Kéthengeres motort kap az Alfa MiTo

Optikai változások, új multimédia, 9 decis turbómotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.18. 16.00

Éljen a méretcsökkentés: az Alfa Romeo MiTo is megkapja a konszern kéthengeres, 0,9 literes benzinmotorját – igaz, 105 lóerővel. Emellett gazdagodik és csinosodik is.

Új kárpitanyagok, friss színek, aktualizált keréktárcsák, jobban megtömött felszereltségi csomagok, okos multimédia és több csillogás – az Alfa Romeo MiTo soros modellfrissítése voltaképpen nem érdemelne említést, csakhogy a gyár a motorkínálatba is belenyúlt, mégpedig radikálisan 

Az eddig csupa 1,4-esből álló benzines választék középső tagját, a105 lóerős erőforrást a 0,9 TwinAir motorcsalád új generációs tagja váltotta fel. 
Ez az újonc nagy hatásfokú turbófeltöltőjével, hengerfejbe integrált leömlőjével és a kipufogógáz visszavezetést szabályozó, szívó oldali változó szelepvezérléssel igazi technológiai csemege, nem csoda, hogy előkelő második helyen zárta az idei Év Motorja szavazás egy liter alatti kategóriáját (a Ford háromhengeres egyliterese mögött). 
A kéthengeres turbós fajlagos teljesítménye 120 LE/liter, CO2-kibocsátása 99 g/km, a gyártó szerint már most teljesíti a 2020-ra előirányzott emissziós normákat. 
A kis erőforrás a DNA kapcsoló alkalmazásával választhatóan paprikás vagy takarékos: D állásban 105 lóerejét 5500/percnél adja le, maximális nyomatéka 145 Nm, míg normál üzemmódban a csúcsteljesítményhez többet kell forgatni (5750/perc), a nyomatéki csúcs pedig csupán 120 Nm. 
Az új motorral a MiTo 11,4 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 184 km/óra. Ez nem valami sportos, de ha azt nézzük, hogy az általa kiváltott, 105 lovas 1,4-es 5,7 literes átlaga helyett 4,2 litert fogyaszt százon, talán azt is hajlandóak leszünk elfelejteni, hogy az előd 10,7 mp alatt volt százon, végsebessége pedig elérte a 187 km/órát.
Korábban 85 lóerős kivitelben társított kéthengeres motort a MiTóhoz az Alfa Romeo.
(Képeink a megújult MiTo olaszországi reklámfilmjéből származnak)

Kommentek

  • Drake

    Nem akkora gáz ez a motor,mint az 1.4-es 70 lovas,amit van pifájuk beletenni a Mitoba.Vicc.

  • Liverpool87

    Hát ez a kis turbós két hengeres azért már vicc kategória szerintem!A másik meg az hogy az ennyire kis turbósok rövid élettartalmúak nagyon sok hibábal és sok költséggel jár szóval azért el lehet gondolkodni hogy 1.4 alá ne igen menjen senki!

  • Vérmacy

    Városi szaladgálásra, napi 2*20km-es bejárásra 1 sőt, akár 2 embernek is megfelelő lehet! A gond, hogy drágább, mint az 1,4-es, így nem biztos, hogy sikeres lesz, pedig innovatív! Ez lesz a jövő! Mármint nem pont a kis Fiat benzines, hanem a kis lökettérfogat (meg a villanyautó). Megfelelő motor, designos kinézet! Ma egy fiatalnak (bár inkább ez a plázacicás árkategória) nem kell több! Ültem ilyenben és megfelelően kiszolgál a mindennapokban! Hamar tönkremegy? Az mit jelent? Megáll autópályán, mint az 1,4-es Golfok?

  • Ambrus Gergely

    ne haragudjatok már meg de ez nagyon ciki!
    inkább vegyetek akkor egy polski fiatot, 21. században 2 hengeres motor…
    hegynek felfele visszagurul.

  • Kempelen10.

    Gergely, maga vagy buta, vagy nagyképű hólyag.

  • manitou8

    liverpool miért pont 1.4 alá ne menjen senki?
    ez hogy jött ki?
    hogy vw 1.4 es tsi-je megbízható?? :))

  • PAlex

    Nem volt már ez a motor ebben a verdában, csak még a kisebb teljesítményű? Vagy az a Giulietta volt?

    Amúgy meg ez a motor nem valami jól sikerült darab sajnos. A Ford féle 1.0T sokkal, de sokkal jobb, erősebb, és még takarékosabb is.

  • Géza a Cápa

    Mert Liverpool nagyon okos!
    Mert Liverpool egy mérnök!
    Érettségije azért nincs mert egyből a műszakin kezdett, ahol 1 év után diplomát kapott!
    Ezért van neki G Astrája 1.4 motorral, mert az a legjobb, a világon, a mérnöki csoda csúcsa 1997 óta! A Suzuki meg egy fos, mert olcsó húsnak híg a leve!

  • manitou8

    :))
    egy tény, megtalálta a számítását ezen az oldalon….

  • manitou8

    de belekeveredtél:
    1 év múlva tiszteletbeli professzor titulust kapta meg, miután oktatott, egyből kezdéskor. diplomával született, na meg egy IQ bizonyítvánnyal a hóna alatt

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.