Magyarországon az Infiniti Q50

Dízel tízmillió alatt, hibrid 364 lóerővel, elektronikus kormány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.10. 15.00

Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában.

Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. 

A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak. 

Két érintőképernyő egymás fölött: a modern technológiák iránt fogékony vásárlókat szólítja meg a Q50


Az egy centi híján 4,8 méteres autó tekintélyes, 2,85 méteres tengelytávjával, 510 (hibridként 400) literes csomagterével és 0,26-os közegellenállási együtthatójával jó ülés- és zajkomfortot ígér. A dízel variáns 9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra, az átlagfogyasztás 4,4 l/100km – ezek még a homologizációt megelőző, becsült adatok. 
Alapáras öngyógyító fényezésével, kétzónás klímaberendezésével, kulcs nélküli indításával, start-stop rendszerével a dízel verzió jó adottságokkal rendelkező, bár képességeivel a speciális fényezéstől eltekintve egyetlen téren sem kitűnő dízel variánsnál sokkal izgalmasabb – igaz, sokkal drágább is – az M35h-ból megismert hajtásláncot továbbgondoló Q50 hibrid. 
Ez utóbbi hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval, kiterjesztett elektromos hatótávolsággal, ugyanakkor egy kategóriával lejjebb elvárható károsanyag-kibocsátási adatokkal (145 g/km CO2) lép be a piacra. 
A Q50 több kivitelben kapható, ezen felül felszereltsége csomagokban bővíthető. 
Ez utóbbiak közül a 290 000 forintra beárazott (a Sport felszereltségi szinten alapban benne foglalt) Kormányzás csomag a legizgalmasabb: az ebben kínált, közvetlen adaptív kormánymű esetében annak elektronikus működtetése révén (a fogaslécet mozgató fogaskereket közvetlenül villanymotorok hajtják meg; a mechanikus kormányoszlop pusztán jogilag előírt biztonsági tartalékként van jelen) a rásegítés és az áttétel mértéke egyaránt testre szabható, míg az aktív sávbantartó rendszer ugyanezt a technológiát alkalmazva a szokásosnál finomabban tartja irányban az autót. 
A Q50 dízel kivitele 9 294 000 forinttól kapható; a hibrid induló ára 14 221 000 forint.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Kiváncsi leszek hogy miknét alakul a dízel és a hibrid eladása Euerópában. Végre van piacképes dízelük, ezen nem múlik.

    De ez a motor már a partraszálláskor kellett volna az EXbe.

    Látott már valaki EX-et úton ami nem kereskedésé volt? Én talán kétszer, pedig az egyik legszimpibb darab a kategóriájában.

  • PAlex

    Mi ez a 2.2d motor?
    2.0d volt eddig a Renault háza táján, ez váltotta ugye a korábbi 2.2-es.
    Na most azt a motort porolták le, és erősítettek rajta, vagy ez egy teljesen új motor? Netán a 2.2-es fúrták fel picit?
    A 2.0d meg kifut, vagy párhuzamosan fut majd?

  • KoboldInside

    Nagyon szép a formája!

  • Levrone

    Az már a Merci 2.2D, legalábbis úgy tudom.

  • menőmanó

    Sportos és elegáns is egyben. Kéne.
    Kár, hogy nem írták le a hibrid adatait. Minden esetre a 364 ló sokat sejtet. (kb. 5,5 és 250) :)

  • Kempelen10.

    Neked Citaro!

  • v_johny

    Nagyon szép! De valamiért úgy vagyok vele mint az egyszeri ember a Ferrari-val: Szép-szép, de otthonra nem kellene…

  • ,L Rómeó

    mercedes dízel az ami egyáltalán ér ebben valamit!
    megint valami koreai márrka feltűnnik itt és ideszarja a spanyol viaszt!
    bűn ronda

  • ,L Rómeó

    ja és fehér, pfuj
    egy rendes autó szürrke vagy fekete ! ( azon kívül hogy német)

  • ,L Rómeó

    a másik cikkben még 9,9M-nak irrják!

  • ,L Rómeó

    ja az mássik!
    de mind egy 12 egy kutya ezekből a jappánokbol!

  • zoldfulu2000

    Romeo: vagy krémbézs és mercedes :) Az az igaz presztizs. És persze megkímélt nyugdíjasautó :)

  • ,L Rómeó

    le vagy maradva!
    fekete audi vagy bmw bemattítva!!
    fekete felnivel és ültetve.

  • ,L Rómeó

    amugy megnéztem:
    ez a hibriddség egy baromság.
    árammal megy!
    már kiskoromban sem etettek meg azal hogy áramból(ami nem láccik és nem hallaccik) valami erőt lehet kivenni.
    most sem veszem be hogy robbanás nélkül valami mozgást lehet csinálni autókban!
    nem csodálkoznék ha kiderülne hogya ferdeszemüek ujjabb csalássa ez. majd lebuknak etyszer!

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.