Magyarországon az Infiniti Q50

Dízel tízmillió alatt, hibrid 364 lóerővel, elektronikus kormány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.10. 15.00

Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában.

Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. 

A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak. 

Két érintőképernyő egymás fölött: a modern technológiák iránt fogékony vásárlókat szólítja meg a Q50


Az egy centi híján 4,8 méteres autó tekintélyes, 2,85 méteres tengelytávjával, 510 (hibridként 400) literes csomagterével és 0,26-os közegellenállási együtthatójával jó ülés- és zajkomfortot ígér. A dízel variáns 9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra, az átlagfogyasztás 4,4 l/100km – ezek még a homologizációt megelőző, becsült adatok. 
Alapáras öngyógyító fényezésével, kétzónás klímaberendezésével, kulcs nélküli indításával, start-stop rendszerével a dízel verzió jó adottságokkal rendelkező, bár képességeivel a speciális fényezéstől eltekintve egyetlen téren sem kitűnő dízel variánsnál sokkal izgalmasabb – igaz, sokkal drágább is – az M35h-ból megismert hajtásláncot továbbgondoló Q50 hibrid. 
Ez utóbbi hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval, kiterjesztett elektromos hatótávolsággal, ugyanakkor egy kategóriával lejjebb elvárható károsanyag-kibocsátási adatokkal (145 g/km CO2) lép be a piacra. 
A Q50 több kivitelben kapható, ezen felül felszereltsége csomagokban bővíthető. 
Ez utóbbiak közül a 290 000 forintra beárazott (a Sport felszereltségi szinten alapban benne foglalt) Kormányzás csomag a legizgalmasabb: az ebben kínált, közvetlen adaptív kormánymű esetében annak elektronikus működtetése révén (a fogaslécet mozgató fogaskereket közvetlenül villanymotorok hajtják meg; a mechanikus kormányoszlop pusztán jogilag előírt biztonsági tartalékként van jelen) a rásegítés és az áttétel mértéke egyaránt testre szabható, míg az aktív sávbantartó rendszer ugyanezt a technológiát alkalmazva a szokásosnál finomabban tartja irányban az autót. 
A Q50 dízel kivitele 9 294 000 forinttól kapható; a hibrid induló ára 14 221 000 forint.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Kiváncsi leszek hogy miknét alakul a dízel és a hibrid eladása Euerópában. Végre van piacképes dízelük, ezen nem múlik.

    De ez a motor már a partraszálláskor kellett volna az EXbe.

    Látott már valaki EX-et úton ami nem kereskedésé volt? Én talán kétszer, pedig az egyik legszimpibb darab a kategóriájában.

  • PAlex

    Mi ez a 2.2d motor?
    2.0d volt eddig a Renault háza táján, ez váltotta ugye a korábbi 2.2-es.
    Na most azt a motort porolták le, és erősítettek rajta, vagy ez egy teljesen új motor? Netán a 2.2-es fúrták fel picit?
    A 2.0d meg kifut, vagy párhuzamosan fut majd?

  • KoboldInside

    Nagyon szép a formája!

  • Levrone

    Az már a Merci 2.2D, legalábbis úgy tudom.

  • menőmanó

    Sportos és elegáns is egyben. Kéne.
    Kár, hogy nem írták le a hibrid adatait. Minden esetre a 364 ló sokat sejtet. (kb. 5,5 és 250) :)

  • Kempelen10.

    Neked Citaro!

  • v_johny

    Nagyon szép! De valamiért úgy vagyok vele mint az egyszeri ember a Ferrari-val: Szép-szép, de otthonra nem kellene…

  • ,L Rómeó

    mercedes dízel az ami egyáltalán ér ebben valamit!
    megint valami koreai márrka feltűnnik itt és ideszarja a spanyol viaszt!
    bűn ronda

  • ,L Rómeó

    ja és fehér, pfuj
    egy rendes autó szürrke vagy fekete ! ( azon kívül hogy német)

  • ,L Rómeó

    a másik cikkben még 9,9M-nak irrják!

  • ,L Rómeó

    ja az mássik!
    de mind egy 12 egy kutya ezekből a jappánokbol!

  • zoldfulu2000

    Romeo: vagy krémbézs és mercedes :) Az az igaz presztizs. És persze megkímélt nyugdíjasautó :)

  • ,L Rómeó

    le vagy maradva!
    fekete audi vagy bmw bemattítva!!
    fekete felnivel és ültetve.

  • ,L Rómeó

    amugy megnéztem:
    ez a hibriddség egy baromság.
    árammal megy!
    már kiskoromban sem etettek meg azal hogy áramból(ami nem láccik és nem hallaccik) valami erőt lehet kivenni.
    most sem veszem be hogy robbanás nélkül valami mozgást lehet csinálni autókban!
    nem csodálkoznék ha kiderülne hogya ferdeszemüek ujjabb csalássa ez. majd lebuknak etyszer!

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.