Végre: igazi hibridek a Hondától!

Belpiacos Accordokon debütál a technológia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.21. 11.00

Az IMA mankó-motorjához képest hatalmas előrelépés a konkurensek nyomában a Honda i-MMD hajtáslánca, amely mindent tud, amit egy hibridtől elvárnánk. Konnektoros kivitelben is létezik.

A mai napon kezdte meg a vadonatúj Accord hibrid modellek forgalmazását a Honda Japánban. 

A klasszikus hibrid modell újszerű hajtáslánca, a Sport Hybrid i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) végre ugyanazt (vagy legalábbis ahhoz mérhetőt) tudja, mint a konkurensek: elinduláskor és kis sebességnél kizárólag villanymotorral hajt, gyorsításhoz a benzinmotor generátorként termeli az áramot, nagy sebességű utazásnál pedig hagyományos belső égésű motorként mozgatja az autót. 
A modell vegyes átlagfogyasztása 3,3 l/100km. 
Az Accord hibrid kétliteres i-VTEC benzinmotorból és i-MMD villanymodulból álló hajtásláncára épült a modell konnektorról tölthető kivitele. Ez szaványos japán ciklus szerint 37,6 kilométert képes megtenni pusztán az akkumulátorai segítségével, ami Európában éppen a napi átlagos autóhasználat határán van, a japán belpiaci szokásokat pedig nem ismerjük, de valószínűsíthető, hogy ahhoz lőtték be a hatótávolságot – a szabványos ciklus szerint száz kilométeren csupán 1,42 liter üzemanyagot igényel a Honda PHEV.

Szabványos hálózatról tölthető az Accord PHEV

A kétféle Accord hibridből havi ezer darabot szeretne értékesíteni a Honda. 
A hibrid lecsupaszított nettó ára 3,48 millió japán jen (8 millió Ft), a hálózatról is tölthető verzió 4,76 milliónál (11 millió Ft) indul. 
A technológia exportpiaci bevezetéséről nincsenek hírek.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Gyerünk, gyerünk nyomjátok öket !!!

  • HakapesziM

    A Honda végre építsen normális autókat. Gondolok például mondjuk egy 2.2 Civicre 220 lóerővel 9 ezres fordulaton, félmillió kilométeres élettartammal. Az Honda lenne.

  • Kempelen10.

    Plugin, megint rosszul írtad. A vesszők használatát se ismered.

  • Guillotine

    Plugin!

    Te meg dug fel magadnak a hálozati kábelt!!
    Ezek kb annyit érnek mint az elektromos játékok..

  • PluginHibrid

    Inkább az autómba dugom…

    Te csak menj és nyomasd a majd 500/L brenyát….

    Mennyi is neked 100 km költsége ??? 3-5000Ft ?

    Villanyból 500 Ft kb….

  • PluginHibrid

    GUI

    Gondolom több típust próbáltál már , hogy kialakult véleményed van, ugye ???

  • PluginHibrid

    Kifelejtettétek, hogy ATKINSON motorja van..

    Tiszta Prius !!!

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.