Még mindig a Ford gyártja a legjobb motort

Az Év Motorja 2013

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 09.00

Kihirdették az Év Motorja szavazás eredményét. A szakértő zsűri nyolc méretosztályban és három kategóriában választotta meg 2013 legkiválóbb konstrukcióját; az abszolút bajnok ismét a Ford egyliteres EcoBoost erőforrása lett.

Harmincöt ország nyolcvanhét szakújságírója döntött arról, hogy az autóipar jelenlegi állása szerint melyek a legkiválóbb erőforrások. 

A Ford egyliteres, háromhengeres turbómotorja megismételte tavalyi diadalát, mégpedig a nagy presztízsű verseny tizenöt éves történetének legmagasabb pontszámát (azaz leginkább egybehangzó szavazatokat) érve el. 

Az égvilágon mindenbe beépítik a Ford pörgős, nyomatékos apróságát

A második helyen a szintén többszörös első helyezett, a VW 1,4 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorjának aktuális verziója végzett, ezt követte a bajorok kétliteres, ikerturbós benzinmotorja. 
A tavalyi listával összevetve egyébként igen csekély az eltérés; a jelek szerint ebben az évben nem a motorfejlesztést kezelték kiemelt prioritásként az autógyártók.
Az Év Motorja 2013 
(motor)   (pontszám) 
 1. Ford 999 cm3 háromhengeres turbó  479
 2. Volkswagen 1.4 TSI TwinCharger  408
 3. BMW 2.0 TwinTurbo  247
 4. Porsche 2.7 DI   245
 5. Ferrari 6.3 V12  233 
 6. BMW/PSA 1.6 Turbo  197
 7. McLaren 3.8 V8  180
 8. Audi 2.5 öthengeres  111 

A további kategóriákban az alábbi eredmények születtek: 
   1. 2.  3. 
 Legjobb új motor Volkswagen 1.4 TSI ACT  Ferrari 6.3 V12 Mazda 2.5 SkyActiv 
 Legjobb zöld motor  Fiat 875 cm3 Turbo CNG kéthengeres  GM 1.4 hatótávolság-növelő   Tesla Motors elektromos hajtáslánc 
 Legjobb nagyteljesítményű motor  Ferrari 6.3 V12   Ferrari 4.5 V8   McLaren 3.8 V8  
 Legjobb motor, 1,0 liter alatt  Ford 999 cm3 háromhengeres turbó  Fiat 875 cm3 kéthengeres turbó  Volkswagen 999 cm3 háromhengeres 
 Legjobb motor, 1,0-1,4 liter  Volkswagen 1.4 TSI TwinCharger   Volkswagen 1.4 TSI   Volkswagen 1.2 TSI 
 Legjobb motor, 1,4-1,8 liter  BMW/PSA 1.6 Turbo   Volkswagen 1.8 TFSI  Ford / Volvo / Mazda 1.6 Turbo 
 Legjobb motor, 1,8-2,0 liter BMW 2.0 TwinTurbo   Volkswagen 2.0 TFSI   BMW 2.0d TwinTurbo 
 Legjobb motor, 2,0-2,5 liter  Audi 2.5 öthengeres   Mazda 2.2 SkyActiv D   Mercedes-Benz 2.1 CDI 
 Legjobb motor, 2,5-3,0 liter  Porsche 2.7 DI   BMW 3.0 BiTurbo hathengeres   BMW 3.0d TwinTurbo hathengeres  
 Legjobb motor, 3,0-4,0 liter  McLaren 3.8 V8   BMW M 4.0 V8  Audi / Bentley 4.0 TFSI  
 Legjobb motor, 4,0 liter fölött  Ferrari 6.3 V12   Ferrari 4.5 V8   Mercedes-Benz AMG 5.5 V8 
Kiemelkedő eredménynek számít a Volkswagen győzelme az 1,0-1,4 literes méretosztályban, főleg, mert a konszern 1,4 literes TSI motorjának hengerlekapcsolásos (ACT) változata foglalta el a negyedik helyet ezen a listán.
Szintén szépen teljesítettek a Ferrari motorjai, az pedig, hogy a BMW összesen hat különböző motorjával ért el dobogós helyezést az idei szavazáson, már senkit nem lep meg.

