Konnektoros hibrid a SEAT-tól

Négyéves fejlesztés eredménye a Leon Verde prototípus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 14.00

Ötven kilométer elektromos üzemben, mindössze 1,6 literes átlagfogyasztás, kétirányú töltés – mindezt tudja a SEAT Leon Verde kísérleti jármű

Cenit Verde, azaz Zöld Zenit néven fut immár negyedik éve az a spanyol ipari szereplőket mozgósító projekt, amelynek egyik eredményét most mutatta be a SEAT. 


A Leon Verde egy 102 lóerős villanymotorral toldotta meg a 122 lovas 1.4 TSI képességeit. A rendszerteljesítmény 170 lóerő, a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság 50 km. Ezt további bő 750-nel egészíti ki a negyvenliteres üzemanyag-tartály. Az európai szabvány szerinti átlagfogyasztás alig haladja meg a másfél litert százon, a CO2-kibocsátás 36 g/km 
A SEAT és partnerei azonban nem elégedtek meg a jó hatásfokú hajtáslánc kifejlesztésével: a Leon Verde töltőrendszere valójában izgalmasabb és előremutatóbb koncepció, mint a generikus hajtáslánc. 
A beépített rendszer ugyanis képes a hálózat általános, pillanatnyi terhelését figyelembe véve a kis forgalmú időszakokra időzíteni a töltést – a vezető türelmét pedig alacsonyabb áramdíjjal köszöni meg. Természetesen arra is mód van, hogy sakkozás helyett azonnal, gyorsan feltöltessük az akkumulátort: ilyenkor nem jár a bónusz, viszont nem is kell egész nap a töltőn hagyni az autót. 
A Leon Verde másik érdekes és hasznos funkciója az energiaáram megfordításának lehetősége: egy 20 kilowattos fedélzeti töltő segítségével azt autó szükség esetén képes visszatáplálni az áramot a hálózatba. 
Modern villanyautó nem lehet meg vezeték nélküli távkezelő-felülettel, és ezt a Leon Verde is tudja: az energiaegyenleget mobiltelefonon kérdezheti le a vezető, és ugyanitt állíthatja be a töltési módozatot (gyors vagy optimális) is. 
A projekt másik fontos fejlesztése a korábbi utak során nyert statisztikák alapján működő vezetésiciklus-előrejelző, amely a vezetési stílus alapján optimalizálja az energiafelhasználást, a hibrid rendszer vezérlését. 
Mondanunk sem kell, hogy a SEAT nem tervezi a zöld Leon sorozatgyártását…

Kommentek

  • KoboldInside

    Az utolsó mondatig minden hibátlan!

  • ,L Rómeó

    ez ám az (protontípus) autó nem a prius meg a 0l-t fogyasztó nissan leaf!!

  • menőmanó

    KoboldInside
    Ahhoz még nagyon sokat kéne tanulniuk. :)

  • PluginHibrid

    Ilyet bármelyik autógyár képes összedobni.

    Csak az okosabbak tudják, hogy pénzkidobás….

    Majd 10-20 év múlva…

    Legalább ne jelentenék ki rögtön, hogy: Nesze Semmi fogd meg jól ÚgySe, Azért Se gyártjuk majd nektek..bi bi biiiiiiiiii

    Ennek mi értelme…???

  • ,L Rómeó

    ha kérsezed ténleg akor válaszolok mer utylátom nem értessz hozzá!
    azaz értelme hoty imidzst növell!
    meg mutattya hoty vw (ha akarná) össze vissza verné a jappánokat hibridben! (de nem akarja üzleti érrdekek mijat)

  • Keeep

    L Rómeó – 2013.06.12 15:10
    ez ám az (protontípus) autó nem a prius meg a 0l-t fogyasztó nissan leaf!!
    Ezt miért nem irtad az R8 -e-tron cikknél ? :D

  • ,L Rómeó

    direkten irrtam hogy az R8 e-tron is össze vissza verekszi a priust!!

  • ,L Rómeó

    csak azér nem aggyák ki mer érdekük nem megalázzni ezeket a szerencséttlen szusihuszárokat!

  • Keeep

    Akkor nem azért mert az EU-ban nem kell a hibrid ?

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.