Csaknem rajtra kész a Bentley versenyautója

Győri gyártású motor hajtja majd

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 15.00

Utoljára egy évtizede épített pályaautót a Bentley, ezért most a mérnökök biztosra mennek. A versenyverzió egy tonnával lesz könnyebb az utcai modellnél.

A Bentley 68 év kihagyás után, 2001-ben tért vissza Le Mans-ba, hogy megpróbálja legyőzni a kor érinthetetlen bajnokát, az Audit. Ez a háromévesre tervezett versenyprogram utolsó futamán, 2003-ban sikerült is, ám eztán a zárt pilótafülkés Bentley Speed 8 nem gördült ki többet a pályára. 

Most, pontosan tíz évvel később ismét versenyautóval készül előrukkolni a Volkswagen-csoport nagy hagyományú márkája. 
A Continental GT3 alapjait a tavaly ősszel, Párizsban bemutatott tanulmányautó adja, a cél viszont ezúttal nem feltétlenül egy gyári csapat felszerelése, inkább a rendkívül tehetős privát versenyzőknek szeretnének valami nagyon különlegeset nyújtani. 
Egy verseny-Bentley önmagában is feltűnő persze, de nem árt, ha ütőképes is, ezért a fejlesztők, akik korábban a WRC világában kamatoztatták szaktudásukat, a Continental GT minden porcikáját górcső alá vették, és a konkrét küldetésre méretezték. 
Az utcai autó brutális, de nehéz W12-es motorját például a korábbi hírekkel összhangban a VW-csoport Győrött készülő, négyliteres ikerturbós V8-asával váltják ki – ez utcai kivitelében 507 lóerőt és 660 Nm-t tud. Hatfokozatú, szekvenciális versenyváltó viszi tovább (vélhetően változatlanul mindkét tengelyre) az erőt. 
A teljesítmény optimális kiaknázásáról kettős keresztlengőkaros felfüggesztések, négy irányban állítható lengéscsillapítók és versenyfékek gondoskodnak, és hogy ne vesszen kárba az energia, a mérnökök állítólag több mint ezer kilogrammal csökkentették az autó alaphangon 2,3 tonnás tömegét. 
Ez persze drasztikus beavatkozást követelt meg – kitépték a teljes elektromos hálózatot, a hangszigetelő üvegezést, de a míves megmunkálású, trezor súlyosságú ajtókat is pillekönnyű, vékony versenyfedelekre cserélték, amelyek nyolcadát nyomják csupán az eredetieknek. 

Frankenstein motorja: egyelőre laboratóriumban tesztelik a 4.0 V8-ast

Igénytelenül persze nem lehet Bentley-t építeni, ezért a karbonhéjas versenyülést, a kormányt és az ajtóbehúzót ugyanolyan aprólékos munkával vonták be a legfinomabb bőrrel, mint amit a márka típusaitól megszokhattunk. 
Nem véletlenül hallgatunk a műszaki adatokról: a Bentley még csak most kezdi meg az autó végső tesztprogramját, azelőtt pedig dőreség volna bármit is közzétenni róla. Úgyhogy türelem, hamarosan megvannak a számok, beleértve azt is, mennyiből jön ki egy évad a mezőny legpatinásabb versenyautójával.

Kommentek

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.