Svéd sportkocsi 900 millióért

Az új Koenigsegg Szingapúr legdrágább autója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.18. 15.00

A Koenigsegg Agera S első példánya a piaci bevezetés percében gazdára talált Szingapúrban. Az ár mellbevágó, de erről nem csak a gyártó tehet.

A svéd Koenigsegg kifejezetten az alacsony oktánszámú, az E85-öt nem ismerő piacokra fejlesztette ki az Agera R “lebutított”, száz lóerővel gyengébb, 10 százalékkal kisebb végsebességű változatát, az Agera S-t – ami persze még így is 1040 lóerős, és 400 km/órával megy. 

Az autót a múlt héten hivatalosan is bemutatták Szingapúrban (lásd a videón alább), és egy hölgy, bizonyos Angela Tan rendelt is rögtön egyet, potom 5,3 millió szingapúri dollárért. Az aktuális árfolyamon durván 922 millió forintnak megfelelő összeg letaglózó, de még brutálisabb, hogy ennek jóval több mint a fele adó. 
Az Agera S piaci értéke ugyanis a hasonló kivitelű Agera R árából kiindulva nagyjából 1,7 millió amerikai dollárra (373 millió forint) tehető (nyitóképünkön a jubileumi, aranyozott Hundra különkiadás látható).
Szingapúr viszont szigetország, annak sem túl nagy, ezért a kormányzat radikális lépésre szánta el magát: irgalmatlan közterhekkel bünteti az autótulajdonosokat, ezzel mesterségesen alacsonyan tartva a gépjárműállományt, és azzal együtt az utak és a levegő terhelését is. 
Hogy mennyire eszement árakról van szó: a Toyota Prius átszámítva 34, a Honda Accord 28 millió forintnak megfelelő összegbe kerül Szingapúrban. 
Akkor már inkább 922 millió, és cserébe 2,9-es gyorsulás százra, 7,9 mp kettőszázra. 
Az Agera S ikerturbós 5.0 V8-asa egyébként 1100 Nm-t tud, felnijei szénszálból készülnek, váltója duplakuplungos, fékjeiről pedig csak annyit, hogy 22,7 másodperc alatt abszolválja a 0-300-0 km/óra start-stoppos kört.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.