Balesetmágnes a nyári napforduló

A svédek ilyenkor az átlagosnál is többet autóznak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.22. 10.00

A nyári napfordulón történik a legtöbb közúti baleset Svédországban. Az előző év ugyanakkor jó értelemben vett rekordot hozott.

2012-ben 60 közúti baleset történt június 21-én, de csak egyetlen haláleset, míg máskor átlagosan heten vesztik életüket az utakon az esztendő leghosszabb napjának és legrövidebb éjének hétvégéjén – adta hírül a The Local című svéd lap.

“Ilyenkor sokan ülnek autóba ötletszerűen, hogy élvezzék az enyhe időt és a hosszú nappalt, emiatt pedig nagyobb a forgalom és több a baleset” – magyarázta Claes Tingwall, a Svéd Közlekedési Hivatal közlekedésbiztonsági igazgatója.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • HakapesziM

    Igen, a svédek nagyon hebrencs fajta. Nyomják a gázt, ami a csövön kifér.
    Hatodik éve svéd cégnél kamionozom. Hatalmas a hajtás. Nemritkán a 90 km/h – ás sebességet is elérik személykocsival. Ha valakit utolérnek a nyílegyenes, kihalt úton, képesek órákig követni. Ritka, kivételes alkalom egy – egy előzés.
    Éppen ezért az úrvezetők képességei hagynak kívánnivalót maguk után. Nincs gond, amíg nincs gond. Ha minden jól megy, szépen, példás rendben közlekednek. De ha már valami “esemény” van, arra nem tudnak reagálni. Miért tudna az, aki sosem előz, a 90 – es sebességet igen ritkán lépi túl? Nem tesznek szert rutinra. Miből, honnan?
    Így lesz nálunk is. Megfenyített, bírságoktól megfélemlített autósok, akik – ha minden körülmény adott – elvezetnek A – ból B – be, de sem érzékük, sem rutinjuk nem alakul ki soha.

  • K.Tamás

    Kedves HakapesziM!
    Meg ne magyarázd már jó magyar … autós módjára,hogy azért okoznak balesetet,mert betartják a kresz-t!Biztos,hogy mennek jóval 90 fölött is,mert gondolom náluk is vannak autópályák,vagy olyan útszakaszok,ahol ez megengedett!A magyarnak mindíg van kifogása,magyarázata,hogy ő rá éppen miért nem vonatkoznak a szabályok,miért hajtott gyorsabban,miért nem adta meg az elsőbbséget,stb… Egyszer okozna egy ilyen felkegyelmű balesetet nekem vagy a családom bármely tagjának,a belét is kitaposnám,aztán megmagyarázhatná,hogy miért is ment gyorsabban,mint a megengedett.

  • HakapesziM

    Igen, pályán van ahol a szédítő 120 – at is megengedik a derék svédek. Pálya – az ország méreteihez képest – kevés van.
    Mondom, biztonságosan vezetnek amíg nincs gond. Ha van, akkor meg nem tud mit csinálni, mert nem alakul ki rutinja.

  • men?manó

    K.Tamás
    A k. az a korlátolt rövidítése?

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.