Csaknem rajtra kész a Bentley versenyautója

Győri gyártású motor hajtja majd

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 15.00

Utoljára egy évtizede épített pályaautót a Bentley, ezért most a mérnökök biztosra mennek. A versenyverzió egy tonnával lesz könnyebb az utcai modellnél.

A Bentley 68 év kihagyás után, 2001-ben tért vissza Le Mans-ba, hogy megpróbálja legyőzni a kor érinthetetlen bajnokát, az Audit. Ez a háromévesre tervezett versenyprogram utolsó futamán, 2003-ban sikerült is, ám eztán a zárt pilótafülkés Bentley Speed 8 nem gördült ki többet a pályára. 

Most, pontosan tíz évvel később ismét versenyautóval készül előrukkolni a Volkswagen-csoport nagy hagyományú márkája. 
A Continental GT3 alapjait a tavaly ősszel, Párizsban bemutatott tanulmányautó adja, a cél viszont ezúttal nem feltétlenül egy gyári csapat felszerelése, inkább a rendkívül tehetős privát versenyzőknek szeretnének valami nagyon különlegeset nyújtani. 
Egy verseny-Bentley önmagában is feltűnő persze, de nem árt, ha ütőképes is, ezért a fejlesztők, akik korábban a WRC világában kamatoztatták szaktudásukat, a Continental GT minden porcikáját górcső alá vették, és a konkrét küldetésre méretezték. 
Az utcai autó brutális, de nehéz W12-es motorját például a korábbi hírekkel összhangban a VW-csoport Győrött készülő, négyliteres ikerturbós V8-asával váltják ki – ez utcai kivitelében 507 lóerőt és 660 Nm-t tud. Hatfokozatú, szekvenciális versenyváltó viszi tovább (vélhetően változatlanul mindkét tengelyre) az erőt. 
A teljesítmény optimális kiaknázásáról kettős keresztlengőkaros felfüggesztések, négy irányban állítható lengéscsillapítók és versenyfékek gondoskodnak, és hogy ne vesszen kárba az energia, a mérnökök állítólag több mint ezer kilogrammal csökkentették az autó alaphangon 2,3 tonnás tömegét. 
Ez persze drasztikus beavatkozást követelt meg – kitépték a teljes elektromos hálózatot, a hangszigetelő üvegezést, de a míves megmunkálású, trezor súlyosságú ajtókat is pillekönnyű, vékony versenyfedelekre cserélték, amelyek nyolcadát nyomják csupán az eredetieknek. 

Frankenstein motorja: egyelőre laboratóriumban tesztelik a 4.0 V8-ast

Igénytelenül persze nem lehet Bentley-t építeni, ezért a karbonhéjas versenyülést, a kormányt és az ajtóbehúzót ugyanolyan aprólékos munkával vonták be a legfinomabb bőrrel, mint amit a márka típusaitól megszokhattunk. 
Nem véletlenül hallgatunk a műszaki adatokról: a Bentley még csak most kezdi meg az autó végső tesztprogramját, azelőtt pedig dőreség volna bármit is közzétenni róla. Úgyhogy türelem, hamarosan megvannak a számok, beleértve azt is, mennyiből jön ki egy évad a mezőny legpatinásabb versenyautójával.

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.