Kéthengeres motort kap az Alfa MiTo

Optikai változások, új multimédia, 9 decis turbómotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.18. 16.00

Éljen a méretcsökkentés: az Alfa Romeo MiTo is megkapja a konszern kéthengeres, 0,9 literes benzinmotorját – igaz, 105 lóerővel. Emellett gazdagodik és csinosodik is.

Új kárpitanyagok, friss színek, aktualizált keréktárcsák, jobban megtömött felszereltségi csomagok, okos multimédia és több csillogás – az Alfa Romeo MiTo soros modellfrissítése voltaképpen nem érdemelne említést, csakhogy a gyár a motorkínálatba is belenyúlt, mégpedig radikálisan 

Az eddig csupa 1,4-esből álló benzines választék középső tagját, a105 lóerős erőforrást a 0,9 TwinAir motorcsalád új generációs tagja váltotta fel. 
Ez az újonc nagy hatásfokú turbófeltöltőjével, hengerfejbe integrált leömlőjével és a kipufogógáz visszavezetést szabályozó, szívó oldali változó szelepvezérléssel igazi technológiai csemege, nem csoda, hogy előkelő második helyen zárta az idei Év Motorja szavazás egy liter alatti kategóriáját (a Ford háromhengeres egyliterese mögött). 
A kéthengeres turbós fajlagos teljesítménye 120 LE/liter, CO2-kibocsátása 99 g/km, a gyártó szerint már most teljesíti a 2020-ra előirányzott emissziós normákat. 
A kis erőforrás a DNA kapcsoló alkalmazásával választhatóan paprikás vagy takarékos: D állásban 105 lóerejét 5500/percnél adja le, maximális nyomatéka 145 Nm, míg normál üzemmódban a csúcsteljesítményhez többet kell forgatni (5750/perc), a nyomatéki csúcs pedig csupán 120 Nm. 
Az új motorral a MiTo 11,4 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 184 km/óra. Ez nem valami sportos, de ha azt nézzük, hogy az általa kiváltott, 105 lovas 1,4-es 5,7 literes átlaga helyett 4,2 litert fogyaszt százon, talán azt is hajlandóak leszünk elfelejteni, hogy az előd 10,7 mp alatt volt százon, végsebessége pedig elérte a 187 km/órát.
Korábban 85 lóerős kivitelben társított kéthengeres motort a MiTóhoz az Alfa Romeo.
(Képeink a megújult MiTo olaszországi reklámfilmjéből származnak)

Kommentek

  • Drake

    Nem akkora gáz ez a motor,mint az 1.4-es 70 lovas,amit van pifájuk beletenni a Mitoba.Vicc.

  • Liverpool87

    Hát ez a kis turbós két hengeres azért már vicc kategória szerintem!A másik meg az hogy az ennyire kis turbósok rövid élettartalmúak nagyon sok hibábal és sok költséggel jár szóval azért el lehet gondolkodni hogy 1.4 alá ne igen menjen senki!

  • Vérmacy

    Városi szaladgálásra, napi 2*20km-es bejárásra 1 sőt, akár 2 embernek is megfelelő lehet! A gond, hogy drágább, mint az 1,4-es, így nem biztos, hogy sikeres lesz, pedig innovatív! Ez lesz a jövő! Mármint nem pont a kis Fiat benzines, hanem a kis lökettérfogat (meg a villanyautó). Megfelelő motor, designos kinézet! Ma egy fiatalnak (bár inkább ez a plázacicás árkategória) nem kell több! Ültem ilyenben és megfelelően kiszolgál a mindennapokban! Hamar tönkremegy? Az mit jelent? Megáll autópályán, mint az 1,4-es Golfok?

  • Ambrus Gergely

    ne haragudjatok már meg de ez nagyon ciki!
    inkább vegyetek akkor egy polski fiatot, 21. században 2 hengeres motor…
    hegynek felfele visszagurul.

  • Kempelen10.

    Gergely, maga vagy buta, vagy nagyképű hólyag.

  • manitou8

    liverpool miért pont 1.4 alá ne menjen senki?
    ez hogy jött ki?
    hogy vw 1.4 es tsi-je megbízható?? :))

  • PAlex

    Nem volt már ez a motor ebben a verdában, csak még a kisebb teljesítményű? Vagy az a Giulietta volt?

    Amúgy meg ez a motor nem valami jól sikerült darab sajnos. A Ford féle 1.0T sokkal, de sokkal jobb, erősebb, és még takarékosabb is.

  • Géza a Cápa

    Mert Liverpool nagyon okos!
    Mert Liverpool egy mérnök!
    Érettségije azért nincs mert egyből a műszakin kezdett, ahol 1 év után diplomát kapott!
    Ezért van neki G Astrája 1.4 motorral, mert az a legjobb, a világon, a mérnöki csoda csúcsa 1997 óta! A Suzuki meg egy fos, mert olcsó húsnak híg a leve!

  • manitou8

    :))
    egy tény, megtalálta a számítását ezen az oldalon….

  • manitou8

    de belekeveredtél:
    1 év múlva tiszteletbeli professzor titulust kapta meg, miután oktatott, egyből kezdéskor. diplomával született, na meg egy IQ bizonyítvánnyal a hóna alatt

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.