Jöhetnek a mentőknek telefonáló autók

Az EU automatikusan segítséget kérő autókat szeretne

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.14. 08.00

Az Európai Bizottság azt szeretné, ha 2015 októberétől minden új autó képes lenne baleset esetén tárcsázni a 112-es segélyhívószámot.

Az autó a javaslat értelmében közölhetné a mentőegységekkel, hogy hol található, akkor is, ha a sofőr eszméletlen, vagy más okból nem képes telefonon segítséget kérni. A tervezet egyelőre a személyautókra és kisteherautókra vonatkozik, ha pedig elfogadják, akkor a forgalomba helyezett új autókat el kell látni az ehhez szükséges technikai eszközökkel, a segélyhívásokat kezelő központokat pedig fel kell készíteni a járművek által leadott vészjelzések fogadására és kezelésére. Úgy, hogy a rendszer az egész Európai Unióban működőképes legyen, és akkor is működjön, ha például egy litván autó Portugáliában szenved balesetet, és riasztja a mentőket, vagy ha ugyanez egy görög gépkocsival esik meg Lappföldön.

A bizottság becslése szerint a mentőket, tűzoltókat vagy rendőröket automatikusan riasztó autók 2500 ember életét menthetnék meg évente. A bizottság becslése szerint ha az autó a balesetet követően azonnal riasztja a mentőegységeket, azzal városban negyven, városon kívül pedig ötven százalékkal csökkenhet a mentők reagálási ideje, vagyis ennyivel gyorsabban érkezhet a segítség. Mindehhez a bizottság azt is hozzáteszi, hogy az autóba épített segélykérő és helymeghatározó rendszer egyéb esetekben is hasznosnak bizonyulhat, mert azzal például akkor is be lehetne mérni, hogy hol van az autó, ha ellopják.

Az egész rendszer úgy működne, mint ahogy ütközéskor kinyílik a légzsák. Az automatikus segélyhívó a baleset időpontja és pontos helye mellett azt is közölné, hogy az autó milyen irányba haladt éppen, amikor a szerencsétlenség történt. A rendszer pedig nem csak automatikusan működne, hanem gombnyomással is be lehetne kapcsolni. A PSA-konszern egyes autóiban már most is van SOS gomb.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.