Kommentek

  • menőmanó

    Mekkorát változna ez a lista, ha már több év után, a nyújtott teljesítmények (megbízhatóság, karbantartási igény) alapján értékelnék a motorokat?

  • András

    Biza, biza…de hát a tisztes újságírók közül akik e díjakat osztják le merném fogadni, hogy egyiknek sincs és nem is volt ilyen motorral felszerelt autója…
    A realitás: http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-steuerkettenschaeden-4220214.html
    És ez a nem tudom hányadik ilyen cikk már. A VW meg tagad mint mint lopáson rajtakapott tolvaj. Személyesen ismerek 1.2TSI motoros 2011-es Seat Leon-os tulajt akinek 33 000km-nél elszakadt csak úgy a lánca út közben egyenletes haladás mellett. Szerencséjére garanciában volt, mert a motor kuka lett. Nekem is 1.4TSI motorral felszerelt autóm van…mi jóra lehet számítani ezek után. Persze tudom Holydaynak több száz ilyen autójuk volt flottában és eggyel sem volt baj…hmmm
    Mindenesetre ha én is erre a sorsra kerülök, nekem többet ne papoljon senki sem VW-ről sem tartos TSI-ről…addig meg használom normális és ügyelő karbantartással. Jó utat mindenkinek

  • korika

    igen, csúnya volt a múltkori cikk a Volkswagenes motorleállásokkal.- (de azért mégiscsak jobb, mint egy önkéntelenül gyorsuló autó.)
    viszont itt van egy cikk, amit hozzáértők szavaznak meg, és jön megint a duma, hogy ez nem igaz, német nem győzhet.
    továbbra is viccesek vagytok!

  • Breex

    Az 1.6 Ecoboost mégis milyen Mazdában van benne?

  • zoldfulu2000

    Az újságírók nem vásárlók (vagy ah igen akkor ezek szerint sem ez a döntő számukra). Amúgy sok olyan tényező van amit innen nézve nem fogunk megérteni. A tartósság mindenesetre nem a legonfotosabb, de ezzel sok vevő is így van. Ahol az emberek 3-5 évente vesznek új autót és az importőr nem xxxsza át őket módszeresen, ott nem azt fogják nézni hogy vajon 300.000km után is elmegy a motor. Mellesleg az egszerűség nem garancia a meghibásodásmentességre…

    Breex: szerintem az új 3asba bele fog kerülni…

  • Specialized78

    András!
    Testvérem céges autójában,ami egy Altea Xl,1.4 Tsi motor van.Az autó 230.000Km-t futott le eddig hiba nélkül…

  • András

    @Specialized78: jó az ilyeneket olvasni, nekem egyelőre 52 600 km van a kocsimban, a lánc időnként biza becsörren…ami elvileg a motor életét kéne bírja. Max. 100 000-ig biztos lánccserére szorulok. Biztos volt abban az Alteában is lánc cserélve csak hát a cégautónál az ember beviszi a kirendeltséghez és délután kihozza, sok esetben meg sem nézi az ember mit cseréltek benne, elvégre nem az enyém leszarom… Mint többször is megírtam, szeretni szeretem a motort de túl sok a nem humbuk hibalehetőség…azért ezek a híreknek van igazságalapjuk. Egyszer kell úton maradj elszart motorral és annyi. Na de reménykedek, én is testvéred nyomaiba léphetek!

