Felment a maci a hegyre…

SUV-os rekorddöntés a Pikes Peak útszalagján

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.07. 14.00

A Range Rover Sport tegnap – versenyen kívül – megdöntötte a Pikes Peak hegyi felfutó szériaautós rekordját. Sajátos élmény lehetett…

Az idei, 91. Pikes Peak-i hegyi felfutót június legvégén rendezik meg, a hegyre felvezető útszakasz azonban az év többi napján egyszerű közút, azon bárki azt csinál, amit akar. 


Például versenyezhet is, ha a rendőrség hajlandó lezárni számára a húsz kilométeres utat. 
Így vihette fel a Land Rover a csúcsra új típusát, a Range Rover Sportot, amely tegnap 12 perc 35,61 másodperc alatt teljesítette a borzalmas szintkülönbséggel súlyosbított feladatot. 
Ez szerény eredménynek hangzik Rhys Millen 9 perc 46,164 másodperces abszolút rekordjához képest, ám eddig egyetlen szabadidőjármű sem hódította meg gyorsabban a csúcsot. Sőt, a Land Rovernek arról sincs tudomása, hogy bármilyen más szériakivitelű gépkocsi ennél gyorsabban ment volna – ami persze elgondolkoztatja az embert a statisztika szépségein.
Merthogy két évvel ezelőtt egy bizonyos Jeff Zwart 11 perc 7,869 másodperc alatt mászta meg a hegyet egy Porsche 911 GT2 RS-el. Ami ugyan legális utcai autó, de kifejezetten versenycélokra építették (konkrétan azért, hogy visszaszerezzék a nürnburgringi körrekordot a Nissan GT-R-től). A másik dolog, hogy amikor Zwart megfutotta rekordját, akkor még részlegesen murvás volt a pálya felülete: az utat csak 2011 augusztusában aszfaltozták le teljes hosszában.
Ha tehát a kákán szeretnénk csomót keresni, akkor így kell fogalmaznunk: megfizethető, közútra szánt autó ezen a leaszfaltozott pályán még nem ment gyorsabban…
De inkább ne gonoszkodjunk, mert a Range Rover Sport teljesítménye mindenképpen elismerésre méltó. A 2,3 tonnás behemót átlagsebessége 95,23 km/óra volt az átlagosan 7 százalékos emelkedésű úton. Az autó teljesen szériaállapotú volt, eltekintve a feladat komolysága miatt elkerülhetetlen bukókeret és többpontos versenyöv beépítésétől.  
A nagy szabadidőjárművet, amelyet (ki gondolta volna?) nem a kicsi dízelmotor, hanem a kínálat csúcsán álló, 510 lóerős, kompresszoros 5.0 V8 monstrum hajtott, az amerikai kaszkadőr és autóversenyző Paul Dallenbach vezette, aki eddig hatszor volt géposztály-első a Pikes Peaken, és három abszolút győzelmet tudhat magáénak. 
Az alábbi, vágatlan filmet elnézve a helyi születésű pilótát valóban nem izgatja különösebben, hogy nem egy mély tömegközéppontú célgépen, hanem egy magasra nőtt, kéttonnás mackón kellett fellovagolnia a hegyre…

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.