Visszahívás hiányzó matrica miatt

Huszonnyolc autót érint világszerte a Lotus akciója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 16.15

Nem vicc: két tucat Evorát hív vissza a Lotus, mert tavaly ősszel nem ragasztottak fel rájuk egy légzsákra vonatkozó matricát.

A kézzel gyártott autónál előfordul, hogy biztonsági rendszereik nem minden piacon felelnek meg a helyi előírásoknak. Nem feltétlenül veszélyesebb bennük az utazás, de papíron megbuknának minden hatósági ellenőrzésen – ha nem kapnának különleges és kivételes mentességet a szabványok alól. 

Ez volt a helyzet a Lotus Evorával is, és hogy mindenki tudja, nem sumákolásról, hanem egyedi elbírálásról van szó, ennek tényét a megfelelő helyre ragasztott matricával jelzi a gyártó. 
Kivéve persze, amikor nem: tavaly ősszel például három hónapon át készültek úgy az autók a Lotus üzemében, hogy lemaradt róluk az ominózus matrica. 
Mivel az autó ismételt eladását, és főleg a második tulajdonos hatóság előtti talpon maradását nagyban megkönnyíti, ha jelezve van a légzsákhiány ténye, a Lotus visszahívja az összes, ebben az időszakban gyártott Evorát, mind a huszonnyolcat, és utólag, egyenként felnyalja rájuk a matricát.

Lotus Evora (2009- )

2 vagy 2+2 személyes kupé, ill. roadster, ragasztott alumínium szelvényekből álló vázszerkezet. Középmotor (Toyota 3.5 DOHC V6 VVT-i, 280 LE). Méret: 4342 x 1848 x 1223 mm, tengelytáv 2575 mm. Menetkész tömeg 1383 kg. Gyorsulás 0-100 km/óra 4,9 mp, végsebesség 261 km/óra. Átlagos üzemanyag-fogyasztás 8,7 l/100km.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.