Nem bíborba, de bársonyba: extrém Porsche Angliából

Egymillió alatt kijön az autóbundásítás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.08. 21.07

Unod a tükörkrómot, snassz a matt fekete, féltenéd az aranyfüstöt, túlzásnak érzed a gyémántot? Semmi gond: Angliát már elérte a gazdagok új autódekor-őrülete – igaz, a bársonyborításnak vannak praktikus vetületei is.


Velvet Elite 9100 – ez a hivatalos neve annak az anyagnak, amely a legkülönfélébb színekben kapható, a pinktől a narancsig, és amely a tehetős, de rossz ízlésű luxusautó-tulajdonosok legújabb menedéke a hétköznapiság futóhomokjából. 

A különösen erős, időjárásálló szövetrostokból álló anyag hátoldalán különleges ragasztó található, amely anélkül rögzíti biztonságosan a karosszériára a vékony szintetikus prémréteget, hogy kárt tenne a fényezésben – magyarul épp olyan, mint bármely átlagos autófólia, csak furcsán néz ki. 
A bársonyfóliázás élettartama három év, de szakember bármikor le tudja szedni, így ha a megrendelő eladja autóját, vagy megvilágosodik és mégis inkább autóval járna plüssjáték helyett… na de félre a kritikus hangvétellel, amíg nem kötelező a bársonyosítás, addig hadd csinálja, akinek erre van gusztusa. 
Gusztusa és pénze, tegyük hozzá, hiszen egy autó beborítása átlagosan 870 000 forintba kerül – pontosabban annak megfelelő 2500 fontba Angliában, ahol a képeken látható Panamera volt az első autó, amelyet a technológiát meghonosító Raccoon (azaz Mosómedve) nevű autódekor-stúdió szőrösített. 
Egy bolond persze százat csinál: a pihe-puha fóliát már mások is alkalmazzák; az alábbi videón például épp egy Peugeot RCZ-re viszik fel, ami lássuk be, szána… – na jó, ne törjünk pálcát mások felett.
Főleg mert a bársonyborításnak tagadhatatlan előnyei is vannak. Végre félelem nélkül megsimogathatjuk például kedvenc autónkat, a porszemek nem fogják összekarcolni a fényezést. Mosni is lehet, kézzel vagy nagynyomású mosóban; a gépi mosást nem bírja. 
Már csak egy kérdésünk maradt: vajon erre az anyagra is lehet mintákat rajzolni, ha száliránnyal szemben húzzuk rajta végig az ujjunkat?
Hogy örüljünk, már Magyarországon is van ehhez hasonló szolgáltatás, árat nagy hirtelen nem tudunk mondani, de ha érdekel, biztosan örömmel tájékoztatnak.

Kommentek

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.