Visszahívás hiányzó matrica miatt

Huszonnyolc autót érint világszerte a Lotus akciója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 16.15

Nem vicc: két tucat Evorát hív vissza a Lotus, mert tavaly ősszel nem ragasztottak fel rájuk egy légzsákra vonatkozó matricát.

A kézzel gyártott autónál előfordul, hogy biztonsági rendszereik nem minden piacon felelnek meg a helyi előírásoknak. Nem feltétlenül veszélyesebb bennük az utazás, de papíron megbuknának minden hatósági ellenőrzésen – ha nem kapnának különleges és kivételes mentességet a szabványok alól. 

Ez volt a helyzet a Lotus Evorával is, és hogy mindenki tudja, nem sumákolásról, hanem egyedi elbírálásról van szó, ennek tényét a megfelelő helyre ragasztott matricával jelzi a gyártó. 
Kivéve persze, amikor nem: tavaly ősszel például három hónapon át készültek úgy az autók a Lotus üzemében, hogy lemaradt róluk az ominózus matrica. 
Mivel az autó ismételt eladását, és főleg a második tulajdonos hatóság előtti talpon maradását nagyban megkönnyíti, ha jelezve van a légzsákhiány ténye, a Lotus visszahívja az összes, ebben az időszakban gyártott Evorát, mind a huszonnyolcat, és utólag, egyenként felnyalja rájuk a matricát.

Lotus Evora (2009- )

2 vagy 2+2 személyes kupé, ill. roadster, ragasztott alumínium szelvényekből álló vázszerkezet. Középmotor (Toyota 3.5 DOHC V6 VVT-i, 280 LE). Méret: 4342 x 1848 x 1223 mm, tengelytáv 2575 mm. Menetkész tömeg 1383 kg. Gyorsulás 0-100 km/óra 4,9 mp, végsebesség 261 km/óra. Átlagos üzemanyag-fogyasztás 8,7 l/100km.

Kommentek

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.