Nem bíborba, de bársonyba: extrém Porsche Angliából

Egymillió alatt kijön az autóbundásítás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.08. 21.07

Unod a tükörkrómot, snassz a matt fekete, féltenéd az aranyfüstöt, túlzásnak érzed a gyémántot? Semmi gond: Angliát már elérte a gazdagok új autódekor-őrülete – igaz, a bársonyborításnak vannak praktikus vetületei is.


Velvet Elite 9100 – ez a hivatalos neve annak az anyagnak, amely a legkülönfélébb színekben kapható, a pinktől a narancsig, és amely a tehetős, de rossz ízlésű luxusautó-tulajdonosok legújabb menedéke a hétköznapiság futóhomokjából. 

A különösen erős, időjárásálló szövetrostokból álló anyag hátoldalán különleges ragasztó található, amely anélkül rögzíti biztonságosan a karosszériára a vékony szintetikus prémréteget, hogy kárt tenne a fényezésben – magyarul épp olyan, mint bármely átlagos autófólia, csak furcsán néz ki. 
A bársonyfóliázás élettartama három év, de szakember bármikor le tudja szedni, így ha a megrendelő eladja autóját, vagy megvilágosodik és mégis inkább autóval járna plüssjáték helyett… na de félre a kritikus hangvétellel, amíg nem kötelező a bársonyosítás, addig hadd csinálja, akinek erre van gusztusa. 
Gusztusa és pénze, tegyük hozzá, hiszen egy autó beborítása átlagosan 870 000 forintba kerül – pontosabban annak megfelelő 2500 fontba Angliában, ahol a képeken látható Panamera volt az első autó, amelyet a technológiát meghonosító Raccoon (azaz Mosómedve) nevű autódekor-stúdió szőrösített. 
Egy bolond persze százat csinál: a pihe-puha fóliát már mások is alkalmazzák; az alábbi videón például épp egy Peugeot RCZ-re viszik fel, ami lássuk be, szána… – na jó, ne törjünk pálcát mások felett.
Főleg mert a bársonyborításnak tagadhatatlan előnyei is vannak. Végre félelem nélkül megsimogathatjuk például kedvenc autónkat, a porszemek nem fogják összekarcolni a fényezést. Mosni is lehet, kézzel vagy nagynyomású mosóban; a gépi mosást nem bírja. 
Már csak egy kérdésünk maradt: vajon erre az anyagra is lehet mintákat rajzolni, ha száliránnyal szemben húzzuk rajta végig az ujjunkat?
Hogy örüljünk, már Magyarországon is van ehhez hasonló szolgáltatás, árat nagy hirtelen nem tudunk mondani, de ha érdekel, biztosan örömmel tájékoztatnak.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.