Felment a maci a hegyre…

SUV-os rekorddöntés a Pikes Peak útszalagján

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.07. 14.00

A Range Rover Sport tegnap – versenyen kívül – megdöntötte a Pikes Peak hegyi felfutó szériaautós rekordját. Sajátos élmény lehetett…

Az idei, 91. Pikes Peak-i hegyi felfutót június legvégén rendezik meg, a hegyre felvezető útszakasz azonban az év többi napján egyszerű közút, azon bárki azt csinál, amit akar. 


Például versenyezhet is, ha a rendőrség hajlandó lezárni számára a húsz kilométeres utat. 
Így vihette fel a Land Rover a csúcsra új típusát, a Range Rover Sportot, amely tegnap 12 perc 35,61 másodperc alatt teljesítette a borzalmas szintkülönbséggel súlyosbított feladatot. 
Ez szerény eredménynek hangzik Rhys Millen 9 perc 46,164 másodperces abszolút rekordjához képest, ám eddig egyetlen szabadidőjármű sem hódította meg gyorsabban a csúcsot. Sőt, a Land Rovernek arról sincs tudomása, hogy bármilyen más szériakivitelű gépkocsi ennél gyorsabban ment volna – ami persze elgondolkoztatja az embert a statisztika szépségein.
Merthogy két évvel ezelőtt egy bizonyos Jeff Zwart 11 perc 7,869 másodperc alatt mászta meg a hegyet egy Porsche 911 GT2 RS-el. Ami ugyan legális utcai autó, de kifejezetten versenycélokra építették (konkrétan azért, hogy visszaszerezzék a nürnburgringi körrekordot a Nissan GT-R-től). A másik dolog, hogy amikor Zwart megfutotta rekordját, akkor még részlegesen murvás volt a pálya felülete: az utat csak 2011 augusztusában aszfaltozták le teljes hosszában.
Ha tehát a kákán szeretnénk csomót keresni, akkor így kell fogalmaznunk: megfizethető, közútra szánt autó ezen a leaszfaltozott pályán még nem ment gyorsabban…
De inkább ne gonoszkodjunk, mert a Range Rover Sport teljesítménye mindenképpen elismerésre méltó. A 2,3 tonnás behemót átlagsebessége 95,23 km/óra volt az átlagosan 7 százalékos emelkedésű úton. Az autó teljesen szériaállapotú volt, eltekintve a feladat komolysága miatt elkerülhetetlen bukókeret és többpontos versenyöv beépítésétől.  
A nagy szabadidőjárművet, amelyet (ki gondolta volna?) nem a kicsi dízelmotor, hanem a kínálat csúcsán álló, 510 lóerős, kompresszoros 5.0 V8 monstrum hajtott, az amerikai kaszkadőr és autóversenyző Paul Dallenbach vezette, aki eddig hatszor volt géposztály-első a Pikes Peaken, és három abszolút győzelmet tudhat magáénak. 
Az alábbi, vágatlan filmet elnézve a helyi születésű pilótát valóban nem izgatja különösebben, hogy nem egy mély tömegközéppontú célgépen, hanem egy magasra nőtt, kéttonnás mackón kellett fellovagolnia a hegyre…

Kommentek

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.