Magyarországon az Infiniti Q50

Dízel tízmillió alatt, hibrid 364 lóerővel, elektronikus kormány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.10. 15.00

Az Infiniti új belépőmodellje előremutató technológiai megoldásaival remélhet magának sikert az európai prémium-középkategória felső sávjában.

Mindössze két erőforrással lép be az európai piacra a mennyiségi helyett minőségi erősítésben gondolkodó Infiniti újdonsága, a modellpalettát alulról támogató Q50. 

A modellkínálat belépő tagját 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor hajtja, 170 lóereje és 400 Nm nyomatéka megfelel a kategória átlagának, ahogy ebben a teljesítménysávban az ár sem számít kirívóan magasnak. 

Két érintőképernyő egymás fölött: a modern technológiák iránt fogékony vásárlókat szólítja meg a Q50


Az egy centi híján 4,8 méteres autó tekintélyes, 2,85 méteres tengelytávjával, 510 (hibridként 400) literes csomagterével és 0,26-os közegellenállási együtthatójával jó ülés- és zajkomfortot ígér. A dízel variáns 9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 230 km/óra, az átlagfogyasztás 4,4 l/100km – ezek még a homologizációt megelőző, becsült adatok. 
Alapáras öngyógyító fényezésével, kétzónás klímaberendezésével, kulcs nélküli indításával, start-stop rendszerével a dízel verzió jó adottságokkal rendelkező, bár képességeivel a speciális fényezéstől eltekintve egyetlen téren sem kitűnő dízel variánsnál sokkal izgalmasabb – igaz, sokkal drágább is – az M35h-ból megismert hajtásláncot továbbgondoló Q50 hibrid. 
Ez utóbbi hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval, kiterjesztett elektromos hatótávolsággal, ugyanakkor egy kategóriával lejjebb elvárható károsanyag-kibocsátási adatokkal (145 g/km CO2) lép be a piacra. 
A Q50 több kivitelben kapható, ezen felül felszereltsége csomagokban bővíthető. 
Ez utóbbiak közül a 290 000 forintra beárazott (a Sport felszereltségi szinten alapban benne foglalt) Kormányzás csomag a legizgalmasabb: az ebben kínált, közvetlen adaptív kormánymű esetében annak elektronikus működtetése révén (a fogaslécet mozgató fogaskereket közvetlenül villanymotorok hajtják meg; a mechanikus kormányoszlop pusztán jogilag előírt biztonsági tartalékként van jelen) a rásegítés és az áttétel mértéke egyaránt testre szabható, míg az aktív sávbantartó rendszer ugyanezt a technológiát alkalmazva a szokásosnál finomabban tartja irányban az autót. 
A Q50 dízel kivitele 9 294 000 forinttól kapható; a hibrid induló ára 14 221 000 forint.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Kiváncsi leszek hogy miknét alakul a dízel és a hibrid eladása Euerópában. Végre van piacképes dízelük, ezen nem múlik.

    De ez a motor már a partraszálláskor kellett volna az EXbe.

    Látott már valaki EX-et úton ami nem kereskedésé volt? Én talán kétszer, pedig az egyik legszimpibb darab a kategóriájában.

  • PAlex

    Mi ez a 2.2d motor?
    2.0d volt eddig a Renault háza táján, ez váltotta ugye a korábbi 2.2-es.
    Na most azt a motort porolták le, és erősítettek rajta, vagy ez egy teljesen új motor? Netán a 2.2-es fúrták fel picit?
    A 2.0d meg kifut, vagy párhuzamosan fut majd?

  • KoboldInside

    Nagyon szép a formája!

  • Levrone

    Az már a Merci 2.2D, legalábbis úgy tudom.

  • menőmanó

    Sportos és elegáns is egyben. Kéne.
    Kár, hogy nem írták le a hibrid adatait. Minden esetre a 364 ló sokat sejtet. (kb. 5,5 és 250) :)

  • Kempelen10.

    Neked Citaro!

  • v_johny

    Nagyon szép! De valamiért úgy vagyok vele mint az egyszeri ember a Ferrari-val: Szép-szép, de otthonra nem kellene…

  • ,L Rómeó

    mercedes dízel az ami egyáltalán ér ebben valamit!
    megint valami koreai márrka feltűnnik itt és ideszarja a spanyol viaszt!
    bűn ronda

  • ,L Rómeó

    ja és fehér, pfuj
    egy rendes autó szürrke vagy fekete ! ( azon kívül hogy német)

  • ,L Rómeó

    a másik cikkben még 9,9M-nak irrják!

  • ,L Rómeó

    ja az mássik!
    de mind egy 12 egy kutya ezekből a jappánokbol!

  • zoldfulu2000

    Romeo: vagy krémbézs és mercedes :) Az az igaz presztizs. És persze megkímélt nyugdíjasautó :)

  • ,L Rómeó

    le vagy maradva!
    fekete audi vagy bmw bemattítva!!
    fekete felnivel és ültetve.

  • ,L Rómeó

    amugy megnéztem:
    ez a hibriddség egy baromság.
    árammal megy!
    már kiskoromban sem etettek meg azal hogy áramból(ami nem láccik és nem hallaccik) valami erőt lehet kivenni.
    most sem veszem be hogy robbanás nélkül valami mozgást lehet csinálni autókban!
    nem csodálkoznék ha kiderülne hogya ferdeszemüek ujjabb csalássa ez. majd lebuknak etyszer!

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.