A kézzel gyártott autónál előfordul, hogy biztonsági rendszereik nem minden piacon felelnek meg a helyi előírásoknak. Nem feltétlenül veszélyesebb bennük az utazás, de papíron megbuknának minden hatósági ellenőrzésen – ha nem kapnának különleges és kivételes mentességet a szabványok alól. 

Ez volt a helyzet a Lotus Evorával is, és hogy mindenki tudja, nem sumákolásról, hanem egyedi elbírálásról van szó, ennek tényét a megfelelő helyre ragasztott matricával jelzi a gyártó. 
Kivéve persze, amikor nem: tavaly ősszel például három hónapon át készültek úgy az autók a Lotus üzemében, hogy lemaradt róluk az ominózus matrica. 
Mivel az autó ismételt eladását, és főleg a második tulajdonos hatóság előtti talpon maradását nagyban megkönnyíti, ha jelezve van a légzsákhiány ténye, a Lotus visszahívja az összes, ebben az időszakban gyártott Evorát, mind a huszonnyolcat, és utólag, egyenként felnyalja rájuk a matricát.

Lotus Evora (2009- )

2 vagy 2+2 személyes kupé, ill. roadster, ragasztott alumínium szelvényekből álló vázszerkezet. Középmotor (Toyota 3.5 DOHC V6 VVT-i, 280 LE). Méret: 4342 x 1848 x 1223 mm, tengelytáv 2575 mm. Menetkész tömeg 1383 kg. Gyorsulás 0-100 km/óra 4,9 mp, végsebesség 261 km/óra. Átlagos üzemanyag-fogyasztás 8,7 l/100km.