Le a bioüzemanyagokkal!

Túl sokba kerülnek, túl sok kárt okoznak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.07. 10.00

Csak rosszat tesz az bioüzemanyagok előállítása, másra kell költeni a pénzt a zöld szervezetek szerint.

A zöld szervezetek (Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület, Magyar Természetvédők Szövetsége, Levegő Munkacsoport és az Ökológiai Intézet a Fenntartható Fejlődésért Alapítvány) szorgalmazzák, hogy a kormány, illetve Magyarország európai parlamenti képviselői egyaránt szavazzák meg az agroüzemanyag-előállítás drasztikus csökkentésének célkitűzését.

A zöldek szerint az elmúlt években számos nemzetközi tanulmány mutatott rá arra, hogy az agroüzemanyagok egyre bővülő felhasználása jelentős szerepet játszik az élelmiszerárak növekedésében. Emellett pedig veszélyezteti a természetes ökoszisztémákat, fokozza az üvegházhatású gázok légkörbe jutását, továbbá világszerte veszélyezteti a helyi közösségeket is.
    
Az EU jelenlegi bioüzemanyag-célkitűzéseinek végrehajtása a közvetett földhasználat-változás hatásait is figyelembe véve azt eredményezné, hogy az üvegházgáz-kibocsátás évi 27-56 millió tonnával növekedne, ami egyenértékű azzal, mintha 2020-ig további 12-26 millió autót hoznának forgalomba Európában.
   
Egy nemrég megjelent tanulmány szerint az EU-tagállamok – a súlyos költségvetési megszorításokkal egyidejűleg – 2011-ben mintegy 10 milliárd eurót (a Ciprusnak nyújtandó mentőcsomaggal megegyező összeget) költöttek az agroüzemanyag-ipar támogatására. A jelenleg hatályos irányelvekből következő bioüzemanyag-célkitűzések megvalósítására további 28,8-33,1 milliárd euró közpénzt kellene 2014-2020 között erre a célra fordítani. A közpénzekkel a kutatás-fejlesztést, a magasabb minőséget, minden szektorban az energia hatékonyabb használatát kellene ösztönözni – véli Beliczay Erzsébet, a Levegő Munkacsoport elnökhelyettese.
   
Az agroüzemanyagokkal kapcsolatban felmerült kételyek, bírálatok hatására az Európai Bizottság felülvizsgálta a korábbi bioüzemanyag-célkitűzéseket, és azt javasolta, hogy az élelmiszernövény-alapú bioüzemanyagok felhasználását 5 százalékra korlátozzák – tartalmazza a közlemény.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • killerbee

    Nagy hir, minden ertelmes ember ezt mondja mar vagy 8 eve az idiotak meg tovabbra is a teljesen halott zsakutca bio-nak hazudott uzemanyagokat eroltetik.
    A kovetkezo hasonlo nagy hirben mar nagyon varjuk hogy megallapitsak vegre hogy az eg az tulajdonkeppen kek a fu meg zold.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.