Nem bíborba, de bársonyba: extrém Porsche Angliából

Egymillió alatt kijön az autóbundásítás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.08. 21.07

Unod a tükörkrómot, snassz a matt fekete, féltenéd az aranyfüstöt, túlzásnak érzed a gyémántot? Semmi gond: Angliát már elérte a gazdagok új autódekor-őrülete – igaz, a bársonyborításnak vannak praktikus vetületei is.


Velvet Elite 9100 – ez a hivatalos neve annak az anyagnak, amely a legkülönfélébb színekben kapható, a pinktől a narancsig, és amely a tehetős, de rossz ízlésű luxusautó-tulajdonosok legújabb menedéke a hétköznapiság futóhomokjából. 

A különösen erős, időjárásálló szövetrostokból álló anyag hátoldalán különleges ragasztó található, amely anélkül rögzíti biztonságosan a karosszériára a vékony szintetikus prémréteget, hogy kárt tenne a fényezésben – magyarul épp olyan, mint bármely átlagos autófólia, csak furcsán néz ki. 
A bársonyfóliázás élettartama három év, de szakember bármikor le tudja szedni, így ha a megrendelő eladja autóját, vagy megvilágosodik és mégis inkább autóval járna plüssjáték helyett… na de félre a kritikus hangvétellel, amíg nem kötelező a bársonyosítás, addig hadd csinálja, akinek erre van gusztusa. 
Gusztusa és pénze, tegyük hozzá, hiszen egy autó beborítása átlagosan 870 000 forintba kerül – pontosabban annak megfelelő 2500 fontba Angliában, ahol a képeken látható Panamera volt az első autó, amelyet a technológiát meghonosító Raccoon (azaz Mosómedve) nevű autódekor-stúdió szőrösített. 
Egy bolond persze százat csinál: a pihe-puha fóliát már mások is alkalmazzák; az alábbi videón például épp egy Peugeot RCZ-re viszik fel, ami lássuk be, szána… – na jó, ne törjünk pálcát mások felett.
Főleg mert a bársonyborításnak tagadhatatlan előnyei is vannak. Végre félelem nélkül megsimogathatjuk például kedvenc autónkat, a porszemek nem fogják összekarcolni a fényezést. Mosni is lehet, kézzel vagy nagynyomású mosóban; a gépi mosást nem bírja. 
Már csak egy kérdésünk maradt: vajon erre az anyagra is lehet mintákat rajzolni, ha száliránnyal szemben húzzuk rajta végig az ujjunkat?
Hogy örüljünk, már Magyarországon is van ehhez hasonló szolgáltatás, árat nagy hirtelen nem tudunk mondani, de ha érdekel, biztosan örömmel tájékoztatnak.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.