750 lóerős retro-sportkocsi

Diatto Ottovú Zagato

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.13. 09.00

A legújabb hírek szerint hat év ígérgetés után mégis gyártani fogják az eltűnt Diatto márka egykori versenyautójának replikáját. A Zagato által tervezett autó akár V12-es motort is kaphat.

Hat évvel ezelőtt reménykedve írtunk az egykori Diatto márka dicső visszatéréséről, az Ottovú Zagato tanulmány küszöbön álló sorozatgyártásáról. 

Azóta eltelt mintegy kétezer nap, és semmi… Már beletörődtünk, hogy annyi más ígéretes koncepcióhoz hasonlóan a Diatto Ottovú Zagato is eltűnt a realitások süllyesztőjében, erre tessék, most ismét felröppent a hír, hogy gyártásba kerülhet az autó. 
Hogy ezek a hírek mennyire szavahihetőek, nem tudjuk, de ha csak egy kis esély is van rá, hogy valóban megvalósul a Diatto visszatérését jelentő autó, érdemes foglalkozni vele. 
A tanulmányautó orrába anno a Ford 4,6 literes, nyolchengeres (ottovú olaszul annyit tesz, V8) motorját kanalazták be. Az 580 lóerős motor mellett az eredeti tervekben szerepelt egy 650 lovas verzió, valamint egy 750 lóerős óriás is – utóbbihoz viszont nem stimmelne a név, lévén V12-es. 
A 300 km/órára és 3,9 másodperces gyorsulásra kalkulált Ottovúból eredetileg 99 darabot építettek volna, kérdés, hogy ezek a tervek változtak-e. 
A Diatto manufaktúrát 1835-ben alapították Olaszországban, hintókat építettek gazdag megrendelők számára. A huszadik század első éveiben kezdtek autógyártással foglalkozni, két évtizeden belül négy kerékfékkel és négyfokozatú sebességváltóval szerelt, modernnek számító autókat készítettek – köztük az Ottovút -, de 1929-ben bezárt az üzem. 
A Diatto márka többek között a Bugatti versenyautóihoz is szállított vázakat. Műhelyükben nőtt ki a gyakornoki sorból egy bizonyos Alfieri Maserati is, aki 1926-ban elköszönt mentoraitól, hogy testvéreivel megalapítsa saját márkáját.

Diatto Grand Prix 8 cilindri compressore: kétliteres, sornyolcas 150 lóerővel, 1924-ből

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.