  • András

    Amúgy ha a tisztes újságíró urakat ennyire nem érdekli a motorok megbízhatósága egy bizonyos használati intervallum alatt és fittyet sem hánynak a közben évek óta érkező állandó módon ismétlődő hibákról…akkor ennyi erővel egy F1-es autó motrát is meg lehetne szavazni az év motorjának. Jó tudom sorozattgyártás stb…de ezzel a kis túlzással akartam élni. Az számomra nem elég életszerű ha csak a szerint határozunk meg valamit hogy papíron újan , pár száz kilométert felhasználva milyen az…szervizekből beirányuló információk feldolgozása mellett lenne az igazi…de hát azt meg egy autógyár sem szereti, így folyik az óriási lobbi ellene és tudom sosem lesz ilyesmi.

  • menőmanó

    korika
    Te vagy itt az egyik legviccesebb, de ne akard, hogy megírjam miért. :)

  • ,L Rómeó

    korika és én szagértők vagyunk. vw a lekjob volt van és az is marad!
    mi tuggyuk hogy mióta vw feltallálta a turrbot kb 10 éve azóta a világ összefogot elenük és össze esküvést tetek!
    kitallácijókat gyárrtanak míg a vw csak jo motorokat és váltókat gyárt!
    ezér is nem hiv vissza sose.
    és hijába a sok statisztika mikor holiday maga skoda kereskedőként sok sok vw autot mért meg amig többmillijó km-t futottak egyenként, hiba nélkül.
    és nincs érdeke hazudni! neki és korikának hihetek!
    korika ojjan szagértő hogy aszt is tuggya amiket mások nem: tejjesítmény és nyomaték dettó ugyanaz!
    azér görbül mindkető!
    jappánok máshogy mérik az autók hosszát(csalóssan) hogy bár kisebbet gyártanak nagyobbnak irrják.

  • ,L Rómeó

    a subaru boxer vw koppintás csak lehajtották a hengereket oldalra!
    eszt se sokkan tuggyák csak az igazi szagértő vw fanok!

  • Charlie Firpo

    Szerintem az év motorja díj nem a tartósságról szól. Meglepődtem, hogy a TSI motorokat ennyire fényezik. Nekem 119000 km-nél szakadt el a lánc. Motorfelújítás 980 ezer vagy csere milión túl. Pont 2 hete mondta a VW-es szervízvezető. hogy a TSI motorokat folyamatosan kell hangolni szoftveresen. Már kb az 5. frissitést töltik az ügyfelek tudta nélkül…
    Soha az életbe VW!

  • korika

    menő: állandóan csak a személyeskedés.
    ez egy autós oldal!
    -tudhatnád, hogy ez nem menő!

  • Charlie Firpo

    L Rómeo sötétebb vagy mint az éjszaka. Előbb tanulj meg írni, utánna gyere ide ontani a hülyeséget.
    Más. Most Toyota dieselem van. Messze meghaladja az eddigi VW motorok teljesítményét mindenben. Élettartam, fogyasztás, karbantartás stb

  • ,L Rómeó

    firpo ezér kitiltanak innen a szerkesztők!
    ez az oldal nem az az oldal!
    itt vw-sek gyülekezünk eszt jegyezd meg!

  • ricsifcb

    Igen”szagértő” ,L Rómeó!

    Hogy is van ez a VW feltalálta a turbót 10 éve dolog???
    A turbó szabadalmi bejelentése immár több, mint száz éves, de személygépkocsiban történő alkalmazására csak 1973-ban került sor először. Abban az évben jelent meg a Porsche Turbo 911 és a BMW 2002 Turbo is.És igen,azt hiszem ennek a díjnak az égadta világon semmi jelentősége,mert sem tartóssági,sem autóba szerelve mért tulajdonságai nincsenek.Ugyanis a német AutoBild szerint a kis Fiesta megpakolva 5 személlyel ezzel a motorral igencsak csapnivaló eredményt hozott.Úgyhogy ez csak inkább kis technikai csemegézgetés,nincs semmi gyakorlati alapja.Azért a kis ezrest össze sem lehet hasonlítani használati érték alapján a BMW 2.0 TwinTurbo-jával.

