Kéthengeres motort kap az Alfa MiTo

Optikai változások, új multimédia, 9 decis turbómotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.18. 16.00

Éljen a méretcsökkentés: az Alfa Romeo MiTo is megkapja a konszern kéthengeres, 0,9 literes benzinmotorját – igaz, 105 lóerővel. Emellett gazdagodik és csinosodik is.

Új kárpitanyagok, friss színek, aktualizált keréktárcsák, jobban megtömött felszereltségi csomagok, okos multimédia és több csillogás – az Alfa Romeo MiTo soros modellfrissítése voltaképpen nem érdemelne említést, csakhogy a gyár a motorkínálatba is belenyúlt, mégpedig radikálisan 

Az eddig csupa 1,4-esből álló benzines választék középső tagját, a105 lóerős erőforrást a 0,9 TwinAir motorcsalád új generációs tagja váltotta fel. 
Ez az újonc nagy hatásfokú turbófeltöltőjével, hengerfejbe integrált leömlőjével és a kipufogógáz visszavezetést szabályozó, szívó oldali változó szelepvezérléssel igazi technológiai csemege, nem csoda, hogy előkelő második helyen zárta az idei Év Motorja szavazás egy liter alatti kategóriáját (a Ford háromhengeres egyliterese mögött). 
A kéthengeres turbós fajlagos teljesítménye 120 LE/liter, CO2-kibocsátása 99 g/km, a gyártó szerint már most teljesíti a 2020-ra előirányzott emissziós normákat. 
A kis erőforrás a DNA kapcsoló alkalmazásával választhatóan paprikás vagy takarékos: D állásban 105 lóerejét 5500/percnél adja le, maximális nyomatéka 145 Nm, míg normál üzemmódban a csúcsteljesítményhez többet kell forgatni (5750/perc), a nyomatéki csúcs pedig csupán 120 Nm. 
Az új motorral a MiTo 11,4 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 184 km/óra. Ez nem valami sportos, de ha azt nézzük, hogy az általa kiváltott, 105 lovas 1,4-es 5,7 literes átlaga helyett 4,2 litert fogyaszt százon, talán azt is hajlandóak leszünk elfelejteni, hogy az előd 10,7 mp alatt volt százon, végsebessége pedig elérte a 187 km/órát.
Korábban 85 lóerős kivitelben társított kéthengeres motort a MiTóhoz az Alfa Romeo.
(Képeink a megújult MiTo olaszországi reklámfilmjéből származnak)

Kommentek

  • Drake

    Nem akkora gáz ez a motor,mint az 1.4-es 70 lovas,amit van pifájuk beletenni a Mitoba.Vicc.

  • Liverpool87

    Hát ez a kis turbós két hengeres azért már vicc kategória szerintem!A másik meg az hogy az ennyire kis turbósok rövid élettartalmúak nagyon sok hibábal és sok költséggel jár szóval azért el lehet gondolkodni hogy 1.4 alá ne igen menjen senki!

  • Vérmacy

    Városi szaladgálásra, napi 2*20km-es bejárásra 1 sőt, akár 2 embernek is megfelelő lehet! A gond, hogy drágább, mint az 1,4-es, így nem biztos, hogy sikeres lesz, pedig innovatív! Ez lesz a jövő! Mármint nem pont a kis Fiat benzines, hanem a kis lökettérfogat (meg a villanyautó). Megfelelő motor, designos kinézet! Ma egy fiatalnak (bár inkább ez a plázacicás árkategória) nem kell több! Ültem ilyenben és megfelelően kiszolgál a mindennapokban! Hamar tönkremegy? Az mit jelent? Megáll autópályán, mint az 1,4-es Golfok?

  • Ambrus Gergely

    ne haragudjatok már meg de ez nagyon ciki!
    inkább vegyetek akkor egy polski fiatot, 21. században 2 hengeres motor…
    hegynek felfele visszagurul.

  • Kempelen10.

    Gergely, maga vagy buta, vagy nagyképű hólyag.

  • manitou8

    liverpool miért pont 1.4 alá ne menjen senki?
    ez hogy jött ki?
    hogy vw 1.4 es tsi-je megbízható?? :))

  • PAlex

    Nem volt már ez a motor ebben a verdában, csak még a kisebb teljesítményű? Vagy az a Giulietta volt?

    Amúgy meg ez a motor nem valami jól sikerült darab sajnos. A Ford féle 1.0T sokkal, de sokkal jobb, erősebb, és még takarékosabb is.

  • Géza a Cápa

    Mert Liverpool nagyon okos!
    Mert Liverpool egy mérnök!
    Érettségije azért nincs mert egyből a műszakin kezdett, ahol 1 év után diplomát kapott!
    Ezért van neki G Astrája 1.4 motorral, mert az a legjobb, a világon, a mérnöki csoda csúcsa 1997 óta! A Suzuki meg egy fos, mert olcsó húsnak híg a leve!

  • manitou8

    :))
    egy tény, megtalálta a számítását ezen az oldalon….

  • manitou8

    de belekeveredtél:
    1 év múlva tiszteletbeli professzor titulust kapta meg, miután oktatott, egyből kezdéskor. diplomával született, na meg egy IQ bizonyítvánnyal a hóna alatt

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.