Megjött a BMW 4 Coupé

Egyedi formajegyek, széles körű felszereltség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.16. 08.00

Az elődhöz képest megnövelt méretekkel, a márka legalacsonyabb tömegközéppontjával, kezdetben három motorral mutatkozik be a BMW rég várt középkategóriás kupéja, a 3-ast váltó 4-es

Páros, de páratlan a BMW új középkategóriás kétajtósa, amely a korábbi 3-as kupé helyébe lépve nem csak elnevezésében, hanem felfogásában is eltávolodik a szedán és kombi kivitelektől. 

Az autó dizájnját az előtanulmány révén már régről ismerjük; noha a koncepció legmerészebb formai jegyei eltűntek, megmaradt az első kerékív légkivezető nyílása, az agresszív első lökhárító, és a középvonal felé elmozdított dupla kipufogók, amelyek a valósnál is erőteljesebbnek mutatják az autó szélességének növelését. Az első kerékjáratok mögötti “Air Breather” nem csupán dísz, hanem a sárvédők környezetében  csökkenti a légellenállást.
Meglepetésekkel a vezetői környezet sem szolgál, a 3-asban megismert elemek köszönnek vissza. A hátsó üléspad három részben osztva előredönthető, az iDrive kezelőszerve érintésérzékeny, a hatfokozatú kézi váltó helyett kérhető, nyolcfokozatú automata előválasztó karja a nagyobb modelleknél megszokott elektronikus egység.

Kezdetben három erőforrással kínálja újdonságát a BMW. 

A csúcsverzió a soros hathengeres motorral szerelt 435i Coupé, 306 lóerővel és 400 Nm-es nyomatékkal. Négyhengeres a 428i Coupé kétliteres, 245 lóerős, 350 Nm-es motorja; mindkét benzinmotor kérhető xDrive összkerékhajtással.

A harmadik motor a 420d 184 lóerős, 380 Nm-es, kétliteres dízelmotorral. Egyedül ez utóbbi végsebessége nem éri el a 250 km/órát (240 km/h), a gyorsulási adatok 5,4 és 7,5 mp között alakulnak, az átlagfogyasztás 4,7 – 7,9 l/100km.

Ami a vezetőtámogató funkciókat illeti, színes head-up display, gyalogosgázolás kockázatára figyelmeztető rendszer, vakításgátlóval szerelt LED fényszórók, éberség-felügyelet, araszolásra képes adaptív tempomat, illetve a kényelmi funkciók közé is sorolható, diktafon funkció szerepel a listán.

Az ügyfelek az alapkivitel mellett háromféle felszereltségi kombináció és egy M sportcsomag közül válogathatnak, a Sport Line, a Modern Line és a Luxury Line összeállításokkal az egyéni ízlésre szabható az autó külső és belső megjelenése.

Elődjéhez képest az új BMW 4-es Coupé felépítését hosszabb tengelytáv, szélesebb nyomtávok és mélyebbre süllyesztett karosszéria jellemzi. Bár a név 3-asról 4-esre váltott, a koncepció lényegében ugyanaz mint elődjénél, elegáns kupé rövid túlnyúlásokkal, hosszú motorháztetővel és hátratolt utastérrel.

Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4638/1825/1377
Tengelytáv (mm) 2810
Csomagtér (liter) 445
Üzemanyagtank kapacitás (liter) gázolaj: 57 / benzin: 60
Közegellenállási együttható (Cw) 0,28 – 0,30

Kommentek

  • nevezessverő

    Gyönyörű! A hátsó lámpán még rajzolgattam volna, de így is parádésan harmonikus a forma.

  • Specialized78

    Mindig is BMW párti voltam és ez az autó is gyönyörű.Viszont az Audi A5 számomra szebb.Ez az egyetlen Audi,ami igazán tetszik nekem.

  • MetroGoldwinMayer

    A maga iejében az E46 kupé volt a legszebb kupé a piacon, aztán a következő már nem lett olyan jó. Onnantól nálam az A5 kupé volt a nyerő és ez máig így van.

    Nem lett ez se csúnya de nem áll össze. Ez sajna a limóra is igaz, nem 100%-os a design, túl barokkos. A kevesebb több lett volna.

