogy azért okoznak balesetet,mert betartják a kresz-t!Biztos,hogy mennek jóval 90 fölött is,mert gondolom náluk is vannak autópályák,vagy olyan útszakaszok,ahol ez megengedett!A magyarnak mindíg van kifogása,magyarázata,hogy ő rá éppen miért nem vonatkoznak a szabályok,miért hajtott gyorsabban,miért nem adta meg az elsőbbséget,stb… Egyszer okozna egy ilyen felkegyelmű balesetet nekem vagy a családom bármely tagjának,a belét is kitaposnám,aztán megmagyarázhatná,hogy miért is ment gyorsabban,mint a megengedett.

  • HakapesziM

    Igen, pályán van ahol a szédítő 120 – at is megengedik a derék svédek. Pálya – az ország méreteihez képest – kevés van.
    Mondom, biztonságosan vezetnek amíg nincs gond. Ha van, akkor meg nem tud mit csinálni, mert nem alakul ki rutinja.

  • men?manó

    K.Tamás
    A k. az a korlátolt rövidítése?

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.