Konnektoros hibrid a SEAT-tól

Négyéves fejlesztés eredménye a Leon Verde prototípus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 14.00

Ötven kilométer elektromos üzemben, mindössze 1,6 literes átlagfogyasztás, kétirányú töltés – mindezt tudja a SEAT Leon Verde kísérleti jármű

Cenit Verde, azaz Zöld Zenit néven fut immár negyedik éve az a spanyol ipari szereplőket mozgósító projekt, amelynek egyik eredményét most mutatta be a SEAT. 


A Leon Verde egy 102 lóerős villanymotorral toldotta meg a 122 lovas 1.4 TSI képességeit. A rendszerteljesítmény 170 lóerő, a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság 50 km. Ezt további bő 750-nel egészíti ki a negyvenliteres üzemanyag-tartály. Az európai szabvány szerinti átlagfogyasztás alig haladja meg a másfél litert százon, a CO2-kibocsátás 36 g/km 
A SEAT és partnerei azonban nem elégedtek meg a jó hatásfokú hajtáslánc kifejlesztésével: a Leon Verde töltőrendszere valójában izgalmasabb és előremutatóbb koncepció, mint a generikus hajtáslánc. 
A beépített rendszer ugyanis képes a hálózat általános, pillanatnyi terhelését figyelembe véve a kis forgalmú időszakokra időzíteni a töltést – a vezető türelmét pedig alacsonyabb áramdíjjal köszöni meg. Természetesen arra is mód van, hogy sakkozás helyett azonnal, gyorsan feltöltessük az akkumulátort: ilyenkor nem jár a bónusz, viszont nem is kell egész nap a töltőn hagyni az autót. 
A Leon Verde másik érdekes és hasznos funkciója az energiaáram megfordításának lehetősége: egy 20 kilowattos fedélzeti töltő segítségével azt autó szükség esetén képes visszatáplálni az áramot a hálózatba. 
Modern villanyautó nem lehet meg vezeték nélküli távkezelő-felülettel, és ezt a Leon Verde is tudja: az energiaegyenleget mobiltelefonon kérdezheti le a vezető, és ugyanitt állíthatja be a töltési módozatot (gyors vagy optimális) is. 
A projekt másik fontos fejlesztése a korábbi utak során nyert statisztikák alapján működő vezetésiciklus-előrejelző, amely a vezetési stílus alapján optimalizálja az energiafelhasználást, a hibrid rendszer vezérlését. 
Mondanunk sem kell, hogy a SEAT nem tervezi a zöld Leon sorozatgyártását…

Kommentek

  • KoboldInside

    Az utolsó mondatig minden hibátlan!

  • ,L Rómeó

    ez ám az (protontípus) autó nem a prius meg a 0l-t fogyasztó nissan leaf!!

  • menőmanó

    KoboldInside
    Ahhoz még nagyon sokat kéne tanulniuk. :)

  • PluginHibrid

    Ilyet bármelyik autógyár képes összedobni.

    Csak az okosabbak tudják, hogy pénzkidobás….

    Majd 10-20 év múlva…

    Legalább ne jelentenék ki rögtön, hogy: Nesze Semmi fogd meg jól ÚgySe, Azért Se gyártjuk majd nektek..bi bi biiiiiiiiii

    Ennek mi értelme…???

  • ,L Rómeó

    ha kérsezed ténleg akor válaszolok mer utylátom nem értessz hozzá!
    azaz értelme hoty imidzst növell!
    meg mutattya hoty vw (ha akarná) össze vissza verné a jappánokat hibridben! (de nem akarja üzleti érrdekek mijat)

  • Keeep

    L Rómeó – 2013.06.12 15:10
    ez ám az (protontípus) autó nem a prius meg a 0l-t fogyasztó nissan leaf!!
    Ezt miért nem irtad az R8 -e-tron cikknél ? :D

  • ,L Rómeó

    direkten irrtam hogy az R8 e-tron is össze vissza verekszi a priust!!

  • ,L Rómeó

    csak azér nem aggyák ki mer érdekük nem megalázzni ezeket a szerencséttlen szusihuszárokat!

  • Keeep

    Akkor nem azért mert az EU-ban nem kell a hibrid ?

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.