Jövőre visszatér a Le Mans-i 24 órás versenyre a Nissan – jelentette be a japán gyár vezetője, Carlos Ghosn az idei verseny kapcsán a helyszínen. Ehhez kapcsolódóan a Nissan bemutatta a ZEOD RC modellt, amely a jövő évi versenyautó előhírnöke.


Az autó formailag egyértelműen a tavalyi Deltawing prototípus továbbgondolása, így a formája szokatlan a jelenlegi versenyautókat tekintve. A tervezőcsapat fő célja a minél jobb aerodinamikai és energiahatékonyság volt.

A versenypályán jövőre debütáló ZEOD RC a világ leggyorsabb elektromos versenyautója, 300 km/órás sebességre is képes, pedig a Nissan LEAF-ben használt rendszerekből építkezik, persze “kihegyezve”.

A kocsi elsősorban tesztfeladatokat lát majd el a jövőben, hogy a Nissan kidolgozhassa jövő évi LMP1-es hajtóművét. Erre utal a jármű neve is: a Zero Emissions On Demand, azaz nulla kibocsátás gombnyomásra. Akkumulátort használva energiaforrásként a jelenlegi technológiával még nem tudná teljesíteni az autó versenyt, ezért többféle belsőégésű motort fog tesztelni a Nissan.

2014-től új szabályok lépnek életbe a legendás versenysorozatban, előtérbe kerülnek a hibridek és az energiatakarékos járművek. A Nissan célja, hogy legyőzze a visszatérő Porschét, a Toyotát és az uralkodó Audit, és abszolút győzelmet szerezzen. Ellenfelei mind hibriddel versenyeznek.

A megoldás, hogy a sofőr gombnyomásra válthat az elektromos, illetve a hagyományos hajtás között, az utcai autókban is megjelenik majd.