Felment a maci a hegyre…

SUV-os rekorddöntés a Pikes Peak útszalagján

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.07. 14.00

A Range Rover Sport tegnap – versenyen kívül – megdöntötte a Pikes Peak hegyi felfutó szériaautós rekordját. Sajátos élmény lehetett…

Az idei, 91. Pikes Peak-i hegyi felfutót június legvégén rendezik meg, a hegyre felvezető útszakasz azonban az év többi napján egyszerű közút, azon bárki azt csinál, amit akar. 


Például versenyezhet is, ha a rendőrség hajlandó lezárni számára a húsz kilométeres utat. 
Így vihette fel a Land Rover a csúcsra új típusát, a Range Rover Sportot, amely tegnap 12 perc 35,61 másodperc alatt teljesítette a borzalmas szintkülönbséggel súlyosbított feladatot. 
Ez szerény eredménynek hangzik Rhys Millen 9 perc 46,164 másodperces abszolút rekordjához képest, ám eddig egyetlen szabadidőjármű sem hódította meg gyorsabban a csúcsot. Sőt, a Land Rovernek arról sincs tudomása, hogy bármilyen más szériakivitelű gépkocsi ennél gyorsabban ment volna – ami persze elgondolkoztatja az embert a statisztika szépségein.
Merthogy két évvel ezelőtt egy bizonyos Jeff Zwart 11 perc 7,869 másodperc alatt mászta meg a hegyet egy Porsche 911 GT2 RS-el. Ami ugyan legális utcai autó, de kifejezetten versenycélokra építették (konkrétan azért, hogy visszaszerezzék a nürnburgringi körrekordot a Nissan GT-R-től). A másik dolog, hogy amikor Zwart megfutotta rekordját, akkor még részlegesen murvás volt a pálya felülete: az utat csak 2011 augusztusában aszfaltozták le teljes hosszában.
Ha tehát a kákán szeretnénk csomót keresni, akkor így kell fogalmaznunk: megfizethető, közútra szánt autó ezen a leaszfaltozott pályán még nem ment gyorsabban…
De inkább ne gonoszkodjunk, mert a Range Rover Sport teljesítménye mindenképpen elismerésre méltó. A 2,3 tonnás behemót átlagsebessége 95,23 km/óra volt az átlagosan 7 százalékos emelkedésű úton. Az autó teljesen szériaállapotú volt, eltekintve a feladat komolysága miatt elkerülhetetlen bukókeret és többpontos versenyöv beépítésétől.  
A nagy szabadidőjárművet, amelyet (ki gondolta volna?) nem a kicsi dízelmotor, hanem a kínálat csúcsán álló, 510 lóerős, kompresszoros 5.0 V8 monstrum hajtott, az amerikai kaszkadőr és autóversenyző Paul Dallenbach vezette, aki eddig hatszor volt géposztály-első a Pikes Peaken, és három abszolút győzelmet tudhat magáénak. 
Az alábbi, vágatlan filmet elnézve a helyi születésű pilótát valóban nem izgatja különösebben, hogy nem egy mély tömegközéppontú célgépen, hanem egy magasra nőtt, kéttonnás mackón kellett fellovagolnia a hegyre…

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.