Széles körben módosította a Juke-eladások egyik oszlopát, a másfél literes dízelmotorját a Nissan – a bevezetése óta eladott 330 ezer Juke mintegy 40 százalékát, több mint 132 ezer darabot ezzel a motorral gyártották. 


Átdolgozták a piezo injektorokat, amelyek révén 15 százalékkal csökkent a hengerbe juttatott, de el nem égett üzemanyag mennyisége; a korábbinál kisebb tehetetlenségű, változó geometriájú turbófeltöltőt építettek be, amelyhez ráadásul közvetlenebb úton jut el a levegő. 
Az alkalmazott zárt körös, kisnyomású kipufogógáz-visszavezetés révén a motor már most teljesíti az Euro 6-os emissziós normákat, míg a termosztáttal vezérelt, változó szállítású olajszivattyú az igényektől függően üzemel, amivel csökkent a hajtáslánc összesített belső súrlódása. 
Szintén újdonság a start-stop rendszer, a különleges, csekély súrlódású bevonattal ellátott szelephimbák, valamint az átdolgozott áttételű váltómű – az első és második fokozat rövidebb, a többi hosszabb lett 
Mindezen módosítások révén összességében 14 százalékkal lett takarékosabb a Juke (4,8 helyett 4,2 l/100km), A CO2-kibocsátás 124 helyett immár csupán 109 g/km. 
Nem csak takarékosabb, izmosabb is lett a motor: az eddigi 220 helyett 260 Nm-t ad le; a motorteljesítmény (110 LE), illetve a menetteljesítmények (11,2 mp, 1075 km/h) nem változtak.