Tizennégy másodperc: mindössze ennyi időre van szüksége az Aston Martin nyitott fedelű Grand Tourismójának, hogy háromrétegű vászontetejét lehajtsa. Ugyanilyen gyors volt az előd DBS Volante is, ám ahhoz képest jelentős előrelépést testesít meg a Vanquish. 

Karosszériája például 14 százalékkal merevebb elődjénél, köszönhetően a ragasztott alumínium vázszerkezetnek, amelyet félig strukturális feladatokat betöltő szénszálas komponensek erősítenek tovább: az Aston Martin korábban soha nem gyártott még olyan nyitott tetejű modellt, amelynek borítólemezei teljes egészében karbonpanelekből álltak volna: ez nem csak könnyebb (ami különösen a túlnyúlások tömegének csökkentésében játszott szerepet), de rugalmasabban formálható is, mint az acél, így kevesebb darabból, ezért kevesebb illesztéssel alakíthatták ki az autó érzéki vonalait. 
Szintén különleges a szélvédőkeret megoldása: a szélvédő rálapol a felső keresztmerevítésre, ami különösen zárt tetőnél teszi szellősebbé az autó megjelenését
Ahogy a váz, a motor is a Vanquish kupéból származik. A 6.0 V12 maximális teljesítménye 573 lóerő 6750/percnél, a legnagyobb forgatónyomaték 620 Nm, percenkénti 5500-as fordulatszámnál. A hatfokozatú automata váltóval szerelt autó kb. 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 295 km/óra. 
Adaptív lengéscsillapítás segít úton tartani az autót, akár komfortosan suhanunk, akár versenypályára tévedünk; a kormányzás precíz, közvetlen áttételezésű, a lassulást elöl 398, hátul 360 mm átmérőjű karbontárcsákra épülő fékrendszer intézi.
Az Aston Martin Vanquish Volante az év vége felé érkezik meg az európai szalonokba. Otthonában, Nagy-Britanniában 5 font híján 200 ezerbe (68,5 millió Ft) kerül majd az autó.