Jön a ferdehátú Mercedes C-osztály?

Nagyobb, drágább lesz a szedánnál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.10. 13.00

A BMW 3GT még meg sem érett babérjaira törne a kombi és a szedán között támadt rést betömni tervezett új modellváltozat.

Német lapértesülések szerint már 2016-ban piacra léphet az a ferdehátú C-osztály verzió, amely az Audi A5 Sportback és a BMW 3 Gran Turismo által teremtett, korábban nem létező piaci szegmensből szeretne kihasítani egy darabot. 

Az autóról ma még semmit nem tudni azon kívül, hogy a hátsó utasok alighanem jobban fogják magukat érezni benne, mint bármely eddigi C-osztályban: a műfaj szabályai szerint nagyobb fejtérre és lábtérre számítunk – bár ennek ellentmond az egy méretosztállyal lejjebb megvalósított CLA koncepciója
A nagyobb nem jelent majd tohonyábbat, hiszen a következő generációs C-osztály várhatóan eleve egy mázsával könnyebb lesz, mint a most futó széria. Ami a motorkínálatot illeti, a várható új darabok mellett alighanem a jelenlegi kínálat magját alkotó erőforrásokkal számolhatunk, leszámítva az arculatba nem illő belépő motorokat. 
Dízel fronton a 2,2 literes motor erősebb kiviteleivel (170, 204 LE), a benzineseknél az 1,8-as négyhengerestől a 3.0 V6 biturbóig (333 LE) számolhatunk. Benzines és dízel hibrid is várható a kínálatba.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Na erre kiváncsi leszek, nagyobb ÉS könnyebb? Az előző C eddig sem volt egy nehéz darab, de cserébe az egyik legapróbb. Van hova nőnie a konkurencia fényében, igaz az E msot sem egy langaléta.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.