Konnektoros hibrid a SEAT-tól

Négyéves fejlesztés eredménye a Leon Verde prototípus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 14.00

Ötven kilométer elektromos üzemben, mindössze 1,6 literes átlagfogyasztás, kétirányú töltés – mindezt tudja a SEAT Leon Verde kísérleti jármű

Cenit Verde, azaz Zöld Zenit néven fut immár negyedik éve az a spanyol ipari szereplőket mozgósító projekt, amelynek egyik eredményét most mutatta be a SEAT. 


A Leon Verde egy 102 lóerős villanymotorral toldotta meg a 122 lovas 1.4 TSI képességeit. A rendszerteljesítmény 170 lóerő, a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság 50 km. Ezt további bő 750-nel egészíti ki a negyvenliteres üzemanyag-tartály. Az európai szabvány szerinti átlagfogyasztás alig haladja meg a másfél litert százon, a CO2-kibocsátás 36 g/km 
A SEAT és partnerei azonban nem elégedtek meg a jó hatásfokú hajtáslánc kifejlesztésével: a Leon Verde töltőrendszere valójában izgalmasabb és előremutatóbb koncepció, mint a generikus hajtáslánc. 
A beépített rendszer ugyanis képes a hálózat általános, pillanatnyi terhelését figyelembe véve a kis forgalmú időszakokra időzíteni a töltést – a vezető türelmét pedig alacsonyabb áramdíjjal köszöni meg. Természetesen arra is mód van, hogy sakkozás helyett azonnal, gyorsan feltöltessük az akkumulátort: ilyenkor nem jár a bónusz, viszont nem is kell egész nap a töltőn hagyni az autót. 
A Leon Verde másik érdekes és hasznos funkciója az energiaáram megfordításának lehetősége: egy 20 kilowattos fedélzeti töltő segítségével azt autó szükség esetén képes visszatáplálni az áramot a hálózatba. 
Modern villanyautó nem lehet meg vezeték nélküli távkezelő-felülettel, és ezt a Leon Verde is tudja: az energiaegyenleget mobiltelefonon kérdezheti le a vezető, és ugyanitt állíthatja be a töltési módozatot (gyors vagy optimális) is. 
A projekt másik fontos fejlesztése a korábbi utak során nyert statisztikák alapján működő vezetésiciklus-előrejelző, amely a vezetési stílus alapján optimalizálja az energiafelhasználást, a hibrid rendszer vezérlését. 
Mondanunk sem kell, hogy a SEAT nem tervezi a zöld Leon sorozatgyártását…

Kommentek

  • KoboldInside

    Az utolsó mondatig minden hibátlan!

  • ,L Rómeó

    ez ám az (protontípus) autó nem a prius meg a 0l-t fogyasztó nissan leaf!!

  • menőmanó

    KoboldInside
    Ahhoz még nagyon sokat kéne tanulniuk. :)

  • PluginHibrid

    Ilyet bármelyik autógyár képes összedobni.

    Csak az okosabbak tudják, hogy pénzkidobás….

    Majd 10-20 év múlva…

    Legalább ne jelentenék ki rögtön, hogy: Nesze Semmi fogd meg jól ÚgySe, Azért Se gyártjuk majd nektek..bi bi biiiiiiiiii

    Ennek mi értelme…???

  • ,L Rómeó

    ha kérsezed ténleg akor válaszolok mer utylátom nem értessz hozzá!
    azaz értelme hoty imidzst növell!
    meg mutattya hoty vw (ha akarná) össze vissza verné a jappánokat hibridben! (de nem akarja üzleti érrdekek mijat)

  • Keeep

    L Rómeó – 2013.06.12 15:10
    ez ám az (protontípus) autó nem a prius meg a 0l-t fogyasztó nissan leaf!!
    Ezt miért nem irtad az R8 -e-tron cikknél ? :D

  • ,L Rómeó

    direkten irrtam hogy az R8 e-tron is össze vissza verekszi a priust!!

  • ,L Rómeó

    csak azér nem aggyák ki mer érdekük nem megalázzni ezeket a szerencséttlen szusihuszárokat!

  • Keeep

    Akkor nem azért mert az EU-ban nem kell a hibrid ?

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.