Jöhetnek a mentőknek telefonáló autók

Az EU automatikusan segítséget kérő autókat szeretne

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.14. 08.00

Az Európai Bizottság azt szeretné, ha 2015 októberétől minden új autó képes lenne baleset esetén tárcsázni a 112-es segélyhívószámot.

Az autó a javaslat értelmében közölhetné a mentőegységekkel, hogy hol található, akkor is, ha a sofőr eszméletlen, vagy más okból nem képes telefonon segítséget kérni. A tervezet egyelőre a személyautókra és kisteherautókra vonatkozik, ha pedig elfogadják, akkor a forgalomba helyezett új autókat el kell látni az ehhez szükséges technikai eszközökkel, a segélyhívásokat kezelő központokat pedig fel kell készíteni a járművek által leadott vészjelzések fogadására és kezelésére. Úgy, hogy a rendszer az egész Európai Unióban működőképes legyen, és akkor is működjön, ha például egy litván autó Portugáliában szenved balesetet, és riasztja a mentőket, vagy ha ugyanez egy görög gépkocsival esik meg Lappföldön.

A bizottság becslése szerint a mentőket, tűzoltókat vagy rendőröket automatikusan riasztó autók 2500 ember életét menthetnék meg évente. A bizottság becslése szerint ha az autó a balesetet követően azonnal riasztja a mentőegységeket, azzal városban negyven, városon kívül pedig ötven százalékkal csökkenhet a mentők reagálási ideje, vagyis ennyivel gyorsabban érkezhet a segítség. Mindehhez a bizottság azt is hozzáteszi, hogy az autóba épített segélykérő és helymeghatározó rendszer egyéb esetekben is hasznosnak bizonyulhat, mert azzal például akkor is be lehetne mérni, hogy hol van az autó, ha ellopják.

Az egész rendszer úgy működne, mint ahogy ütközéskor kinyílik a légzsák. Az automatikus segélyhívó a baleset időpontja és pontos helye mellett azt is közölné, hogy az autó milyen irányba haladt éppen, amikor a szerencsétlenség történt. A rendszer pedig nem csak automatikusan működne, hanem gombnyomással is be lehetne kapcsolni. A PSA-konszern egyes autóiban már most is van SOS gomb.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.