  • zoldfulu2000

    Szép darab. Kellett egy egy upgrade, az előző kupé kicsit szürke volt megjelenésben. Nagyon komoly a a felhozatal, C kupé, A5 3as egyaránt nagyon vonzó, a kufutó G kupé is jó ott van a szeren.

  • bikes

    Sajnos sehol nincs a koncepthez képest. Ez egy erősen lebutított változat. A belső ugyanaz, mint a szedánnál. Az ülések ugyanolyan bénák és kényelmetlenek. Ezt megint csak a mechanika fogja eladni.

  • Kempelen10.

    Hehe, van, aki képről levágja, hogy mi a kényelmes. Csajozni is monitor előtt szoktál mi? A tenyered meg szőrös tőle.

  • bikes

    Mivel az enyémben ugyanilyen ülés van, ezért tudom, hogy kényelmetlen. Ugyanezt teszi a BMW az egyesbe, a hármasba, az X1-be és az X3-ba. Az ötöstől lehet jó üléseket kapni a szép nagy összegért cserébe. Így próbálja a BMW a felsőbb kategóriás autói felé terelni a vásárlókat. Kár, hogy pár konkurensnél azért jobban foglalkoznak a témával…

  • Guevara

    Hát, most nemtom hogy a jó ízlés vagy a csóróság mondatja velem hogy ronda…

  • BeZol

    Nekem E93-asom van, az is olyan semmilyen lenne, ha nem lenne hozzá M-paket. Német honlapon megnéztem, milyen M-pakettel ez az új 4es, úgy már sokkal emészthetőbb, de a fő problémám nekem az, hogy túlságosan hasonlít a sima 3as BMW-re ez az új 4es. Elölről és hátulról így képek alapján tök egyformák, az E92-93 sokkalta látványosabban eltért. Kövezzetek meg, de sztem csak oldalról fogjátok észrevenni, hogy ez mégsem 3as BMW, és szerintem itt rontotta el a BMW. Erősen várt kategória volt ez az autó a koncepció autó után, de így nem lesz váltás 4-es cabrio-ra. Beállt a BMW az AUDI követésébe, hogy messziről még a hozzáértő sem tudja megkülönböztetni, hogy most milyen autó is jön az úton…

  • Gianniz

    Persze, hogy hasonlít, mert ez a 3-as kupé, csak átnevezték. Ennyi.

  • Kempelen10.

    Tényleg csodálatra méltó, ahogy fotelneppereink képről vágják, hogy milyen az autó élőben.

  • Guillotine

    Kempelen!

    Te miért nem a témákhoz szólsz hozzá??
    Miért mindig másokba kötsz bele??
    Értelmeset is tudsz írni??

  • m gmbh

    ez kib.szott szép!
    kiálok kempelen mellett mert itt ne írogasson valaki a bmw-ról aki nem imádja. akkor ne olvassa el a cikket.
    idén kapok egy e39-est akkor majd irigykedhettek.

  • BeZol

    Persze, szép-szép mint minden BMW, nekem viszont a koncepció autóhoz képest csalódás. A középre benyúló lámpa-fény, a krómozott első részek, a kicsit végre másabb stílusú hátsó lámpa mind-mind sokkalta megkülönböztethetőbbé, egyedibbé tette volna, én csak ezt sajnálom :( Kifejezetten a lámpákat, de talán utólag lehet majd módosíttatni :P

  • Guillotine

    m gmbh!

    Idióta!
    Csak az írhat ide akinek poztív vélménye van a kocsiról??!!!
    Bárki megírhatja bármilyen véleményét de a TÉMÁRÓL!
    Nem egymásról!

  • ,L Rómeó

    tejjesen igaza van m gmbh-nak idióta csigaevő!
    sogszor megirrtuk(köcsögnepper,holiday,liverpool, kempelen,kovacspista,korika stb stb stb) már vw cikknél hogy csak az irrjon aki jot ir mer imággya a márkát!
    hát ide is igaz!

    (szart csak jappánra írhatunk mink, mer az jogos!)

  • ,L Rómeó

    és ha kérdezőjeles lene ez neked:
    eben támogat szörényi irro is, mindig!
    tehát igy hejes! tűnnyél tc-re ha nem teccik a stílus.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.