750 lóerős retro-sportkocsi

Diatto Ottovú Zagato

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.13. 09.00

A legújabb hírek szerint hat év ígérgetés után mégis gyártani fogják az eltűnt Diatto márka egykori versenyautójának replikáját. A Zagato által tervezett autó akár V12-es motort is kaphat.

Hat évvel ezelőtt reménykedve írtunk az egykori Diatto márka dicső visszatéréséről, az Ottovú Zagato tanulmány küszöbön álló sorozatgyártásáról. 

Azóta eltelt mintegy kétezer nap, és semmi… Már beletörődtünk, hogy annyi más ígéretes koncepcióhoz hasonlóan a Diatto Ottovú Zagato is eltűnt a realitások süllyesztőjében, erre tessék, most ismét felröppent a hír, hogy gyártásba kerülhet az autó. 
Hogy ezek a hírek mennyire szavahihetőek, nem tudjuk, de ha csak egy kis esély is van rá, hogy valóban megvalósul a Diatto visszatérését jelentő autó, érdemes foglalkozni vele. 
A tanulmányautó orrába anno a Ford 4,6 literes, nyolchengeres (ottovú olaszul annyit tesz, V8) motorját kanalazták be. Az 580 lóerős motor mellett az eredeti tervekben szerepelt egy 650 lovas verzió, valamint egy 750 lóerős óriás is – utóbbihoz viszont nem stimmelne a név, lévén V12-es. 
A 300 km/órára és 3,9 másodperces gyorsulásra kalkulált Ottovúból eredetileg 99 darabot építettek volna, kérdés, hogy ezek a tervek változtak-e. 
A Diatto manufaktúrát 1835-ben alapították Olaszországban, hintókat építettek gazdag megrendelők számára. A huszadik század első éveiben kezdtek autógyártással foglalkozni, két évtizeden belül négy kerékfékkel és négyfokozatú sebességváltóval szerelt, modernnek számító autókat készítettek – köztük az Ottovút -, de 1929-ben bezárt az üzem. 
A Diatto márka többek között a Bugatti versenyautóihoz is szállított vázakat. Műhelyükben nőtt ki a gyakornoki sorból egy bizonyos Alfieri Maserati is, aki 1926-ban elköszönt mentoraitól, hogy testvéreivel megalapítsa saját márkáját.

Diatto Grand Prix 8 cilindri compressore: kétliteres, sornyolcas 150 lóerővel, 1924-ből

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.