  • megint

    És még mindig vannak akik Rómeót komolyan veszik, ezek szerint mégsem olyan rossz troll.
    A haverom apjának a testvérének a szomszédja azt mondja, hogy a tsi alatta elment 1,2 millió kilométert, viszont a toyotájának 13000 km-nél kiesett a motorja és ki is gyulladt.

  • zoliiiii

    Amelyikőtök írta, hogy be-becsörren a lánca, az akkor már cserélje is, mert az akkor már nyúlik, és előbb-utóbb “nyekk”

    Ennyit érnek a vw motorjai. De szerintem a többi turbós vacak se fog sokat bírni. Ez már a kapitalizmus fertőjének eredménye.

  • ,L Rómeó

    bár az a nyavalyás wikipedia elveszi a németek sikerét ebben is(aszt hazuggya hogy amerikaiak,2 cég is már 1962ben kiattak turrbos sorozatgyártásut), de mindegy.
    igazábol a vw talállta ki ha ugy nézzük!
    nem osztódik attól hogy te mit mondasz!

    a tsi 1,2 millijó km-t én is hallottam már szerintem mindenkitől eszt hallani!
    csak a szemét szerelők(jappánbérencek) meg a statiszták vagy statisztikussok(koreaji bérencek) hazuddnak fojjamatosan mást

  • ,L Rómeó

    no meg azok a tullajok akiknek jappánuk is van
    szánalmas csórik

  • ,L Rómeó

    csak annak hiszek akinek sose volt mása csak vw-je.
    enyi!

  • menőmanó

    korika
    Ez csak annyira személyeskedés, mint amennyire elkezdted.
    Nem kell vetíteni.

  • törökszultán

    Seat szervizben dolgozom.
    Nem volt 5 motorvezérlés frissítés a TSI motorokra, a szoftver frissítés amúgy teljesen általános más márkáknál is, éppen úgy, ahogy az Officenak is vannak frissítési. Világítás szoftvereket is frissítünk kötelező szervizen, észre sem veszitek.
    Az 1,2esekre volt visszahívás, a nagyobbaknak eseti javítások voltak, elenyésző számban. A lánc vékony, szakadás is volt, de a vanos csere nagyobb számban fordult elő. Összességében nem volt több baj vele, mint más bokkokkal, az 1,2es az elején rakoncátlankodott. Elején becsörgő vanosszal még 400000 km-t elmegy a motor, nem kell aggódni.
    Érdemesebb a longlife periódust lefelezni, mert a longlife olaj nagyon vékonyka, egyébként ezek a motorok rengeteget bírnak. Bárkinek szívesen mutatok 300ezer fölött futottat, az a beszerző autónk. Sosem volt benne cserélve még semmi, most már kicsi olajat csipeget, ez úgy 1 deci ezer kilóméterenként.

    Egyébként mindenki azt szapul, amit akar, én csak ezekről a motorokról tudok véleményt alkotni, mivel szervizeljük összes konszern márkát így van rálátásom. Jók.

    Üdv!

  • Levrone

    “Elején becsörgő vanosszal még 400000 km-t elmegy a motor, nem kell aggódni.” Ez biztos, tényleg 400 eKm? Csak érdekelne.

  • menőmanó

    A szervizekben néha iszonyat dilettánsok dolgoznak.

  • ,L Rómeó

    tessék független seat szultán mekmontta:
    “Összességében nem volt több baj vele, mint más bokkokkal”
    pedig ő ösze tuggya hasonlitani mer biztos jappán blokkokat is szervizel seat szervizben!!

  • ,L Rómeó

    sok károgó szerelő, tulaj meg statikus/statiszta/statisztikus!
    elég a károgásból!

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

Milliárdokat ér ez a közel 70 éves Ferrari

Marco Dallorso volt az első tulajdonosa ennek a Ferrari 166 MM-nek és nem tétlenkedett, folyamatosan versenyeken szerepeltette az autót. Kész csoda, hogy megmaradt az utókornak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.