Csaknem rajtra kész a Bentley versenyautója

Győri gyártású motor hajtja majd

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 15.00

Utoljára egy évtizede épített pályaautót a Bentley, ezért most a mérnökök biztosra mennek. A versenyverzió egy tonnával lesz könnyebb az utcai modellnél.

A Bentley 68 év kihagyás után, 2001-ben tért vissza Le Mans-ba, hogy megpróbálja legyőzni a kor érinthetetlen bajnokát, az Audit. Ez a háromévesre tervezett versenyprogram utolsó futamán, 2003-ban sikerült is, ám eztán a zárt pilótafülkés Bentley Speed 8 nem gördült ki többet a pályára. 

Most, pontosan tíz évvel később ismét versenyautóval készül előrukkolni a Volkswagen-csoport nagy hagyományú márkája. 
A Continental GT3 alapjait a tavaly ősszel, Párizsban bemutatott tanulmányautó adja, a cél viszont ezúttal nem feltétlenül egy gyári csapat felszerelése, inkább a rendkívül tehetős privát versenyzőknek szeretnének valami nagyon különlegeset nyújtani. 
Egy verseny-Bentley önmagában is feltűnő persze, de nem árt, ha ütőképes is, ezért a fejlesztők, akik korábban a WRC világában kamatoztatták szaktudásukat, a Continental GT minden porcikáját górcső alá vették, és a konkrét küldetésre méretezték. 
Az utcai autó brutális, de nehéz W12-es motorját például a korábbi hírekkel összhangban a VW-csoport Győrött készülő, négyliteres ikerturbós V8-asával váltják ki – ez utcai kivitelében 507 lóerőt és 660 Nm-t tud. Hatfokozatú, szekvenciális versenyváltó viszi tovább (vélhetően változatlanul mindkét tengelyre) az erőt. 
A teljesítmény optimális kiaknázásáról kettős keresztlengőkaros felfüggesztések, négy irányban állítható lengéscsillapítók és versenyfékek gondoskodnak, és hogy ne vesszen kárba az energia, a mérnökök állítólag több mint ezer kilogrammal csökkentették az autó alaphangon 2,3 tonnás tömegét. 
Ez persze drasztikus beavatkozást követelt meg – kitépték a teljes elektromos hálózatot, a hangszigetelő üvegezést, de a míves megmunkálású, trezor súlyosságú ajtókat is pillekönnyű, vékony versenyfedelekre cserélték, amelyek nyolcadát nyomják csupán az eredetieknek. 

Frankenstein motorja: egyelőre laboratóriumban tesztelik a 4.0 V8-ast

Igénytelenül persze nem lehet Bentley-t építeni, ezért a karbonhéjas versenyülést, a kormányt és az ajtóbehúzót ugyanolyan aprólékos munkával vonták be a legfinomabb bőrrel, mint amit a márka típusaitól megszokhattunk. 
Nem véletlenül hallgatunk a műszaki adatokról: a Bentley még csak most kezdi meg az autó végső tesztprogramját, azelőtt pedig dőreség volna bármit is közzétenni róla. Úgyhogy türelem, hamarosan megvannak a számok, beleértve azt is, mennyiből jön ki egy évad a mezőny legpatinásabb versenyautójával.

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.