Ezer sérült havonta az utakon

Folytatódott a balesetek számának csökkenése

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.16. 13.00

Az első öt hónapban a személysérüléses közúti balesetek, az azokban meghaltak, és az ittasan okozott balesetek száma is csökkent a tavaly januártól májusig tartó időszakhoz képest.

Az előzetes – azaz a balesetet követő 24 órás helyzetnek megfelelő – adatok alapján 2013. január 1. és május 31. között összesen 5183 személysérüléses közúti baleset történt, 3,43 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában (akkor 5367 balesetet regisztráltak).

Kedvező tendencia mutatható ki a halálos, súlyos és a könnyű sérüléses balesetek vonatkozásában egyaránt, ahol a csökkenés mértéke – a felsorolás sorrendjének megfelelően – 8,91 százalék, 0,87 százalék, illetve 4,18 százalék. Az év első öt hónapjában közúti balesetben kereken 200-an vesztették életüket, ez 25 fővel kevesebb, mint tavaly (225 fő). A közúti tragédiák számában mérhető 11,11 százalékos csökkenés azt jelzi, hogy folytatódott a 2008. óta tapasztalható kedvező tendencia.

Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek számában ugyancsak említésre méltó változások történtek. A tavalyi 593-mal szemben idén május végéig 92-vel kevesebb, azaz 501 ittas baleset történt, amely jelentős mértékű, 15,51 százalékos csökkenésnek felel meg. Az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya alatta marad a sokáig elérhetetlennek tartott 10 százaléknak. A 9,67 százalékos arány ugyanakkor még mindig magas, hiszen átlagosan számítva csaknem minden tizedik személysérüléses közúti balesetet ittas vezető okoz.

A közúti balesetek legfőbb okaiban említésre méltó változás nem történt. A személyi sérüléssel járó balesetek 31 százalékának a hátterében a gyorshajtás áll (1580 baleset), s a tavalyi 28 százalékos részaránnyal (1458 balesettel) szemben ez a sebességtúllépések további terjedését jelzi. Idén január és május között az elsőbbségi jog megsértése miatt 1260 baleset (részaránya 24 százalék), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 739 baleset (részaránya 14 százalék) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 60 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, bár megjegyzendő, hogy a közúti forgalmon belüli aránya ennek a közlekedői csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 11 százalékának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 2 százalékának az okozásáért felelősek. A motorkerékpárosok és a segédmotoros kerékpárosok az összes baleset 4-4 százalékát okozták.

Továbbra is magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében, az összes baleset 11 százalékát okozták, azaz összesen 580 balesetet. A tavalyi 612 balesettel szemben ez ugyan csekély mértékű csökkenésnek felel meg, ugyanakkor tény, hogy május végéig a kerékpárosok több balesetet okoztak, mint az autóbusz-vezetők, valamint a motorkerékpárosok és a segédmotoros kerékpárosok összesen.

(Forrás: baleset-megelozes.eu)

Kommentek

  • Breex

    Ezzel csak az a baj, hogyha a megengedett sebességnél gyorsabban hajtva történik a baleset akkor az ok a gyorshajtás és az ügy le is van zárva… Onnantól kezdve semmilyen más tényezővel nem foglalkoznak.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.