Új kárpitanyagok, friss színek, aktualizált keréktárcsák, jobban megtömött felszereltségi csomagok, okos multimédia és több csillogás – az Alfa Romeo MiTo soros modellfrissítése voltaképpen nem érdemelne említést, csakhogy a gyár a motorkínálatba is belenyúlt, mégpedig radikálisan 

Az eddig csupa 1,4-esből álló benzines választék középső tagját, a105 lóerős erőforrást a 0,9 TwinAir motorcsalád új generációs tagja váltotta fel. 
Ez az újonc nagy hatásfokú turbófeltöltőjével, hengerfejbe integrált leömlőjével és a kipufogógáz visszavezetést szabályozó, szívó oldali változó szelepvezérléssel igazi technológiai csemege, nem csoda, hogy előkelő második helyen zárta az idei Év Motorja szavazás egy liter alatti kategóriáját (a Ford háromhengeres egyliterese mögött). 
A kéthengeres turbós fajlagos teljesítménye 120 LE/liter, CO2-kibocsátása 99 g/km, a gyártó szerint már most teljesíti a 2020-ra előirányzott emissziós normákat. 
A kis erőforrás a DNA kapcsoló alkalmazásával választhatóan paprikás vagy takarékos: D állásban 105 lóerejét 5500/percnél adja le, maximális nyomatéka 145 Nm, míg normál üzemmódban a csúcsteljesítményhez többet kell forgatni (5750/perc), a nyomatéki csúcs pedig csupán 120 Nm. 
Az új motorral a MiTo 11,4 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 184 km/óra. Ez nem valami sportos, de ha azt nézzük, hogy az általa kiváltott, 105 lovas 1,4-es 5,7 literes átlaga helyett 4,2 litert fogyaszt százon, talán azt is hajlandóak leszünk elfelejteni, hogy az előd 10,7 mp alatt volt százon, végsebessége pedig elérte a 187 km/órát.
Korábban 85 lóerős kivitelben társított kéthengeres motort a MiTóhoz az Alfa Romeo.
(Képeink a megújult MiTo olaszországi reklámfilmjéből származnak)