Európa-barát lesz a következő Ford Mustang

Kicsi turbómotor, független felfüggesztés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.11. 11.00

Jövő tavasszal, a Mustang ötvenedik évfordulóján mutatkozik be a sportkocsi hatodik generációja. Alapos változásokra számítunk a borítólemezek alatt.

Modern stíluselemek, retrós összkép – a dizájnereknek szólniuk sem kell, látatlanban is tudjuk, milyen lesz a következő, hatodik generációs Ford Mustang hangulata. 

Az itt látható kémfotókon jól kivehető az ismerős, előre meredő orr és a csomagtérfedélen trónoló szárny, ugyanakkor a tető ívét teljesen elrontja a cövekekkel kipányvázott álcatakaró, így egyelőre izgulhatunk, hogy hogyan vezeti le a C-oszlopot a Ford – a maszk várhatóan decemberig fenn marad az autón
Akárhogy lesz is, a Mustang előző négy (a mostanit is beleszámítva öt) felvonása közül valamelyikkel egészen biztosan párhuzamban áll majd az új modell. 
Vadonatúj fejlesztések várhatók ellenben a kültakaró alatt 
Egyrészt végre független hátsó felfüggesztést kap az autó – 2013-ban ilyet leírni anakronisztikusnak hangzik, de ez van, örüljünk, hogy eljutott idáig, mert ez az európai piacokon is érdekessé teheti az autót 
A másik, számunkra kedves fejlesztés a méretcsökkentett motorok alkalmazása. 
Alighanem marad a 3.7 V6 belépőblokk 305 lóerővel, és a legnagyobb “mezei” erőforrás, a pontosan 100 lóerővel erősebb 5.0 V8. A kettő közé azonban belép egy 2,3 literes, négyhengeres turbómotor, várhatóan 350 lóerővel, ha hihetünk a Road & Track magazin információinak. 
További fejlesztésként később egy kétliteres ökomotor is bekerülhet a nemes, lapos orrba, míg a spektrum másik végén a kompresszoros Shelby izommodellt a hírek szerint egy nagyöbű szívómotorral hajtott variáns váltja. 
Ennek apropóján várhatóan leporolják a Cobra utónevet, amit utoljára tíz éve használtak.

Kommentek

  • mtbe

    amikor a címet néztem csak meg, azt hittem h dízeles is lesz
    az volna csak szentségtörés :)

  • ,L Rómeó

    anélkül nem lesz sikeres európában!

  • mtbe

    lehet, de akkor már nem az az igazi Mustang lenne, ez a kocsi nem arról szól h ökö meg bio
    van ami úgy jó ahogy van!volt

  • mtbe

    *van/volt

  • ,L Rómeó

    ha “ez a kocsi nem arról szól h ökö meg bio” akor vegyék csak az ikénytelen amerikaijak!!
    ide dízel sportkabriijó kell!
    várom hogy beetle-be beletegyék a 3 hengeres tdi-t!!
    vagy az xl1 2 hengeres 0,8as tdi-jét!(1,6tdi lefelezve)
    az lessz a nonplus extra az ikényesség topcsúcsa.

  • ,L Rómeó

    maga a rajság!

  • mtbe

    Na most ütköztél ellentmondásba! Pár hónapja te mondtad, nem érdekel, hogy a PDTDI-ddel más orrába okádod a füstödet, most meg jössz ezzel hogy az ökobio a rajság. Haha :D
    Dízel sportkabriót meg vegyen aki akar, de azok az én szememben nem sportautók.
    Ha tetszik, ha nem, az amcsikat nem fogja ezután se érdekelni az emisszió meg az ózonréteg.
    Meg fogod venni az emlegetett 0,8 TDi-t?

  • ,L Rómeó

    nincs ellentmondás!
    a pd tdi és a cr tdi akkor is ökobio ha okággya a füstöt !!!
    amcsikat a fogyazstás nem izgattya.
    a környezetvédelem igen csak hüjjén mérik ezér benzineznek meg hibrideznek!
    hüjjén mérik ahogy mindent hüjjén csinálnak ezér tartanak ott ahol

    vw audi előre továbbra is!
    nincs ellentmondást tűrés!

  • ,L Rómeó

    szörényi már kitiltathatna téged is… mer nem vagy eléggé vw fan!
    sztem még nem látta eszt a hozzá szólásodat, utána gyorsan lapátra kerülsz hehe

  • mtbe

    :DDD…te már csak tudod, milyen lapátra kerülni :) :p

  • ,L Rómeó

    vekem csak azér jácca hogy ne legyen feltűnnő a vw pártisága…
    szted mijér vagyok még mindig it és mijért volt itt skodakereskedő holiday 10évig miközben többszáz jappánost tiltottak ki? hehe

  • mtbe

    jaj, Rómeó, attól hogy valaki nem VW párti, még nem törli ki a szerkesztő…egy élmény veled vitatkozni :)
    tudom h holi régóta itt volt, de azt nem hogy pontosan mikor és miért rakták ki, mert akkor éppen pár napig nem voltam gépközelben, utólag olvastam a te írásaidból hogy kidobták…

    amúgy meg sok autót szeretek, de a Renault csoport a kedvencem :)

  • ,L Rómeó

    ebben nagyon tévedsz.
    irrnám h kérdezzd meg ökket(de ugye nem tudod) hehe.
    addig marattak amig meg nem szólaltak!

  • mtbe

    meglátjuk

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.