Ezer sérült havonta az utakon

Folytatódott a balesetek számának csökkenése

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.16. 13.00

Az első öt hónapban a személysérüléses közúti balesetek, az azokban meghaltak, és az ittasan okozott balesetek száma is csökkent a tavaly januártól májusig tartó időszakhoz képest.

Az előzetes – azaz a balesetet követő 24 órás helyzetnek megfelelő – adatok alapján 2013. január 1. és május 31. között összesen 5183 személysérüléses közúti baleset történt, 3,43 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában (akkor 5367 balesetet regisztráltak).

Kedvező tendencia mutatható ki a halálos, súlyos és a könnyű sérüléses balesetek vonatkozásában egyaránt, ahol a csökkenés mértéke – a felsorolás sorrendjének megfelelően – 8,91 százalék, 0,87 százalék, illetve 4,18 százalék. Az év első öt hónapjában közúti balesetben kereken 200-an vesztették életüket, ez 25 fővel kevesebb, mint tavaly (225 fő). A közúti tragédiák számában mérhető 11,11 százalékos csökkenés azt jelzi, hogy folytatódott a 2008. óta tapasztalható kedvező tendencia.

Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek számában ugyancsak említésre méltó változások történtek. A tavalyi 593-mal szemben idén május végéig 92-vel kevesebb, azaz 501 ittas baleset történt, amely jelentős mértékű, 15,51 százalékos csökkenésnek felel meg. Az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya alatta marad a sokáig elérhetetlennek tartott 10 százaléknak. A 9,67 százalékos arány ugyanakkor még mindig magas, hiszen átlagosan számítva csaknem minden tizedik személysérüléses közúti balesetet ittas vezető okoz.

A közúti balesetek legfőbb okaiban említésre méltó változás nem történt. A személyi sérüléssel járó balesetek 31 százalékának a hátterében a gyorshajtás áll (1580 baleset), s a tavalyi 28 százalékos részaránnyal (1458 balesettel) szemben ez a sebességtúllépések további terjedését jelzi. Idén január és május között az elsőbbségi jog megsértése miatt 1260 baleset (részaránya 24 százalék), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 739 baleset (részaránya 14 százalék) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 60 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, bár megjegyzendő, hogy a közúti forgalmon belüli aránya ennek a közlekedői csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 11 százalékának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 2 százalékának az okozásáért felelősek. A motorkerékpárosok és a segédmotoros kerékpárosok az összes baleset 4-4 százalékát okozták.

Továbbra is magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében, az összes baleset 11 százalékát okozták, azaz összesen 580 balesetet. A tavalyi 612 balesettel szemben ez ugyan csekély mértékű csökkenésnek felel meg, ugyanakkor tény, hogy május végéig a kerékpárosok több balesetet okoztak, mint az autóbusz-vezetők, valamint a motorkerékpárosok és a segédmotoros kerékpárosok összesen.

(Forrás: baleset-megelozes.eu)

Kommentek

  • Breex

    Ezzel csak az a baj, hogyha a megengedett sebességnél gyorsabban hajtva történik a baleset akkor az ok a gyorshajtás és az ügy le is van zárva… Onnantól kezdve semmilyen más tényezővel nem foglalkoznak.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.